Reply on: yale #55619:
1. No pamatam si niektore tvoje horsie vyroky ako len "elektrickova loby". Jednoducho mame iny nazor. Netreba zatvarat usi a oci pred nazormi tych druhych. Cez Df to ide dost tazko, ale som is isty,ze za stolom pri pive, vine ci kofole by sme sa spolu dohodli na nejakej variante prijatej dohodou oboch stran. Na DF nikdy nenapises vsetko, tak ako to myslis.
2. Ja si myslim, ze odstranovanie koliznych bodov ma zmysel.
3. Takt sa da zabezpecit aj ked ti elektricky budu jazdit cez centrum. Prave odstranenim koliznych bodov a prehnanim chronometraze. Samozrjme nulova tolerancia naskoku. Nikdy to sice nebude 100%tne ale slo by to.
4/5. Ale ved ty chce to co my, len ty to nazyvas lahkym metrom a my rychlodraznou elektrickou. Napisem to takto. Petrzalka - plne segregovana trat, cez Dunaj mostom, Hned pod zem a cez nam. SNP a Obchodnu, alebo cez Spitalsku a Americke na Radlinskeho a Racko s poslednou podzemnou stanicou. Potom by to slo na povrch. Dalej by sa trat postupne prebudovavala na plne segregovanu. Podjazd na Pionierskej, Pri Gastanovom Hajiku,... Zabezpecene modernymi vozidlami od dlzke 40 - 45 metrov.
Ak si dobre pamatam u teba vzdy islo viac o to aby sa to volalo metro, ako o to ako to bude presne vyzerat.
yale
Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.
Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.