Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #55612:

1. neviem o tom, že by som niekoho urážal. A to, čo som citoval, je dokument, ktorý sa chce tváriť ako objektívny a odborný a je umiestnený na tomto serveri mimo diskusného fóra.

2. s tým neurobíš nič, jedno kolízne miesto odstrániš a dve vzniknú. Doprava bude narastať, s tým nič neurobíš nijakou preferenciou. Tá bude mať za úlohu zabezpečiť aspoň priechodnosť, za cenu čakania.

3. takt na električkovej trati nedokážeš ovplyvniť už len kvôli prechodu centrom. Keďže vozidlá do Petržalky budú prichádzať z ostatných radiál, väčšina z nich bude prechádzať centrom mesta

4. ty si asi neuvedomuješ, ako to bude vyzerať v skutočnosti. V Petržalke ti je dosť jedno, či vozidlá majú Vmax=80 alebo 60, pretože to je najkratšia radiála, jediný voľný úsek tam bude cez most. Problém je v centre, nie v Petržalke. Okrem toho, realita je taká, že nových električiek bude málo a do Petržalky budú jazdiť presne tie električky, čo na ostatných radiálach. Rýchlo to zdegraduje na štandardnú električku.

5. Bratislava potrebuje moderné, ľahké a nákladovo efektívne metro minimálne v trase B. Môžu tam jazdiť vozidlá veľmi podobné tomu, čo nazývaš rýchloelektričkou.
Reply on: aquila #55574:
Pokaiľ viem, je to pre výšku HDP na obyvateľa v BA kraji.
Re #55579 yale: Takt na radiálach sa dá dosiahnuť keby sa chcelo...
Ale čo sa týka toho ostatného tak to nespochybňujem ani ja a skutočne úseky v CMO musia byť nevyhnutne pod zemou.
Lenže zase neberieš do úvahy fakt, že most treba opraviť tak, či tak.
Čo sa týka tej električkovej varianty, prečo by naše električky nemohli v budúcnosti premávať na spôsob viedenskej U6? Segregované, estakádové a podzemné trate.
Čo sa týka výstavby naraz, tak na to, nie sú peniaze. A pochybujem, že niekedy na takúto obrovskú investíciu budú, ak ju nechceš robiť na etapy.
Re #55598 Presbourg: ,,Len uz vas prosim nepiste o preferencii elektricky lebo ste uz ubohi neviem uz kto to tu napisal ze aby mala na krizovatkach prednost aby mala vzdy zelenu len zasa sa niekto pozeral iba po horizont a nemyslej na opstatnych napr na take auto to tam moze trcat aj honimu ne?"
Vypočítaj si túto slovnú úlohu, a ak rozmýšľaš zmeníš názor. Cez priecestie prejde električka každých 120 s (je to myslím, minimálny interval na trati bez ZZ, no každopádne najkratší následný interval v BA, ktorý sa po dodaní nových súprav predĺži) v jednom smere. Prejazd električky trvá 5 s, nejaka bezpečnostná doba, počas, kt. bude auto svietiť červená pred prejazdom električky je 10 s, po prejazde 3 s. Koľko s zostane na prejazd IAD priecestím?
Plus 6-7 vozňova súprava: Odkiaľ viš, že tým nebola myslená 6-7 článková súprava, viď 7 článkový ULF vo Viedni?
Reply on: Ámos #55479:
"No tr3mp hovoril o zapustani elektricky v priestore sucasnej zastavky a mimourovnovom krizovani, tak preto ta estakada. " - No, podľa mňa z toho vyplýva práveže opak, že nenavrhujem žiadnu estakádu. Ak by bola električková estakáda ponad cestu VN - DR, nemohol by som ísť do zeme v úrovni zastávky, ak by bola estakáda pre cestu VN - DR (hrozná predstava), do zeme by som mohol klesať už priestore križovatky, nie až na námestí.
BTW, to že sa bude zvyšovať výška mostovky nad hladinou neznamená, že po celej jej dĺžke. Zvýšenie stačí iba v plavebnej dráhe, pri brehu môže byť mostovka aj výrazne nižšie ako dnes (info Kolada), čo by umožnilo aj prechod električiek podjazdom, pri miernom zvýšení úrovne námestia. To je však podľa mňa horšia alternatíva.
Reply on: Ámos #55479:
"Neviem kto ti dovoli postavit cestny podjazd 100 metrov od Dunaju. Vies co by tam robili spodné vody? " - No, ak nie sme schopní ochrániť pred vplyvom spodnej vody 200 metrový podjazd, ako by sme asi stavali 30 km metro? ?
Reply on: yale #55607:
na BB trolejbusy by som sa v tomto nespoliehal. Tie by len zlepsili situaciu na existujucich linkach 😛 hoci dufam ze do BA nebudu musiet prist.
Zakladny problem v projekte zeleznic je v #55609, tam to zacina. Nie v odmietani penazi, ci neochote mat S-Bahn.
Reply on: aquila #55593:
No ja si myslim, ze o tom nevies nic prave ty. Hlavne ked tvrdis, ze mesto nemoze vyplatit uver skor. Respektive ze bude musiet zaplatit pokutu.
Jasne, ked nie su argumenty uz sa ani neda dalej bavit.

