Reakcia na: mku81 #230287:
Nie sú podstatné absolútne hodnoty uvedených čísiel, ale zmenilo sa zásadne smerovanie medzi zdrojmi a cieľmi ? Pribudli v Petržalke, Karlovke, Kútikoch, Záluhách a Dúbravke pracovné príležitosti - no nepribudli, takže obyvatelia furt odchádzajú. No ale v Starom Meste, Novom Meste, Nivách pracovné príležitosti pribudli napriek tomu že ich tam bol akože "prebytok". Takže trend nutnosti presunov za prácou ktorý bol sa vôbec nezmenil. Samozrejme tento fakt (graficky vyjadrený v predmetnom obrázku) nesúvisí s Filiálkou priamo, ukazuje len že rozvoj Bratislavy je aj z hľadiska zhoršujúcej sa dopravy a životného prostredia nie dobrý.
akela
Ako som uviedol údaje sú staršieho dáta (okolo roku 2000), odvtedy cca zanikol Útvar dopravného inžinierstva a aj Útvar hlavného architekta, ktorý boli odborne vybavené a Magistrát zabezpečoval spracovanie nevyhnutných podkladov pre plánovitý rozvoj mesta. Potom to už išlo dole vodou a funkcií sa ujali „odborníci“, ktorí varili všetko z vody, alebo nevarili vôbec a išlo to s predpokladaným rozvojom mesta dole vodou. Už to začali formovať developeri.
V grafike je uvedený odborný odhad (aj na základe sociologicko-dopravného prieskumu) počtu osôb ktorí v rannej špičkovej 3-hodine cestujú mimo svoj okres nakoľko v okrese nie je dostatok pracovných príležitostí (vr. škôl vyššieho typu) a odhadovaný počet tých ktorí za prácou do toho ktorého okresu prichádzajú. Sumárna grafika za okresy je zjednodušená a je výsledkom matice tuším 45 dopravno-urbanistických okresov v ktorých sa dopravné chovanie mesta analyzovalo. Myslím si, že matica 45x45 v meste s veľkosťou pol milióna obyvateľov bola dostatočne podrobná a dala na tú dobu dobré výsledky. Táto grafika však neobsahuje cieľovú dopravu z obcí mimo Bratislavy. Je tragédiou mesta a VUC-ky, že v rámci budovania integrovanej dopravy sa venovala hlavná pozornosť ako sa budú deliť tržby za predané lístky, ale dopravno-inžinierske prieskumy a ich výsledky a interpretácie do dopravno-technických podkladov chýbali, alebo boli varené z vody pre nedostatok financií resp. pre nedohodu kto to zaplatí.