dobre dam ti protiotazku co dalej ked budeme mat pomaloelektriku to ju chces pustit dalej do mesta?a potom sa budeme tvarit ze je vsetko o.k?a delej co?Co sa tyka tych penazi to si moze zato mesto samo lebo nechcelo stavat stavbu za ktoru by sa zarucil aj stat takze teraz na tu ich pomaloelektricku im nikto neda ziadnu garanciu takze asi nebude ani ta momaloelektricka.Keby niekto stal (garant)za mestom tak si mohlo mesto pozicat aj väcsu sumu a mohlo mat poriadny nostny system.O financiach sa uz nebudem viac bavit.Jo?
Pre tých čo su za tunel, ano TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ale ak chcete postaviť dráhy pod zemou potrebujete na to OBROVSKU SUMU PEŇAZI ktoru Bratislava nemá a tak skoro mať nebude a ked aj postavíte tunel pod Dunaj za čo budete stavať dalej? a kým ta dalšia podzemna časť nebude hotova ako budu dovtedy premavať električky? A ešte kým sa postavý tunel a spol dovtedy treba udržovať vozový park a naklady na prevádzku autobusov čo je ďalšie ekonomicke minus. PRETO , ANO TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ALE MUSITE MAŤ NA ŇU PENIAZE
Nechaj ich uz tak mi mame svoju predstavu a oni svoju a mam dojem ze sa nikdy nezhodneme.Tak je sem zbytocne pisat.My sme ti "sprosti" co to chcu riesit tak ako sa to riesi vsade na svete.
6-7 vozu je nesmysl, pokud to nebude mit zcela oddeleny koridor i v centru a jinde, tak to musi mit delku max. 40m . A 3*T3 uz je moc. i 2*K2 presahuje o 2 metry
Takze ak som ta dobre porozumel tak tunel by bol zle rozhodnutie?Tak potom su asi vsetci na svete podla teba sprosti ked stavaju tunele lebo pokial viem tak kazde mesto riesi vsetko tunelom ci uz auto.dopravu alebo MHD.Niekto musi ist pod zem a jediny sposob je tunel.Ja na tvojom mieste by som vsetkym mestam poradil aby nestavali tunele ved to je upne onicom stavat tunele.Ale ved dobre ked most tak most.Este jedna vec ma zaujima asi si si vsimol ze som clovek ktory pozera aj do buducnosti tak ma zaujima ked uz to budeme mat tu pomaloradialu do bronxu a pojde to po moste ako to bude vyzerat v centre ked sa tam dotrepe z bronxu elektricka ktora bude mat (ako uviedol magistrat)6-7 voznov.To bude potom paradne cestovanie v centre doprajem ti aby si isiel na niektorych miestach za nu.O.k?Uz sa prestante tvarit ze v centre je to ruzove a moze mat mesto aj 500 000 obyvatelov.Ved nakoniec netvrdim to ja ale tvrdi to aj sam magistrat ze v centre to musi ist pod povrch.Takze neviem naco sa priecite.Ked ste magistrati tak aspon snim drzte a stojte si za slovom.O tam pocte obyvatelov nepozeraj to ze ma Ba tolko obyvatelov kolko ma ale aj ti co sem prichadzaju za skolou a pracov a tych moze byt cca 200 000.Jo?Pozri ja nemusim mat za kazdu cenu metro mne by pokojne stacila aj elektricka ak by v niektorych usekoch chodila v utneloch(centrum usw.)Mne je uplne jedno ci pride vlak akebo pekna moderna elektricka (6-7 voznova)len vravim nech je v tunele a nech ju nic nebrzdi a nech som doma cim skôr.Len uz vas prosim nepiste o preferencii elektricky lebo ste uz ubohi neviem uz kto to tu napisal ze aby mala na krizovatkach prednost aby mala vzdy zelenu len zasa sa niekto pozeral iba po horizont a nemyslej na opstatnych napr na take auto to tam moze trcat aj honimu ne?A k tomu "Ty bastard fasisticky" to sa tak doma nazyvate?to je potom pekne.
nehovorim o modle metro. ja tu ani o metre nehovorim, ale o nosnom dopravnom systeme.
rychloelektricka v petrzalke je OK, tam by bolo blbost stavat nieco ako metro. tu len hovorim o meste a jeho neschopnosti.
mesto to nepostavi ani za 5 rokov samo. pocitaj ze to bude najskor v roku 2015. a mozno ani vtedy nie, ked mesto preserie uver na ine nakupy (co realne hrozi)
jedine co som tu chcel naznacit, ze mesto mohlo vyuzit projekt zeleznic vo svoj prospech a usetrit miliardy korun a mohlo byt postavene konecne riesenie a realny NOSNY dopravny system a nie nejaka zaplata.
