Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Rad by som sa vyjadril iba k teme MOST vs TUNEL
Tu suhlasim s Amosom že most je výhodnejia varianta a to pre :
e to 1. lacnejšie ,2. rýchlejšie realizovanejie a 3. ten most treba tak či tak opraviť
a čo sa týka ake argumenty uviedol "aquila"
1.povrch zostáva volny? ide tu o most a tunel ponad/popod dunaj načo ti tam je volný priestor chceš na dunaji stavať?
2.mimourovnove krizovanie. pri moste jediná križovatka šafko!
3. aj tunel treba opravovať!
4.pohodlnejsie pre pasazierov (nejsu vystaveny poveternostnym podmienkam), no ono na električke su okna cez ktore nefuka
5.nevystavuje okolie. No aby rybky mali ticho
Reakcia na: AAA #55573:
pisem o neschopnosti magistratu sa dohodnut s kymkolvek. alebo sa ti nezda odrieknutie zavazku statu spolufinancovat NDS a apriori odmietnutie mesta na spoluprace projekte filialky za neschopnost ?

neviem ako specialne sa na tuto trat robi GVD, ja len reportujem PRAX 🙂

a preco mesto neziska ine financie z EU ? hm skus si nieco nastudovat ohladne eurofondov ...
Reakcia na: aquila #55570:
Ale potom prečo píšeš o neschopnosti magistrátu? Filiálka je investícia ŽSR a most chcú opraviť aj tak, a odkiaľ vieš, že tie peniaze nezískajú?
Re #55572 aquila: Ale preda sám veľni dobre vieš, že preprah súvisí so zmenou napäťovej sústavy a nie s trasovaním...
A čo sa týka toho vlaku, chceš povedať, že GVD sa robí špeciálne na tejto trati tak zle, že vlak to môže stihnúť iba za cca dvojnásobok času?
Reakcia na: AAA #55569:
isiel si niekedy tym vlakom ? najrychlejsie co to ZSSK zvladlo bolo 35 minut a to bol skor zazrak.

pod 40 minut to nie je nikdy 🙂 chce to realitu 🙂

nehovoriac o tom, ze ked je to rychlik z viedne, tak ti prepreh prida dalsie minuty a moze sa to vysplhat aj nad 50 minut.
Reakcia na: AAA #55567:
si precitaj poriadne, mesto moze zobrat eurofondy jedine na rekonstrukciu mostu a to dostane v tom najsamlepsom pripade 8-15%, ale len pri dobrom projekte.

dalsie peniaze co mozu z EU do BA prijist je filialka. nic ine

Re #55568 Ámos:

1. sam vies, ze je to blbost, ci uz vratenie a vobec aj skore splatenie. banke vyhovuje skorej, ked si zoberes uver a splacas ho podla planu ako ked ho naraz ides splatit. skus ist do banky a splatit skorej hypoteku ake penale ti naparia 🙂

2. mesto sa vzdalo samo penazi od statu, takto si musi financovat samo. keby spolupracovalo, tak by peniaze boli.

3. toto je chore zmyslanie. v banke to ma na 1-2% uroku (a aj to pochybujem) uver je zatazeny uplne inym urokom. je to cista strata niekolko stoviek milionov korun. takuto debilnu (s prepacenim) argumentaciu som uz davno nepocul

ok chces fakty.

v com je tunel lepsi ako most ? okrem ceny vo vsetkom, t.j. povrch zostava volny pre dalsiu vystavbu a rozvoj, mimourovnove krizovanie, v zime neporovnatelne lahsia udrzba, mensie poskodenie voznov, pohodlnejsie pre pasazierov (nejsu vystaveny poveternostnym podmienkam), nevystavuje okolie hluku a dalo by sa menovat dalej

to je aj odpoved na otazku cislo dva, v com je konecnejsie.

