"ze nemas paru o tom ze rekonstrukcia starho mostu bude stat 1 - 1,5 miliardy korun. a mesto keby mozno dalo 2-2,5 miliardy navyse tak bude mat konecne riesenie pre MHD ?"
mesto ten most bude _MUSIET_ v dohladnej dobe rekonstruovat bez ohladu na to ci tam neaka elektricka pojde alebo nie, takze zabudni nad uvahamy typu ze ked to pojde tunelom, bude to "len" o 2 - 2.5 mld. drahsie (bude to drahsie o plnu cenu toho tunelu)
"nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?"
nemam ten dojem (ale mozem sa myslit) zeby bolo pre zeleznice _nevyhnutne_ viest novu trasu z petrzalky na filialku; myslim ze kapacita trate cez pristavny most bude este dlho postacovat a jej trasovanie pre tranzitnu dopravu nie je niako nevyhovujuce... jedinou vyhodou toho navrhu je omnoho lepsia dostupnost ZST filialka oproti ZST nove mesto pre ludi; takze by (mozno) odpadla uvratova premavka ICciek z viedne do KE cez hlavnu stanicu. (na druhej strane uvrati by sa dalo vyhnut aj vedenim vlakov cez marcheg a tam by to inac aj omnoho viacej pytalo nieco ako dobudovanie 3 kolaje na trati 110 a tusim aj elektrifikacia trate na marcheg)
Este k tym SORom a Sprinterom. Nezda sa vam cena za jeden Sprinter nejaka prilis vysoka? Ked zoberem, ze za jeden Mini dal DPB 3,6mil. a za jeden SOR dal 3,95 mil. tak sa mi to nejako nezda. Hlavne ak zoberiem, ze jeden klasicky Sprinter stoji cca 1 mil. SK.
Myslim si, ze taku prestavbu by zvladol aj DPB respektive ak by kupil Sprintery a potom dal verejnu sutaz na prestavbu tak by ho to vyslo lacnejsie a to odost. Ved predsa vybrakovanie interieru, znizenie podlahy v casti vozidla, polozenie protismykovej podlahy, sedadla a madla a jedny dvere nemozu stat 2,5 mil Sk.
Mam pocit, ze takyto sprinter ma aj Ostava, rad by som vedel co zan dali oni... Neviete niekto?
ty nerozumies to ze mesto sa nevie dohodnut, zriesklo sa prispevku statu a zavazku statu tym ze si zvolilo rychloelektricku ?
nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?
ze nemas paru o tom ze rekonstrukcia starho mostu bude stat 1 - 1,5 miliardy korun. a mesto keby mozno dalo 2-2,5 miliardy navyse tak bude mat konecne riesenie pre MHD ?
ze BA tunel nepotrebuje, je chore zmyslanie
nepochpil si ze EU da na most maximalne 8-15% z potrebnej sumy a aj to pochybujem, kedze na meste nevedia robit EU fondy
ohaldne panelakov, takze ty si radsej v tej kralikarni co ? chod sa pozriet do zlina a potom kecaj blbosti.
ako som povedal, mesto preserie 6 miliard korun, uz doteraz sa vyhodilo 1,5 miliardy na dokumentaciu. nez sa zacne to budu aspon 2-2,5 miliardy a nebude ani metro ani elektricka
toto je to co aj DPMBA aj mesto vyhovuje (hlavne firme metro ba) ze mozu stale robit nejake plany kazdy rok na ne vyhadzovat stovky milionov
Dovod, pre ktory je elektrickova trat do Petrzalky posudzovaná ministerstvom ZP, je prozaicky a to natlak stavebnych firiem aby sa stavalo niekolkonasobne drahsie metro a ked uz nie metro tak aspon niekolko nasobne drahsi tunel popod Dunaj. Ak by mesto ustupilo tlaku, bud si isty, ze ziadne posudzovanie nebude. Je jasne, ze posudzovat vplyvy na ZP stavby, ktora nahradi 30 autobusov za elektricky a skvalitni MHD pred IAD je maximalna blbost. A vedia to aj radovy uradnici na ministerstve.