Re #55595 drink: aspon, ze tu niekto priznal, ze napojenie petrzalky na safko to nikdy nosny system nebude dakujem za uprimnost
no nic ospravedlnujem sa vsetkym elektrickarom za moj iny nazor a tymto koncim s prispievanim sem. nejako ma zacalo viacej bavit hadzat hrach na stenu
mam to stastie, ze sa ma MHD v bratislave az tak priamo netyka a nemusim sa na ten bordel spoliehat a dufam v nieco co nikdy nebude, len mi to je len ako rodenemu bratislavcanovi luto do akeho marazmu sa mesto prepada. tot vsjo.
radsej budem mat nieco, co sa postavi (hadam) za 5 rokov a potom sa 20 rokov s tym nic robit nebude (a bude sa to volat dlhe provizorium), ako stavat dalsich 25 rokov tu tvoju modlu (metro) a dovtedy nechat po petrzalke behat autobusy...
bez urazky ale si fest mimo, ale nehorazne. hlavne co sa uveru tyka s prepacenim ale len magor co nema pojem o businesse moze take nieco vyplaznut z ust ako si povedal ty ohladne uveru.
o tom s a s tebou uz nemienim dalej bavit, lebo o tom nemas ani najmensiu sajnu.
ohladne tunelu tiez si velmi velmi mimo. ale v tomto sa stotoznujem plne s yale. toto je elektrickarsky server, ktory tu prezentuje elektricku ako modlu a nevie prekrocit svoj tien.
a to co prezentuje drink ze to bude perfektne riesenie na 50 rokov presne reprezentuje tento nazor. pricom kazdy vie, ze keby ta slavna petrzalska radia s napojenim na safko uz teraz stala tak kolabuje.
napojenie na safko nie je NOSNY DOPRAVNY SYTEM, ale len zaplata a predlzenei uz tak docela problematickej elektrickovej dopravy. lebo po napojeni na safko sa minimalne do roku 2030 nic na sturovej ani dalej menit nebude
Pre mňa je tiež priorotou NDS a z Petržalky to bude (na 99%) rýchloelektrička až po prekážku Dunaj. Tunel aj Most je jedno obi dve su dobre( to ani netreba v podstate riešiť ). Tu nastava ekonomicke hladisko ktore hovorí pre Most a investície ušetrene (ak by sa staval tunel) sa daju využiť na NDS niekde inde na jej zlepšenie .
Aby sme mohli porovnávať električku vs metro, bolo by potrebné porovnávať napríklad stav v určitom roku v prípade výstavby metra so stavom v prípade rozvoja električiek (a mať pritom samozrejme na mysli aj ostatné druhy dopavy). Existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek. Pridaj predstavu o metre a porovnávajme.
ten interval je plánovaný aj na sedlo? Aj na prípad havárie a teda meškania? Aj vtedy budú saliny jazdiť každé tri minúty? Podľa mňa prečo si nedopriať konfort krytej zastávky.
Ináč ja som to tvrdil, lebo bolo verejné tajomstvo (agentúra Solaris JPP) už niekedy vlani v lete, možno na jar, že idú vyrobiť 15m CNG bus, aby sa s nim mohli prihlásiť do tendra do Bratislavy ? (Lebo záujem BA o 15m CNG je už dávno známy...) a to by bola asi blbosť, aby vyrobili 1Ks, že sa prihlásia do nášho tendra, a nevyhrali by, tak potom by to ostalo v takom neurčitom štádiu - a to by sa pre nich až tak neoplatilo.
Áno domy sú skutočne ďaleko ale nikde nie je napísané, že to tak bude navždy. Rovnako na mestskej strane sa asi púšť ktorá je východne od ústia starého mosta zmení. A dnes to môže rušiť pár budov : FF UK, učilište, SNM, MV SR. Ten počet sa však rozrastie.
Podľa mňa ste otázku postavili nezmyselne. A síce porovnávať či je lepšie preklenúť Dunaj tunelom alebo mostom v hraniciach od brehu po breh pri neznámych podmienkach prevádzky na danej komunikácii. Treba si povedať, čo je priorita, ak je priorita mať most tak podľa nej sa musia zvoliť ostatné riešenia systému (stanica na Šafku vozidlá intervaly križovanie ...) ak je priorita tunel tak analogicky treba ostatné veci prispôsobiť tomuto riešeniu.
Podľa mňa sú priority inde, chceme NDS v nejakých etapách, chceme ho vedieť finančne zatiahnť a kopec iného, z čoho má vyplynúť či je lepší most alebo tunel. Ale v našich podmienkach konkrétnych.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Presbourg
dobre dam ti protiotazku co dalej ked budeme mat pomaloelektriku to ju chces pustit dalej do mesta?a potom sa budeme tvarit ze je vsetko o.k?a delej co?Co sa tyka tych penazi to si moze zato mesto samo lebo nechcelo stavat stavbu za ktoru by sa zarucil aj stat takze teraz na tu ich pomaloelektricku im nikto neda ziadnu garanciu takze asi nebude ani ta momaloelektricka.Keby niekto stal (garant)za mestom tak si mohlo mesto pozicat aj väcsu sumu a mohlo mat poriadny nostny system.O financiach sa uz nebudem viac bavit.Jo?