Reply on: yale #55630:
Ešte jedna vec ma napadla: Myslíš, že nových cestujúcich pritiahne metro len preto, že je to niečo nové? Ak by v pohodlnej klimatizovanej električke trvala cesta po povrchu z A do B možno o minútu viac? Ja si myslím, že v prípade metra, električky na povrchu ustúpia IGK (napr. starý most) a ľudia budú mať oveľa menší dôvod použiť MHD.
yale
1. neviem o tom, že by som niekoho urážal. A to, čo som citoval, je dokument, ktorý sa chce tváriť ako objektívny a odborný a je umiestnený na tomto serveri mimo diskusného fóra.
2. s tým neurobíš nič, jedno kolízne miesto odstrániš a dve vzniknú. Doprava bude narastať, s tým nič neurobíš nijakou preferenciou. Tá bude mať za úlohu zabezpečiť aspoň priechodnosť, za cenu čakania.
3. takt na električkovej trati nedokážeš ovplyvniť už len kvôli prechodu centrom. Keďže vozidlá do Petržalky budú prichádzať z ostatných radiál, väčšina z nich bude prechádzať centrom mesta
4. ty si asi neuvedomuješ, ako to bude vyzerať v skutočnosti. V Petržalke ti je dosť jedno, či vozidlá majú Vmax=80 alebo 60, pretože to je najkratšia radiála, jediný voľný úsek tam bude cez most. Problém je v centre, nie v Petržalke. Okrem toho, realita je taká, že nových električiek bude málo a do Petržalky budú jazdiť presne tie električky, čo na ostatných radiálach. Rýchlo to zdegraduje na štandardnú električku.
5. Bratislava potrebuje moderné, ľahké a nákladovo efektívne metro minimálne v trase B. Môžu tam jazdiť vozidlá veľmi podobné tomu, čo nazývaš rýchloelektričkou.