Ano ZSR chce staviat tunel, ten je vsak pre MHD absolutne nevhodny. Jedine ak by si chcel aby to Petrzalky jadzili klasicke vlaky, respektive motoraky. (Skus si uvedomit na ake napätie jazdia elektricky a na ake vlaky) Takze jedine riesenie je postavit tunely dva, alebo tunelovu ruru rozsirit a rozdelit. To vsak samozrejme zvysuje naklady a tie by muselo zabezpecit mesto.
Re #55485 KLF: Tajne som dufal v zapadnejsiu vyrobu, ale v podstate asi je to skutocne jedno. Lepsejsich 21 Solarisov ako 19 MANov alebo Citar.
Re #55486 5510: Prvy duobus by mal dorazit vo februari alebo marci, kvoli homogizacii (tak ako jazdila 21Trka) a stavat by sa malo zacat v maji alebo juny. Take su posledne info. Zvysok troflov by malo dojst v priebehu letnych prazdnin.
Re #55491 aquila: Ty nerozumies, ze ak zoberies zopar milard navyse zo sumy urcenej na rychlodrahu, tak ti neostane na stavbu v Petralke? Preco vam vadi prechod ponad Dunaj. Ved vo viacerych mestach sveta sa da najst miesto, kde metro vychadza na povrch aby preslo ponad rieku mostom a potom hned vstupuje do podzemia. Preco chcete preinvestovat "zopar" milard navyse, ked rovnaky efekt bude mat aj lacnejsia alternativa v podobe mostu.
Metro sa stavat nezacne. Ak sa aj nieco zacne stavat tak to bude elektrickova trat.
180 mil nezhltne urokova sluzba ale dlhova sluzba a to je sakramentsky rozdiel. A nema to stym nic spolocne, lebo splacas zobrany uver, cize okrem urokov nemas naklady navyse. Nemozes ratat ze 120 mil dam z uveru a jeho splacanie bolo vo vyske 180 mil takze dorhomady ma to stalo 300mil. To je chybna matematika aj logika.
Kazde rozsirenie tunelu ZSR popod Dunaj pre potreby BA MHD si bude mesto zaplatit. Alebo si myslis, ze to ZSR zatiahnu za mesto zo svojho?
Re #55493 Presubourg: Mesto definitivu tunela v uzemnom plane nehalo, aby zavrelo hubu niektorym ludom, ktory stale tvrdia ze toto mesto potrebuje jedine metro a realne sa stym tunelom rata ked BA bude mat 700.000 obv. takze niekedy v roku 2045.
Re #55497 Presbourg: Ak sa bude stavat tunel za 50 rokov tak super. A preco?
1. Ak by sa staval dnes o 50 rokov bude potrebovat generalnu rekonstrukciu tak ako elektrickovy tunel ju potrebuje dnes.
2. Ak sa bude stavat o 50 rokov a reko mosta ma bude stat 1,5mld. Tak ten most budem vyuzivat 50 rokov pre elektricky, naklady sa roztiahnu na 30mil rocne (30 * 50 = 1500)
3. Ano je to dobre odkladat. A tie tvoje trvale riesenia?! Si si isty ze su trvale? Aj most Apollo je travle riesenie? Vies ze vydrzi pri dobrej udrzbe 200 rokov? Co potom?
Re #55499 Presbourg:
1. Most potrebuje rekonstrukciu tak ci tak. A samozrejme ze ju zaplati aj mesto, lebo ju vyuziva na vnutromestsku dopravu.
