Reakcia na: aquila #55558:
"ze nemas paru o tom ze rekonstrukcia starho mostu bude stat 1 - 1,5 miliardy korun. a mesto keby mozno dalo 2-2,5 miliardy navyse tak bude mat konecne riesenie pre MHD ?"mesto ten most bude _MUSIET_ v dohladnej dobe rekonstruovat bez ohladu na to ci tam neaka elektricka pojde alebo nie, takze zabudni nad uvahamy typu ze ked to pojde tunelom, bude to "len" o 2 - 2.5 mld. drahsie (bude to drahsie o plnu cenu toho tunelu)
"nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?"
nemam ten dojem (ale mozem sa myslit) zeby bolo pre zeleznice _nevyhnutne_ viest novu trasu z petrzalky na filialku; myslim ze kapacita trate cez pristavny most bude este dlho postacovat a jej trasovanie pre tranzitnu dopravu nie je niako nevyhovujuce... jedinou vyhodou toho navrhu je omnoho lepsia dostupnost ZST filialka oproti ZST nove mesto pre ludi; takze by (mozno) odpadla uvratova premavka ICciek z viedne do KE cez hlavnu stanicu. (na druhej strane uvrati by sa dalo vyhnut aj vedenim vlakov cez marcheg a tam by to inac aj omnoho viacej pytalo nieco ako dobudovanie 3 kolaje na trati 110 a tusim aj elektrifikacia trate na marcheg)
aquila
o eurofondoch "co to" viem a bohuzial vas sklamem, do politiky nepojdem ... ako by povedal klasik, tak hlboko som este neklesol
tych cca 12 az 13 miliard korun je ako spomenul AAA pre BA slubenych pre prioritny projekt napojenia bratislavy na vysokorychlostnu trat (VRT) pariz - vieden - bratislava. je to jeden z 30 tich prioritnych projektov EU do roku 2015. len dodam ze prioritne projekty zvyknu byt sice drahsie ale riesia vela .. napriklad most oresund za vyse 4 miliardy euro
inak je jedina z dvoch moznosti kedy moze BA dostat eurofondy..
Re #55537 AAA: ano je to primarne pre zeleznicny dvojkolajovy/dvojrurovy tunel pre VRT, ale kvoli bezpecnostnym predpisom ktore zacnu platit po roku 2010 v ramci EU sa bude musiet stavat tunel minimalne dvojtubosvy, ak nie trojtubusovy (2 hlavne tubusy + unikova sachta v strede).
a je lacnejsie stavat dva plnohodnotne dvojkolajove tubusy + unikova sachta teraz. ako stavat 4-5 tubusov z dlhodobeho hladiska. aj pre mesto ked prilozi "zopar" miliard a bude mat konecne riesenie NDS ... lebo mesto potom najblizsich 50 rokov nebude mat na tunel pod dunajom
tunak kazdy zabuda ze po roku 2010 - 2015 bude uz viac nez nutne stavat nulty obcvhat mesta bratislavy, ktory byde stat odhadom 40-80 miliard korun a to bude tiez musiet financovat mesto, popripade BSK.
navyse ako napisal yale, mesto sa svojou hlupostou (nic prekvapujuce) vzdalo zavazku statu mu prispiet. teraz su to len plane reci, ktore nie su na papiery. a verte ked bude vo vlade fico, tak ten bratislave neda nic. preco by podporoval bastu, kde ho nemusia ? bude radsej podporovat radsej take skrachovale provincne mestecka ako banska bystrica
Re #55539 Kami: chlapce ty sa zobud a zisti aspon _zakldne_ informacie ako funguju eurofondy. bratislava nedostane priamo na _elektricku_ ani euro. jedine na co moze dostat, ak urobia sikovny projekt je na stary most, kvoli uprave vodnej cesty na dunaji, ale to dostanu maximalne 100 milionov a keby sa niekto v bruseli fest odviazal tak 200 milinov korun. dalsia jedine moznost ako BA ako taka moze dostat eurofondy je na filialku. fakt odporucam si zistit aspon zakladne fakty
Re #55553 drink: konecne riesenie cez most nikdy nebude dobre. bude to vzdy docasne riesenie ako stary most a budu vzdnikat tak rozne "lepene" riesenia a ked sa napoji elektricka na safku, tak minimalne dalsich 20 rokov sa v meste uz nebude pokracovat podzemkou
o tom s-bahne mas ties dost mylne infomacie bude stanica fililaka na trnavskom myte, ale zrejme nie na mlynske nivy. to iste s devinskou novu vsou o letisku sme sa tu tiez bavili tunak. odporucam zistit fakty, lebo si trosku divne zmergoval zopar informacii