Reakcia na: drink #55622:
Tvrdím toto: nosný systém MHD sa dá riešiť iba ako štátna investícia. Neviem o tom, že by si ho niekde v Európe dokázalo mesto postaviť zo svojho rozpočtu. Takýto projekt je dlhodobo vedený v rozvojových programoch a počíta sa s ním v rozpočtoch.Vďaka električkovému projektu bratislavského magistrátu NS MHD vypadol z rozvojového plánu a to je obrovská chyba.
K ostatným veciam: Sporiť sa o kapacite a intervaloch je hlúpe, tá sa dá nastaviť pri projekte a postupne prispôsobovať. Napríklad VALu sa vyčítalo, že nie je dostatočne kapacitný :-)Takže toto je účelový argument, ktorý si vždy môžeš použiť tak, ako sa ti práve hodí, ale je úplne o ničom.
yale
1. neviem o tom, že by som niekoho urážal. A to, čo som citoval, je dokument, ktorý sa chce tváriť ako objektívny a odborný a je umiestnený na tomto serveri mimo diskusného fóra.
2. s tým neurobíš nič, jedno kolízne miesto odstrániš a dve vzniknú. Doprava bude narastať, s tým nič neurobíš nijakou preferenciou. Tá bude mať za úlohu zabezpečiť aspoň priechodnosť, za cenu čakania.
3. takt na električkovej trati nedokážeš ovplyvniť už len kvôli prechodu centrom. Keďže vozidlá do Petržalky budú prichádzať z ostatných radiál, väčšina z nich bude prechádzať centrom mesta
4. ty si asi neuvedomuješ, ako to bude vyzerať v skutočnosti. V Petržalke ti je dosť jedno, či vozidlá majú Vmax=80 alebo 60, pretože to je najkratšia radiála, jediný voľný úsek tam bude cez most. Problém je v centre, nie v Petržalke. Okrem toho, realita je taká, že nových električiek bude málo a do Petržalky budú jazdiť presne tie električky, čo na ostatných radiálach. Rýchlo to zdegraduje na štandardnú električku.
5. Bratislava potrebuje moderné, ľahké a nákladovo efektívne metro minimálne v trase B. Môžu tam jazdiť vozidlá veľmi podobné tomu, čo nazývaš rýchloelektričkou.