2. Ak do reko mosta zakonponujes aj jeho zvysenie, mozes ziadat financie od statu, zupy, lebo ulahcujes lodnej doprave na Dunaji. Osobne si myslim, ze aj unia by pustila nejaky ten stomilionik. ( pre 7 mil EUR. uradnik v Bruseli nebude nic posudzovat a da peciaktu)
3. "Ale uz dlho sa nas DPB nebude tesit legislativa EU nedovoluje byt monopolom takze bude musiet pustit aj inych investorov do podniku." Kristo pane ty ekonom. Áno brusel sa bude hned zajtra zaoberat mestskou akciovkou s trzbami 31 mil Eur a dotaciami 38,5 mil Eur. Ty vole, vies ze ked je v jednom regione len jedna nemocnica tak ma monopol? Potom aj tam podla teba nabehnu bruselsky a budu ziadat dalsiu nemocnicu alebo investorov? Chapes ty aspon minimalne ekonomicky teoriam alebo ste to v skole este nemali? Vies, ze ked by DPB a nejaka svajciarska firma zalozili spolocny podnik na prevazdku metra tak su stale tym istym monopolom. To ze ma firma dvoch vlastnikov neznamena ze nie je monopol. Presne ako ST, ktore vlastni DT a štát.
Re #55501 aquila: Nie, nie je rozdiel ci kopes jeden tunel alebo dva naraz. Finance to je to iste, hlavne ak su tie dva tunely oddelene. Predlzenim casu stavby akurat umoznis vyssiu indexaciu. Ten tunel Bratislava nepotrebuje lebo moze Dunaj preklenut lacnejsim riesenim a preto, ze za nim a pred nim pojde elektricka po porvchu. Radsej vrazim miliardu do zakopania elektricky v centre ako do zbytocneho tunela.
Re #55506 Presubourg: Jasne zahranicny investor sem pride, lebo je mu luto chudobnych Slovakov a chce im postavit metro. Vies ze ty investory ziadali statne zaruky a radikalne zvysenie dotacii do MHD. ty si skutocne myslis, ze by sem prisiel niekto nieco postava bez toho aby na tom nerizoval.
Re #55510 aquila: Takze super, tu reko mosta nam zaplati EU a tak financny roziedl bude pre mestsky rozpocet tunel 4 mld vs. most 500 mil.
Re #55529 aquila: Kolko je volneho miesta medzi panelakmi. Hm takze nestaci ze teraz je medzo domami vzdialenost 100 metrov. Najlepsie by bolo aby sme si so susedom oproti z baraku pocas obedu mohli horcicu podavat. Najlepsie nasukat barak jeden vedla druheho, to by sa vazne dobre zilo.
Re #55531 Presbourg: Ty bastard fasisticky. Nemas nahodou v skrini noz s krvou nejakeho studenta.
Re #55541 Andy: Ale ved ramcova zmluva bola na 30 SORov a 10 Mini pocas piatich rokov, nie?
myslel som ze sa lady pohli ohladne celkovej vystavby a rekonstrukcia cestnej siete v BA (aj ked do znacnej miery to bolo zasluhou statu to beriem)
o eurofondoch "co to" viem a bohuzial vas sklamem, do politiky nepojdem ... ako by povedal klasik, tak hlboko som este neklesol
tych cca 12 az 13 miliard korun je ako spomenul AAA pre BA slubenych pre prioritny projekt napojenia bratislavy na vysokorychlostnu trat (VRT) pariz - vieden - bratislava. je to jeden z 30 tich prioritnych projektov EU do roku 2015. len dodam ze prioritne projekty zvyknu byt sice drahsie ale riesia vela .. napriklad most oresund za vyse 4 miliardy euro
inak je jedina z dvoch moznosti kedy moze BA dostat eurofondy..