peniaze v principe su, len mesto musi zmenit pristup.
Reakcia na: aquila #55564:
Podľa GVD R 336 Báthory odchod Hl. st. 6: 07, príchod BA Petržalka 6:26. Takže nie 40, ale 19 min.
Reakcia na: aquila #55564:
Aha takze ja to nechapem...
Takze takto.
1. Mesto si uz uver zobralo, platiho fixne istu ciastku rocne, splaca uroky aj istinu a moze ho kedykolvek bez pokuty naraz vyplatit.
2.Ano uroky sa v konecnom dosledku pripocitavaju k cene diela, tak to bude vyzerat asi takto
most 1,5mld + prislusny urok
tunel 4mld + prislusny urok a samozejme novy uver, lebo mesto tie styri mld. nema. Samozrejme cim vyssia je istina tym je urok vyssi.
3. Mesto musi platit uroky bez ohladu na to, ci stavia alebo nestavia. Ale ak nestavia a peniaze ma na uctoch tak zaroven ako spalaca urok a istinu ziskava peniaze z ulozky penazi v banke. A ze to pri tych ulozenych peniazoch nie je mala suma, to je fakt.

Re aquila: Nepis mi prosim ci to myslim alebo nemyslim vazne. Pis fakty! Ale zrejme nemas argumenty. Hovoril som neber ohlad na uzemny plan, daj mi ciste fakty. To ze nieco nacarbane v nejakom uzemnom plane nerobi z toho dokonalu vec. Aj most SNP sa dostal do uzemneho planu, ze a znicil cele podhradie.
Reakcia na: aquila #55558:
Mesto brať eurofondy nemôže.
Reakcia na: Ámos #55562:


1. toto snad nemyslis vazne 🙂

2. pozri si uzemny plan

3. miliardy su, ale mesto ich nechce. (zrieknutie sa zavazku statu, nespolupraca pri projekte filialka ...)

4. nenechaj sa vysmiat, tie zmeny noriem su take marginalne, odhliadnuc od toho ze nenormalne mnozstvo noriem je dokonca uz len dobrovolnych. a vyhodit 1,5 miliardy na stale nove a nove plany boli ucelove aby zarobili ludia okolo ...

kralikaren je to na byvanie. myslim, ze je rozdiel byvat v malej tehlovej bytovke ako v suvislom betonovom 12 poschodaku. ale to ze nechapes suvislosti ma u teba neprekvapuje (sorry za neomalenost)
Reakcia na: si #55560:
Ten tunel sa ide stavat. Asi si nezachytil info tu na webe aj s linkom. Cele by to malo stat 14 mld, je tam ten tunel popod centrum BA z filialky po ZST Petrzalka, trat na letisko, elektrifikovanie nejakej trate, a este nieco. Robit sa to bude tak ci tak, unia vraj povedala ze to zafinancuje a stavat by sa malo zacat 2008 a koniec by mal byt 2012 tusim. Mala by dat 80 %.

Ad Minibus: Preboha vybavenie ziadosti na prestavbu nemoze stat viac ako 100.000 a to strasne prehanam. Skutocne by som rad vedel za kolko to kupila Ostrava.

Re #55562 Ámos: V tej dvojke sorry ma to vyzerat takto

2. V čom je tunel viac konečne riesenie ako most?
Reakcia na: si #55560:
cez pristavny most z petrzalky trva na hlavnu cesta 40 minut. to je cesta klasickeho rychlika z petrzalky do viedne. zda sa ti to byt vyhovujuce ?

a nie "mozno", ale urcite sa pocita s zachadzanim rychlovlakov ala ICE az po filialku.

rakusania budu elektrizovat nie len usek po marchegg ale aj celu novu trasu marchegger ast. o rakusanov sa neboj.

tvoj dojem je teraz uuuuplne mimo (ale to ma neprekvapuje)

hm dalsi co nechape pointu. tu to fakt nema zmysel. bratislava bola, je a aj bude diera. a vzdy sa tu bude len lepit 🙂 a taky ludia ako amos, si a kopu dalsi k tomu budu len prispievat 🙂

moj odhad je taky ze sa minimalne do roku 2008 nezacne stavat ani elektricka. hlavne ze mesto ma uver na 6 miliard a musi platit uroky (Amos, to ty asi nepochopis, ze tie uroky treba zaplatit a sa v konecnom dosledku pripocitavju k cene diela)
Reakcia na: si #55561:
tusim Rosero alebo ky fras robil take prestavby, aj do televizky sa za to dostali
Reakcia na: aquila #55558:

Takze takto, odputajme sa od vsetkych financii, uzemnych planov, ZSR a podobnych zalezistoti a vysvetli prosim:

1. V čom je tunel lepši ako most?

2. V čom je tunel viac konečne riesenie ako tunel?

3. Preco je potrebne dat o niekolko miliard viac (hlavne ak na to nemame)?

Prosim len fakty, nie ziadne domienky a osobne pocity.



