Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #99279:
Nie celkom. V Parizi mas len tri linky elektriciek a vsetky vylucne po obvode Pariza. Dolezite je tiez spomenut aj to, ze boli vybudovane ako organicka urbanisticko - dopravna sucast danych uzemi s preferenciou elektriciek a to v poslednom obdobi...

Gro dopravy riesi metro (v ramci mesta), RER vlaky (v ramci nadvaznosti mesta na regiony, napojenie na letiska). Spominane elektricky su niekde medzi metrom a doplnkovou obsluhou autobusmi.

Viacej info mozno naist napriklad tuto:
- http://www.ratp.fr/
- http://www.ratp.info/picts/plans/gif/reseaux/metro.gif
- http://www.ratp.info/orienter/cv/cv_en/carteparis.php
Reakcia na: Martin Fundárek #99263:
Uvedena zakonna norma ti uz bola spomenuta. Dohladaj si v historii fora.

Re #99259 Martin Fundárek: Napriklad uz v samotnom IZ.
Reakcia na: Martin Fundárek #99254:
Nie to p. Slavik takto stavia otazku - takto je situacia dana okolnostami. Mesto nema na to aby stavalo tunel z vlastnych prostriedkov - preto bude realizovat len povrchovy, resp. polozapusteny (ten je teraz dokonca preferovanejsi) variant. Lebo na viac proste nema a viac ani nechce.

Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?

NS moze byt na baze kolajovej alebo kolesovej (elektricky, autobusy, autobusy vo vyhradenom pase atd.) ale dolezite je v tomto ohlade to, ze splna niektore charakteristiky. V podmienkach BA nesplnaju ani busy, ani trolejbusy a ani elektricky kriteria na to, aby mohli byt NS MHD.
Reakcia na: Sommelier #99229:
Dlhe tyzdne sa tu tvrdilo vela. Ale argumentacie a zdovodnovania malo, az zalostne malo. Hovoris, ze ekonomicky i dopravne a vo verejnom zaujme je realizovat navrhovanu elektricku do Petrzalky. Nuz - to je sice pekne - ale je to tvrdenie bez dokazu, ci aspon podpornej argumentacie. A tu prave od niekoho chcem. Tu diskusia nekonci, tu prave zacina - zdovodnovanim a argumentaciou.

Otazka kvality prace a riesenia je velmi dolezita. Realizovat sa ma len odovodnene a kvalitne dielo a maju ho robit kvalifikovani ludia. Realizovat hocico moze len hlupy clovek. Otazka priebezneho hodnotenia je zakladnou metodou riadenia kvality. Ak sa ma nieco realizovat, tak nech je to kvalitne riesenie. Ak ma byt nieco nekvalitne riesenie, nech sa radsej nic nerobi.

O tom je ale urbanistika a strategicke planovanie - aby urcovali a stanovovali a riadili smer rozvoja a aby sa podla toho ostatni chovali. Prave tebou konstatovana dynamika a neustala neistota su konstatovanim zlyhania uzemneho aj dopravneho planovania, urbanistiky, teda planovania a riadenia chodu a buducnosti mesta. Prave to je nieco, co je zasdna a systemova chyba v zivote organizmu mesta a cim skorej sa to napravi, tym lepsie. A o tom je minimalne verejna diskusia a ucast v uzemnom planovani dotknutych subjektov, aby sa na tomto planovani spolupodielali. Moj postoj nie je o zaujatosti, moj postoj je o systematickosti a kvalite.

A teraz otazky:
1. Ako znizim pasivnu bezpecnost tunelom?
2. Ako znizim dostupnost plytkym tunelom oproti pozemnej elektricke? (Nehovoriac o tom, ze mesto nikdy pozemnu elinu ani neplanovalo, vzdy to bola minimalne polozapystena verzia)
3. Ako zvysim negativne vplyvy na zdravie urcitycch skupin, ake skupiny to su a ake zdravotne rizika mas na mysli?
4. Ako sa znizuje flexibilita riesenia?
5. Preco by mali byt dlhsie (ale stale akceptovatelne) intervaly negativom, ak budu riesit h;avne dopravne prudy?
6. Vsade hovoris, ze uvedene je "preukazatelne". Tak mi to, prosim, preukaz.
Reakcia na: Emo #99214:
Nie, to nie je Marcelllooov sen. Marcelllooovov sen je plytky tunel a funkcna MHD.

Mimochodom, keby zucastneny viacej energie minali na ziskavanie informacii nez na hranie simulatorov (a osocovanie), mozno by aj diskusia mala vyssiu kvalitativnu uroven.
Reakcia na: Emo #99213:
Ze kapacita nestaci uz dnes by som netvrdil. Kapacita je na hrane - to ano, ale ze by nestacila je odvazne tvrdenie. A znovu sa budem opakovat - na hrane je len na niektorych relaciach, ktore v kratkej buducnosti maju odpadnut... Prave tym, ze sa biznis a administrativa prestahuje do oblasti Niv. Tam bude hlavny dopravny prud, zvysne nebudu tak kapacitne intenzivne (a uz vobec nie, aby bolo kvoli nim treba elektricku).