Re #55598 Presbourg: Nikdy som nikde nepovedal, ze zapustenie elektricky v centre pod zem je blbost. Ja hovorim, ze preinvestovat 4 mld. Sk na tunel popod Dunaj je blbost ak aj tak musim rekonstruovat Stary most za 1,5 mld. Ak reko S. mosta vyuzijem na to, aby po nom jazdila elektricka, tak potom tie 4 mld. mozem pouzit na zakopanie elektricky v centre.A to od Kapucinskej po Racko, od Safka po Trnko.
A bastard fasisticky bolo na margo vyrokov ku Cechom. Lebo po hentych vyrokoch nic ine ako fasista a nacionalista nie si.

Re #55601 Presbourg: Zachar nic nehovoril o 6-7 vozovych elektrickach. On hovoril o 6-7 clankovych elektrickach a to je riadny rozdiel. Ale to ty nemozes vediet.
Reply on: Ámos #55473:
"To by si ako popred pravnicku fakultu a vlastne v celej tej ploche lemovanej umelkou, buduvou FiFUK, najomnych domov z prelomu 19/20 stor., kacacej fontany a Krymu viedol estakadu." - Nie. O žiadnej estakáde som nehovoril 🙂 Dá sa to spraviť aj inakšie: Automobilová doprava v smere z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad by bola vedená v oblasti Šafárikovho námestia podjazdom. Odbočenie Vajanského nábr. - Pribinova by som zachoval, opačný smer by išiel cez Olejkársku a Landererovu (alebo úplne inak, na most Apollo). Smer Štúrova - Vajanského nábr. by problém nebol, odbočenie Štúrova - Dostojevského rad najskôr priamo, pred Starým mostom klesaním pravotočivou 270° zákrutou cez súčasné parkovisko do navrhovaného podjazdu (alebo ešte lepšie zrušiť 🙂 ). Električka by prechádzala po povrchu zo Starého mosta cez Šafárikovo nám. v smere na Alžbetínsku ulicu a niekde v tomto priestore by prešla do podzemenej úrovne (zastávka by mohla byť alternatívne povrchová alebo podzemná). Výsledkom by nielenže neboli žiadne estakády, ale naopak dopravné upokojenie námestia, zlepšenie ovzdušia (odstránenie križovatky), bezkolízny prechod električky (vo vzťahu s IAD) a naviac aj ďalšie bezbariérové prepojenie centra a nábrežia. ?
Reply on: yale #55579:
Ja poznam tvoje nazory.
1. Tento web nazory neprezentuje. Tu prezentuju nazory diskutujuci. Ak ich chces urazat za to, ze maju iny nazor ako ty, je to tvoja vec. Fakt, je ten ze nazor vasciny diskutujucich je taky, ze metro Bratislava nepotrebuje.

2. Ano elektricka v centre je pomala. Priestor na zlepsenie samozrejme je. Napriklad oddelenie cesty od elektrickoveho pasu by velmi pomohlo. Zakaz odbocenia na Americkom od Slovnaft pupmy na Kriznu by tiez pomohlo, lebo cca kazda tretia elektricka musi zastavit pre auta stojace na kolajach.
Teraz je vsak spor, ci viest trat ponad alebo popod Dunaj. Ak ho budem viest ponad Dunaj bude ma to stat 1,5mld. Tie styri, ktore by aquila minul na riesenie popod Dunaj, mozem minut na zahlbenie trate v centre. A za 4 mld. toho zahlbim dost. 1,5 mld na most musim minut tak ci tak.

3. Prave preto ma prebehnut zmena linkoveho vedenia aby sa takt mohol zaviest. Urcite sa lepsie koordinuju odchody 6 celodennych a 2 spickovych liniek ako 13 liniek.

4. Ak sa dostava petržalska radiala a bude spravena tak ako si ju zelame, cize na 80km/hod, mimourovnove krizovanie,... vznikne velky tlak z ostatnych MČ, aby aj u nich prebehla rovnaka prestavba a aby aj u nich jazdili nové vozidlá. Magitrát tak rocne uvolni istu sumu penazi na tieto ciele. To je aspon predpoklad. Presne tak ako v Prahe MČ kam nejde metro silne tlacia na magistrat aby sa tam potiahlo. Takze z elektrickovej varianty existuje projekt dalsej etapy. Prebudovavanie ostatnych radial na rychlodrazny typ, cize s plne segregovanymi tratami.