Posledna vec je, ze ono sa uz 1 mld. vyhodila za projekty ale tie su nepouzitelne. Takze o tom tu nehovor. Ty nechces staviat na zaklade starych vykresov (ono to ani nie je mozne, lebo normy sa nam za tych 18 rokov zmenili) ale ked uz je takmer hotova projektova dokumentacia na reko stareho mosta ju chces zahodit a robit novu na tunel so ZSR.

Zrazu to uz je kralikaren a medzi panelakmi nie je dostatok miesta... No toto, ako sa nazory rychlo obmienaju.
Reakcia na: Ámos #55559:
samotna prestavba mozno draho nevyde, ale skus vybavit papiere na takuto prestavbu aby si v tom mohol vozit ludi...
Reakcia na: aquila #55558:
"ze nemas paru o tom ze rekonstrukcia starho mostu bude stat 1 - 1,5 miliardy korun. a mesto keby mozno dalo 2-2,5 miliardy navyse tak bude mat konecne riesenie pre MHD ?"

mesto ten most bude _MUSIET_ v dohladnej dobe rekonstruovat bez ohladu na to ci tam neaka elektricka pojde alebo nie, takze zabudni nad uvahamy typu ze ked to pojde tunelom, bude to "len" o 2 - 2.5 mld. drahsie (bude to drahsie o plnu cenu toho tunelu)


"nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?"

nemam ten dojem (ale mozem sa myslit) zeby bolo pre zeleznice _nevyhnutne_ viest novu trasu z petrzalky na filialku; myslim ze kapacita trate cez pristavny most bude este dlho postacovat a jej trasovanie pre tranzitnu dopravu nie je niako nevyhovujuce... jedinou vyhodou toho navrhu je omnoho lepsia dostupnost ZST filialka oproti ZST nove mesto pre ludi; takze by (mozno) odpadla uvratova premavka ICciek z viedne do KE cez hlavnu stanicu. (na druhej strane uvrati by sa dalo vyhnut aj vedenim vlakov cez marcheg a tam by to inac aj omnoho viacej pytalo nieco ako dobudovanie 3 kolaje na trati 110 a tusim aj elektrifikacia trate na marcheg)
Este k tym SORom a Sprinterom. Nezda sa vam cena za jeden Sprinter nejaka prilis vysoka? Ked zoberem, ze za jeden Mini dal DPB 3,6mil. a za jeden SOR dal 3,95 mil. tak sa mi to nejako nezda. Hlavne ak zoberiem, ze jeden klasicky Sprinter stoji cca 1 mil. SK.
Myslim si, ze taku prestavbu by zvladol aj DPB respektive ak by kupil Sprintery a potom dal verejnu sutaz na prestavbu tak by ho to vyslo lacnejsie a to odost. Ved predsa vybrakovanie interieru, znizenie podlahy v casti vozidla, polozenie protismykovej podlahy, sedadla a madla a jedny dvere nemozu stat 2,5 mil Sk.

Mam pocit, ze takyto sprinter ma aj Ostava, rad by som vedel co zan dali oni... Neviete niekto?
Reakcia na: Ámos #55556:
ty nerozumies to ze mesto sa nevie dohodnut, zriesklo sa prispevku statu a zavazku statu tym ze si zvolilo rychloelektricku ?

nerozumies, ze zeleznice musia robit tak ci tak dva tubusy ? ze prispenim mesta by sa urobili tiez dva tubusy, len nie jednokolajove ale dva dvojkolajove? ze je to lacnejsie ?

ze nemas paru o tom ze rekonstrukcia starho mostu bude stat 1 - 1,5 miliardy korun. a mesto keby mozno dalo 2-2,5 miliardy navyse tak bude mat konecne riesenie pre MHD ?