Spravne, dopravu treba riesit v celku, systemovo a koncepcne. Navrhovana elektricka do Petrzalky takouto nie je - robi sa len preto, aby sa robila a aby sa odstranila stavebna uzavera v okolo Kanala, ked uz primator chodi po tych realitnych veltrhoch...
Reakcia na: Majo #99316:
Aké konkrétne električky z roku 1939 tam jazdili? Napriek všeobecnému šotonadšeniu by som Budapešť tak neadoroval.
Reakcia na: Ike #99209:
Su viacere mozne chapania tohoto terminu. Pre ucely diskusie som s terminom narabal volne, pre lepsie pochopenie navrhovanej idei.

Porovnaj napr. so systemom RER v Parizi, ci so systemom S-bahn vo Viedni.

P.S. Ohladom dovodov proti navrhovanej elektricke do Petrzalky - nastudoval si si uz IZ a zaoberal si sa aj mojou argumentaciu proti? Kde robim chybu? Preco?
Reakcia na: S499.1023 #99207:
Nakolko si doteraz neuviedol svoju kvalifikaciu, az do jej dolozenia budes (mnou) chapany za nekompetentneho sa k veci vyjadrovat.

Fakty, samozrejme, uvadzaj. Ked tak konecne po prvy raz ucinis, budem sa nimi zaoberat.

P.S. Vzajomne pochlebovanie s ostatnymi clenmi kindermafie nie je ani kvalifikaciou ani faktografiou...
Reakcia na: drome #99203:
Poziadavka kvalifikacie je nielen opravnena ale dokonca dolezita. Preto sa vyzaduje pri prijimani do zamestnania, aby prijimany pracovnik mal predpoklady danu pracu adekvatne a kvalitne zvladnut.

Dalsim dolezitym atributom je poznanie skutocneho stavu veci, ku ktoremu sa niekto vyjadruje.

Vsimni si, ze som netrval na formalnom, ci akademickom vzdelani, ale "iba" na istej urovni systematickeho vzdelania.

Spravne si podotkol, ze toto je diskusne forum, na ktorom sa ma diskutovat. Ale nie je jedno aka je jeho kvalitativna uroven. A, bohuzial, toto forum bolo ovladnute kindermafiou, ktora sice hlasno kricala a osocovala vsetkych vokol, ale ked doslo na lamanie chleba, ukazala sa jej prava podstata. Preto som bol donuteny urobit tento krok, aby sa odfiltroval kukol od zrna.

Podotykam, ze ja sam som laik v doprave a nechavam si radit. A aj na toto forum som prisiel kvoli tomu, aby som svoje nazory konfrontoval, ale nie hocikym a hocijako.

Je tiez dolezite, aby odbornici komunikovali s laikmi a dotknutymi, dokonca by som povedal, ze odbornici by mali len technicky rozpracovat podnety dane laikmi - uzivatelmi. Na druhej strane, aj laici by mali pocuvat odbornikov...

A chcel by som povedat na zaver, ze vzdelanie a kvalifikacia by sa nemali podcenovat, su totiz dolezitou podmienkou a dispoziciou, ktoru ked jej drzitel spravne pouzije, vyusti to k pekny inziniering... Ked su zneuzite, tak k skaredy inziniering...
Reakcia na: Ámos #99297:
Podstatné je na tom to, že takej SAD-ke je srdečne jedno, či zákazníkov stráca alebo nie, keď má nárok na úhradu prevádzkovej straty + primeraného zisku.
Reakcia na: Emo #99292:
Tak si električenku nekupuj a cvakaj jednorazové lístky. Električenkou si nekupuješ tú "svoju" linku ale balík služieb DPB.
Reakcia na: Majo #99290:
Iste, s tým sa dá jedine súhlasiť. Vonkoncom to však neznamená, že jedine SL Regio spasí MHD v Bratislave.
Reakcia na: Majo #99287:
Nič to, Ike-ovi by určite vyhovovalo, keby nočné spoje chodili o 0:27 a 2:44, aby to vyšlo do SAD-istických obehov a cestovné by sa platilo u vodiča pri nástupe prvými dverami, hlavne že by bol klimatizovaný SOR. Ďakujem, predbežne by som uprednostnil bratislavský systém.
Reakcia na: Ike #99284:
Hej, aj tarifa a interval sú tam na úrovni 21. storočia...
Reakcia na: Ike #99283:
Zopakujem tisíci a prvý krát: Požiadaj SAD DK alebo ľubovoľnú inú, aby prevádzkovala MHD v BA za existujúcich dotácií a za existujúcu tarifu. Keď ťa kopnú do riti, preveď zamyslenie.
Reakcia na: Ike #99334:
o nevrlych vodicoch, nezastavujucich na zastavkach a podobne, by ti moj otec mohol hovorit niekolko hodin ?
Reakcia na: Ámos #99333:
ja im drzim vsetky 4 palce ?
Reakcia na: Ámos #99332:
o sluzbach pomlcim, kontakt so zakaznikom je tam vsak na vyssej urovni, hoci bol som uz svedkom kedy ma nastvali (vodic na mna frflal - i ked nalejme si cisteho vina, vydal mi kopec drobakov, ktore sa mi z mojej ruky nestastne vysypali rovno do jeho pokladne a pochopitlne sa sami neroztriedili tak ako ich tam on mal predtym 😃 ).. ale aj ine pripady som zazil...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.