Re #55537 AAA: ano je to primarne pre zeleznicny dvojkolajovy/dvojrurovy tunel pre VRT, ale kvoli bezpecnostnym predpisom ktore zacnu platit po roku 2010 v ramci EU sa bude musiet stavat tunel minimalne dvojtubosvy, ak nie trojtubusovy (2 hlavne tubusy + unikova sachta v strede).
a je lacnejsie stavat dva plnohodnotne dvojkolajove tubusy + unikova sachta teraz. ako stavat 4-5 tubusov z dlhodobeho hladiska. aj pre mesto ked prilozi "zopar" miliard a bude mat konecne riesenie NDS ... lebo mesto potom najblizsich 50 rokov nebude mat na tunel pod dunajom
tunak kazdy zabuda ze po roku 2010 - 2015 bude uz viac nez nutne stavat nulty obcvhat mesta bratislavy, ktory byde stat odhadom 40-80 miliard korun a to bude tiez musiet financovat mesto, popripade BSK.
navyse ako napisal yale, mesto sa svojou hlupostou (nic prekvapujuce) vzdalo zavazku statu mu prispiet. teraz su to len plane reci, ktore nie su na papiery. a verte ked bude vo vlade fico, tak ten bratislave neda nic. preco by podporoval bastu, kde ho nemusia ? bude radsej podporovat radsej take skrachovale provincne mestecka ako banska bystrica
Re #55539 Kami: chlapce ty sa zobud a zisti aspon _zakldne_ informacie ako funguju eurofondy. bratislava nedostane priamo na _elektricku_ ani euro. jedine na co moze dostat, ak urobia sikovny projekt je na stary most, kvoli uprave vodnej cesty na dunaji, ale to dostanu maximalne 100 milionov a keby sa niekto v bruseli fest odviazal tak 200 milinov korun. dalsia jedine moznost ako BA ako taka moze dostat eurofondy je na filialku. fakt odporucam si zistit aspon zakladne fakty
Re #55553 drink: konecne riesenie cez most nikdy nebude dobre. bude to vzdy docasne riesenie ako stary most a budu vzdnikat tak rozne "lepene" riesenia a ked sa napoji elektricka na safku, tak minimalne dalsich 20 rokov sa v meste uz nebude pokracovat podzemkou
o tom s-bahne mas ties dost mylne infomacie bude stanica fililaka na trnavskom myte, ale zrejme nie na mlynske nivy. to iste s devinskou novu vsou o letisku sme sa tu tiez bavili tunak. odporucam zistit fakty, lebo si trosku divne zmergoval zopar informacii
Myslím, že "konecne riesenie elektricky cez most" môže byť DOBRÉ riešenie v prípade, že sa realizuje napríklad aj bratislavský S-Bahn (Devínska nová Ves, Mlynské Nivy, Letisko...) a mimoúrovňové križovanie električky v niektorých bodoch (Račianske mýto, Riviera, Šancová...), prípadne aj tie diaľničné obchvaty.
Tak ako je Rakúsko Rakousoko, Osterreich, Austria. Nemecko: Nemecko, Geramany, Deutschland,...
A týmto túto debatu o nejakej kampani vo WL na úrovni 6 ročných detí zakončujem.
Čo by si s tým chcel robiť? Fréza tadiaľ chodila, prejsť sa dá, pokiaľ nejaký neskúsený vodič auta nedostane nejaký autobus do jarku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
mesto ten most bude _MUSIET_ v dohladnej dobe rekonstruovat bez ohladu na to ci tam neaka elektricka pojde alebo nie, takze zabudni nad uvahamy typu ze ked to pojde tunelom, bude to "len" o 2 - 2.5 mld. drahsie (bude to drahsie o plnu cenu toho tunelu)
"nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?"
nemam ten dojem (ale mozem sa myslit) zeby bolo pre zeleznice _nevyhnutne_ viest novu trasu z petrzalky na filialku; myslim ze kapacita trate cez pristavny most bude este dlho postacovat a jej trasovanie pre tranzitnu dopravu nie je niako nevyhovujuce... jedinou vyhodou toho navrhu je omnoho lepsia dostupnost ZST filialka oproti ZST nove mesto pre ludi; takze by (mozno) odpadla uvratova premavka ICciek z viedne do KE cez hlavnu stanicu. (na druhej strane uvrati by sa dalo vyhnut aj vedenim vlakov cez marcheg a tam by to inac aj omnoho viacej pytalo nieco ako dobudovanie 3 kolaje na trati 110 a tusim aj elektrifikacia trate na marcheg)