ze BA tunel nepotrebuje, je chore zmyslanie 🙂

nepochpil si ze EU da na most maximalne 8-15% z potrebnej sumy a aj to pochybujem, kedze na meste nevedia robit EU fondy 🙂

ohaldne panelakov, takze ty si radsej v tej kralikarni co ? chod sa pozriet do zlina a potom kecaj blbosti.

ako som povedal, mesto preserie 6 miliard korun, uz doteraz sa vyhodilo 1,5 miliardy na dokumentaciu. nez sa zacne to budu aspon 2-2,5 miliardy a nebude ani metro ani elektricka 🙂

toto je to co aj DPMBA aj mesto vyhovuje (hlavne firme metro ba) ze mozu stale robit nejake plany kazdy rok na ne vyhadzovat stovky milionov 🙂
Porschetra se podívala na Barrandov
http://www.tramfoto.com/images/vozy/porsetra/porsetra34.jpg


Jinak vám v novém roce přeju vše nejlepší, mnoho úspěchů a hodně radosti.
Reakcia na: Presbourg #55483:
Dovod, pre ktory je elektrickova trat do Petrzalky posudzovaná ministerstvom ZP, je prozaicky a to natlak stavebnych firiem aby sa stavalo niekolkonasobne drahsie metro a ked uz nie metro tak aspon niekolko nasobne drahsi tunel popod Dunaj. Ak by mesto ustupilo tlaku, bud si isty, ze ziadne posudzovanie nebude. Je jasne, ze posudzovat vplyvy na ZP stavby, ktora nahradi 30 autobusov za elektricky a skvalitni MHD pred IAD je maximalna blbost. A vedia to aj radovy uradnici na ministerstve.
Ano ZSR chce staviat tunel, ten je vsak pre MHD absolutne nevhodny. Jedine ak by si chcel aby to Petrzalky jadzili klasicke vlaky, respektive motoraky. (Skus si uvedomit na ake napätie jazdia elektricky a na ake vlaky) Takze jedine riesenie je postavit tunely dva, alebo tunelovu ruru rozsirit a rozdelit. To vsak samozrejme zvysuje naklady a tie by muselo zabezpecit mesto.

Re #55485 KLF: Tajne som dufal v zapadnejsiu vyrobu, ale v podstate asi je to skutocne jedno. Lepsejsich 21 Solarisov ako 19 MANov alebo Citar.

Re #55486 5510: Prvy duobus by mal dorazit vo februari alebo marci, kvoli homogizacii (tak ako jazdila 21Trka) a stavat by sa malo zacat v maji alebo juny. Take su posledne info. Zvysok troflov by malo dojst v priebehu letnych prazdnin.

Re #55491 aquila: Ty nerozumies, ze ak zoberies zopar milard navyse zo sumy urcenej na rychlodrahu, tak ti neostane na stavbu v Petralke? Preco vam vadi prechod ponad Dunaj. Ved vo viacerych mestach sveta sa da najst miesto, kde metro vychadza na povrch aby preslo ponad rieku mostom a potom hned vstupuje do podzemia. Preco chcete preinvestovat "zopar" milard navyse, ked rovnaky efekt bude mat aj lacnejsia alternativa v podobe mostu.
Metro sa stavat nezacne. Ak sa aj nieco zacne stavat tak to bude elektrickova trat.
180 mil nezhltne urokova sluzba ale dlhova sluzba a to je sakramentsky rozdiel. A nema to stym nic spolocne, lebo splacas zobrany uver, cize okrem urokov nemas naklady navyse. Nemozes ratat ze 120 mil dam z uveru a jeho splacanie bolo vo vyske 180 mil takze dorhomady ma to stalo 300mil. To je chybna matematika aj logika.
Kazde rozsirenie tunelu ZSR popod Dunaj pre potreby BA MHD si bude mesto zaplatit. Alebo si myslis, ze to ZSR zatiahnu za mesto zo svojho?