5. To ze Bratislava metro nepotrebuje je nazor, ktory vychadza z kapacity. Dnes busy v Petrzalke prepravuju cez Stary m., Apollo a polovicu N. mostu 12.000 tis. ludi za hodinu. (Pristavny a Lafranconi neratam, smeruju uplne inam a aj Apollo je otazne ale dal som ho tam) Jedna 5 vozova suprava metra odvezie 1400 ludi. Aby si mal voz naplneny potrebujes interval 7 min. Ak by si to chcel zabezpecit elektrickou o kapacite 400 ludi potrebujes interval kazde 2 minuty. Co je pre cestujuceho lepsie? A to hovorim o Petrzalke, kde je najvacsia koncentracia ludi. Inde by sa interval vozov metra stale viac predlzoval. Napriklad Dubravka kde dnes by plne postacovala 2xT (300 ludi) raz za tri minuty. To je hodinova kapacita 6000 ludi. Pri metre by si potreboval interval 14 minut. Uplne skvely postup ako vyhnat aj posledneho cestujuceho z MHD a poziadat ho aby zhasol svetlo ked pojde.
Reply on: aquila #55555:
mas pekne cislo. 🙂
Neviem ake mas ty vedomosti, ale EU programy s ktorymi sa ja stretavam, okrem kohezneho fondu, pomaly dobiehaju. Poznas stranku kde je popisane cerpanie v buducom programovacom obdobi?
Reply on: Presbourg #55606:
ale o peniazoch sa musíme baviť lebo to je to jedine čo brzdí stavbu NDS. Pozri aj ja by som chcel hned tunel popod stare mesto a Dunaj s vyustením na radialy ale kým sa na to vezmu peniaze na dokončenie toho celeho uplynu desaťročia. Preto v 1.etape petržalka + most na čo mesto peniaze má a o dalších par rokov tunel napr šafko - trnavske mýto atd. Výhodu to má v tom že sa to bude dať používať omnoho skor ako s navrhovaným tunelom
Reply on: Presbourg #55606:
to s cim dosli zeleznice bol zeleznicny tunel ciastocne kopirujuci trasu NS v petrzalke (kedze tam je jediny nezastavany priestor kadial sa to da viest, tak si mozes domysliet preco asi), predpokladam ze to ze na zeleznici nebudes mat zastavku kazdy kilometer ti je jasne a vystavbu dalsich kolaji by si muselo mesto zaplatit (spolu s celopu tunelovou rurou a infrastrukturou) a to mozes rovnako spravit aj o 10 20 alebo 50 rokov...


Ja by som si rada pokecala na temu:Nocne spoje z 31.12.05 na 1.1.06.
Vymrzla som jak pes,pekny zaciatok roka.
Reply on: drink #55591:
"existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek" - bohužiaľ, nič oficiálne neexistuje. Rovnako bohužiaľ neexistuje realistický rozpočet, koľko by stálo moderné ľahké metro v trase B. Tie strašiaky, ktoré sa hádžu sú nepodložené hausnumerá. A naopak, bez tej podzemnej trasy v centre nebude električka nijakým nosným systémom.

Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.

Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.
Reply on: Technopol #55604:

dobre dam ti protiotazku co dalej ked budeme mat pomaloelektriku to ju chces pustit dalej do mesta?a potom sa budeme tvarit ze je vsetko o.k?a delej co?Co sa tyka tych penazi to si moze zato mesto samo lebo nechcelo stavat stavbu za ktoru by sa zarucil aj stat takze teraz na tu ich pomaloelektricku im nikto neda ziadnu garanciu takze asi nebude ani ta momaloelektricka.Keby niekto stal (garant)za mestom tak si mohlo mesto pozicat aj väcsu sumu a mohlo mat poriadny nostny system.O financiach sa uz nebudem viac bavit.Jo?
Reply on: PvvS #55602:

to si nemohol ani prehliadnut lebo to je v zeitung-u takze ty ho urcite nemas.... ?
Pre tých čo su za tunel, ano TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ale ak chcete postaviť dráhy pod zemou potrebujete na to OBROVSKU SUMU PEŇAZI ktoru Bratislava nemá a tak skoro mať nebude a ked aj postavíte tunel pod Dunaj za čo budete stavať dalej? a kým ta dalšia podzemna časť nebude hotova ako budu dovtedy premavať električky? A ešte kým sa postavý tunel a spol dovtedy treba udržovať vozový park a naklady na prevádzku autobusov čo je ďalšie ekonomicke minus. PRETO , ANO TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ALE MUSITE MAŤ NA ŇU PENIAZE
Reply on: Presbourg #55600:
ako sa to rieši všade vo svete v mestách s 500 kob?
Reply on: Presbourg #55601:
nalistuj , asi sem to prehlidl
Reply on: PvvS #55599:

....... to som ja nepovedal to povedal pockaj len si to nalistujem povedal to pan Jan Zachar.Ale co ti o tom mozes vediet...
Reply on: aquila #55597:

Nechaj ich uz tak mi mame svoju predstavu a oni svoju a mam dojem ze sa nikdy nezhodneme.Tak je sem zbytocne pisat.My sme ti "sprosti" co to chcu riesit tak ako sa to riesi vsade na svete.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.