Reakcia na: 810zssk #99233:
Hej? Čiže budem môcť na električenku DPB používať tú istú čipovú kartu, ale predavačka ma vyzve, aby som doručil novú fotku a na počkanie mi ju nejak prelepí a stane sa tak z červenej zrazu napr. modrá? To len na Olejkárskej bude možné spraviť? A tie iné farby čipových kariet (žltá, oranžová, fialová, zelená, hnedá, šedá) sa pre koho používajú? Napr. pre dôchodcov je ktorá? Obrázky sú dole na http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29
Inak, Slovak Lines má jednotný vzhľad čipových kariet pre všetky skupiny cestujúcich, však? A ako to majú iní dopravcovia (napr. DP Žilina, DP Košice, DP Prešov...)?
Sommelier
Ja som nepísal o kvalite ich práce, ja som hovoril o ich nič nerobení. Tu sa nejedná o to, že sa idú použiť verejné financie a verejnosť má právo sa vyjadriť k návrhom a komisia, ktorá sa zaoberá prípravou električky do Petržalky je momentálne to najlepšie čo máme a čo v tej komisii vie a chce sedieť. A tu by som nepolemizoval vôbec.
Až do tohto obdobia bola Bratislava neuveriteľne naplánovaná, najmä čo sa cestnej infraštruktúry týka. Vzhľadom na rozvoj automobilovej dopravy sa podľa tohto plánu ide aj pôjde.
Koľajová doprava okrem predlžovania radiál a utopistického metra je pole neorané, takže tam sa otvára značný priestor pre celkovú koncepciu. Na druhú stranu v dnešných tak dynamických podmienkach kedy nič nie je večné je vcelku aj na mieste urobiť spontánne kroky reagujúce na novovzniknuté situácie, najmä keď je ich riešenie nevyhnutné.
Čo mne na tom prekáža, že krok "potom" je dlhý maximálne 10 rokov a v prípade koľajovej dopravy v Bratislave za horizont 2015 nevidí nikto. Žiaľ.
Takže aby som to zhrnul, za tých diletantov, nesprávne rozhodnutia a kvalitu práce mestských pánov by som Ti musel nadávať a tomu sa chcem vyhnúť. Pokiaľ máš takýto zaujatý postoj, nemáš šancu objektívne posúdiť situáciu. A tým škodíš.
Tunelom s vlakom oproti električke znížiš pasívnu bezpečnosť, zhoršíš dostupnosť, napomôžeš vytváraniu asociálnych javov, zvýšiš negatívne vplyvy na zdravie určitých skúpín cestujúcich, znížiš flexibilitu a zvýšiš intervaly vďaka veľkým jednotkám, neumerne zvýšiš náklady na výstavbu a prevádzku. Preukázateľne. Ak nie, nemusíš pokračovať v diskusii.
K tomu meraniu sa tiež nevyjadrujem, lebo by som musel opäť nadávať. Nie je už čas merať. V Petržalke sa meria roky a nič sa nerobí, hlavne, že to stojí čas a peniaze.
Električka nie je z dažďa pod odkvap. Prečo máš popísané v prvom odstavci.