Re #55493 Presubourg: Mesto definitivu tunela v uzemnom plane nehalo, aby zavrelo hubu niektorym ludom, ktory stale tvrdia ze toto mesto potrebuje jedine metro a realne sa stym tunelom rata ked BA bude mat 700.000 obv. takze niekedy v roku 2045.

Re #55497 Presbourg: Ak sa bude stavat tunel za 50 rokov tak super. A preco?
1. Ak by sa staval dnes o 50 rokov bude potrebovat generalnu rekonstrukciu tak ako elektrickovy tunel ju potrebuje dnes.
2. Ak sa bude stavat o 50 rokov a reko mosta ma bude stat 1,5mld. Tak ten most budem vyuzivat 50 rokov pre elektricky, naklady sa roztiahnu na 30mil rocne (30 * 50 = 1500)
3. Ano je to dobre odkladat. A tie tvoje trvale riesenia?! Si si isty ze su trvale? Aj most Apollo je travle riesenie? Vies ze vydrzi pri dobrej udrzbe 200 rokov? Co potom?

Re #55499 Presbourg:
1. Most potrebuje rekonstrukciu tak ci tak. A samozrejme ze ju zaplati aj mesto, lebo ju vyuziva na vnutromestsku dopravu.
2. Ak do reko mosta zakonponujes aj jeho zvysenie, mozes ziadat financie od statu, zupy, lebo ulahcujes lodnej doprave na Dunaji. Osobne si myslim, ze aj unia by pustila nejaky ten stomilionik. ( pre 7 mil EUR. uradnik v Bruseli nebude nic posudzovat a da peciaktu)
3. "Ale uz dlho sa nas DPB nebude tesit legislativa EU nedovoluje byt monopolom takze bude musiet pustit aj inych investorov do podniku." Kristo pane ty ekonom. Áno brusel sa bude hned zajtra zaoberat mestskou akciovkou s trzbami 31 mil Eur a dotaciami 38,5 mil Eur. Ty vole, vies ze ked je v jednom regione len jedna nemocnica tak ma monopol? Potom aj tam podla teba nabehnu bruselsky a budu ziadat dalsiu nemocnicu alebo investorov? Chapes ty aspon minimalne ekonomicky teoriam alebo ste to v skole este nemali? Vies, ze ked by DPB a nejaka svajciarska firma zalozili spolocny podnik na prevazdku metra tak su stale tym istym monopolom. To ze ma firma dvoch vlastnikov neznamena ze nie je monopol. Presne ako ST, ktore vlastni DT a štát.

Re #55501 aquila: Nie, nie je rozdiel ci kopes jeden tunel alebo dva naraz. Finance to je to iste, hlavne ak su tie dva tunely oddelene. Predlzenim casu stavby akurat umoznis vyssiu indexaciu. Ten tunel Bratislava nepotrebuje lebo moze Dunaj preklenut lacnejsim riesenim a preto, ze za nim a pred nim pojde elektricka po porvchu. Radsej vrazim miliardu do zakopania elektricky v centre ako do zbytocneho tunela.

Re #55506 Presubourg: Jasne zahranicny investor sem pride, lebo je mu luto chudobnych Slovakov a chce im postavit metro. Vies ze ty investory ziadali statne zaruky a radikalne zvysenie dotacii do MHD. ty si skutocne myslis, ze by sem prisiel niekto nieco postava bez toho aby na tom nerizoval.

Re #55510 aquila: Takze super, tu reko mosta nam zaplati EU a tak financny roziedl bude pre mestsky rozpocet tunel 4 mld vs. most 500 mil.

Re #55518 PvvS: Sorry za toho inbecila.

Re #55529 aquila: Kolko je volneho miesta medzi panelakmi. Hm takze nestaci ze teraz je medzo domami vzdialenost 100 metrov. Najlepsie by bolo aby sme si so susedom oproti z baraku pocas obedu mohli horcicu podavat. Najlepsie nasukat barak jeden vedla druheho, to by sa vazne dobre zilo.

Re #55531 Presbourg: Ty bastard fasisticky. Nemas nahodou v skrini noz s krvou nejakeho studenta.

Re #55541 Andy: Ale ved ramcova zmluva bola na 30 SORov a 10 Mini pocas piatich rokov, nie?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.