Reply on: drink #55622:
Tvrdím toto: nosný systém MHD sa dá riešiť iba ako štátna investícia. Neviem o tom, že by si ho niekde v Európe dokázalo mesto postaviť zo svojho rozpočtu. Takýto projekt je dlhodobo vedený v rozvojových programoch a počíta sa s ním v rozpočtoch.Vďaka električkovému projektu bratislavského magistrátu NS MHD vypadol z rozvojového plánu a to je obrovská chyba.
K ostatným veciam: Sporiť sa o kapacite a intervaloch je hlúpe, tá sa dá nastaviť pri projekte a postupne prispôsobovať. Napríklad VALu sa vyčítalo, že nie je dostatočne kapacitný :-)Takže toto je účelový argument, ktorý si vždy môžeš použiť tak, ako sa ti práve hodí, ale je úplne o ničom.
Ámos
1. No pamatam si niektore tvoje horsie vyroky ako len "elektrickova loby". Jednoducho mame iny nazor. Netreba zatvarat usi a oci pred nazormi tych druhych. Cez Df to ide dost tazko, ale som is isty,ze za stolom pri pive, vine ci kofole by sme sa spolu dohodli na nejakej variante prijatej dohodou oboch stran. Na DF nikdy nenapises vsetko, tak ako to myslis.
2. Ja si myslim, ze odstranovanie koliznych bodov ma zmysel.
3. Takt sa da zabezpecit aj ked ti elektricky budu jazdit cez centrum. Prave odstranenim koliznych bodov a prehnanim chronometraze. Samozrjme nulova tolerancia naskoku. Nikdy to sice nebude 100%tne ale slo by to.
4/5. Ale ved ty chce to co my, len ty to nazyvas lahkym metrom a my rychlodraznou elektrickou. Napisem to takto. Petrzalka - plne segregovana trat, cez Dunaj mostom, Hned pod zem a cez nam. SNP a Obchodnu, alebo cez Spitalsku a Americke na Radlinskeho a Racko s poslednou podzemnou stanicou. Potom by to slo na povrch. Dalej by sa trat postupne prebudovavala na plne segregovanu. Podjazd na Pionierskej, Pri Gastanovom Hajiku,... Zabezpecene modernymi vozidlami od dlzke 40 - 45 metrov.
Ak si dobre pamatam u teba vzdy islo viac o to aby sa to volalo metro, ako o to ako to bude presne vyzerat.