na BB trolejbusy by som sa v tomto nespoliehal. Tie by len zlepsili situaciu na existujucich linkach hoci dufam ze do BA nebudu musiet prist.
Zakladny problem v projekte zeleznic je v #55609, tam to zacina. Nie v odmietani penazi, ci neochote mat S-Bahn.
No ja si myslim, ze o tom nevies nic prave ty. Hlavne ked tvrdis, ze mesto nemoze vyplatit uver skor. Respektive ze bude musiet zaplatit pokutu.
Jasne, ked nie su argumenty uz sa ani neda dalej bavit.
Re #55598 Presbourg: Nikdy som nikde nepovedal, ze zapustenie elektricky v centre pod zem je blbost. Ja hovorim, ze preinvestovat 4 mld. Sk na tunel popod Dunaj je blbost ak aj tak musim rekonstruovat Stary most za 1,5 mld. Ak reko S. mosta vyuzijem na to, aby po nom jazdila elektricka, tak potom tie 4 mld. mozem pouzit na zakopanie elektricky v centre.A to od Kapucinskej po Racko, od Safka po Trnko.
A bastard fasisticky bolo na margo vyrokov ku Cechom. Lebo po hentych vyrokoch nic ine ako fasista a nacionalista nie si.
Re #55601 Presbourg: Zachar nic nehovoril o 6-7 vozovych elektrickach. On hovoril o 6-7 clankovych elektrickach a to je riadny rozdiel. Ale to ty nemozes vediet.
"To by si ako popred pravnicku fakultu a vlastne v celej tej ploche lemovanej umelkou, buduvou FiFUK, najomnych domov z prelomu 19/20 stor., kacacej fontany a Krymu viedol estakadu." - Nie. O žiadnej estakáde som nehovoril Dá sa to spraviť aj inakšie: Automobilová doprava v smere z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad by bola vedená v oblasti Šafárikovho námestia podjazdom. Odbočenie Vajanského nábr. - Pribinova by som zachoval, opačný smer by išiel cez Olejkársku a Landererovu (alebo úplne inak, na most Apollo). Smer Štúrova - Vajanského nábr. by problém nebol, odbočenie Štúrova - Dostojevského rad najskôr priamo, pred Starým mostom klesaním pravotočivou 270° zákrutou cez súčasné parkovisko do navrhovaného podjazdu (alebo ešte lepšie zrušiť ). Električka by prechádzala po povrchu zo Starého mosta cez Šafárikovo nám. v smere na Alžbetínsku ulicu a niekde v tomto priestore by prešla do podzemenej úrovne (zastávka by mohla byť alternatívne povrchová alebo podzemná). Výsledkom by nielenže neboli žiadne estakády, ale naopak dopravné upokojenie námestia, zlepšenie ovzdušia (odstránenie križovatky), bezkolízny prechod električky (vo vzťahu s IAD) a naviac aj ďalšie bezbariérové prepojenie centra a nábrežia. ?
Ja poznam tvoje nazory.
1. Tento web nazory neprezentuje. Tu prezentuju nazory diskutujuci. Ak ich chces urazat za to, ze maju iny nazor ako ty, je to tvoja vec. Fakt, je ten ze nazor vasciny diskutujucich je taky, ze metro Bratislava nepotrebuje.
2. Ano elektricka v centre je pomala. Priestor na zlepsenie samozrejme je. Napriklad oddelenie cesty od elektrickoveho pasu by velmi pomohlo. Zakaz odbocenia na Americkom od Slovnaft pupmy na Kriznu by tiez pomohlo, lebo cca kazda tretia elektricka musi zastavit pre auta stojace na kolajach.
Teraz je vsak spor, ci viest trat ponad alebo popod Dunaj. Ak ho budem viest ponad Dunaj bude ma to stat 1,5mld. Tie styri, ktore by aquila minul na riesenie popod Dunaj, mozem minut na zahlbenie trate v centre. A za 4 mld. toho zahlbim dost. 1,5 mld na most musim minut tak ci tak.
3. Prave preto ma prebehnut zmena linkoveho vedenia aby sa takt mohol zaviest. Urcite sa lepsie koordinuju odchody 6 celodennych a 2 spickovych liniek ako 13 liniek.
4. Ak sa dostava petržalska radiala a bude spravena tak ako si ju zelame, cize na 80km/hod, mimourovnove krizovanie,... vznikne velky tlak z ostatnych MČ, aby aj u nich prebehla rovnaka prestavba a aby aj u nich jazdili nové vozidlá. Magitrát tak rocne uvolni istu sumu penazi na tieto ciele. To je aspon predpoklad. Presne tak ako v Prahe MČ kam nejde metro silne tlacia na magistrat aby sa tam potiahlo. Takze z elektrickovej varianty existuje projekt dalsej etapy. Prebudovavanie ostatnych radial na rychlodrazny typ, cize s plne segregovanymi tratami.
5. To ze Bratislava metro nepotrebuje je nazor, ktory vychadza z kapacity. Dnes busy v Petrzalke prepravuju cez Stary m., Apollo a polovicu N. mostu 12.000 tis. ludi za hodinu. (Pristavny a Lafranconi neratam, smeruju uplne inam a aj Apollo je otazne ale dal som ho tam) Jedna 5 vozova suprava metra odvezie 1400 ludi. Aby si mal voz naplneny potrebujes interval 7 min. Ak by si to chcel zabezpecit elektrickou o kapacite 400 ludi potrebujes interval kazde 2 minuty. Co je pre cestujuceho lepsie? A to hovorim o Petrzalke, kde je najvacsia koncentracia ludi. Inde by sa interval vozov metra stale viac predlzoval. Napriklad Dubravka kde dnes by plne postacovala 2xT (300 ludi) raz za tri minuty. To je hodinova kapacita 6000 ludi. Pri metre by si potreboval interval 14 minut. Uplne skvely postup ako vyhnat aj posledneho cestujuceho z MHD a poziadat ho aby zhasol svetlo ked pojde.
mas pekne cislo.
Neviem ake mas ty vedomosti, ale EU programy s ktorymi sa ja stretavam, okrem kohezneho fondu, pomaly dobiehaju. Poznas stranku kde je popisane cerpanie v buducom programovacom obdobi?
ale o peniazoch sa musíme baviť lebo to je to jedine čo brzdí stavbu NDS. Pozri aj ja by som chcel hned tunel popod stare mesto a Dunaj s vyustením na radialy ale kým sa na to vezmu peniaze na dokončenie toho celeho uplynu desaťročia. Preto v 1.etape petržalka + most na čo mesto peniaze má a o dalších par rokov tunel napr šafko - trnavske mýto atd. Výhodu to má v tom že sa to bude dať používať omnoho skor ako s navrhovaným tunelom
to s cim dosli zeleznice bol zeleznicny tunel ciastocne kopirujuci trasu NS v petrzalke (kedze tam je jediny nezastavany priestor kadial sa to da viest, tak si mozes domysliet preco asi), predpokladam ze to ze na zeleznici nebudes mat zastavku kazdy kilometer ti je jasne a vystavbu dalsich kolaji by si muselo mesto zaplatit (spolu s celopu tunelovou rurou a infrastrukturou) a to mozes rovnako spravit aj o 10 20 alebo 50 rokov...
"existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek" - bohužiaľ, nič oficiálne neexistuje. Rovnako bohužiaľ neexistuje realistický rozpočet, koľko by stálo moderné ľahké metro v trase B. Tie strašiaky, ktoré sa hádžu sú nepodložené hausnumerá. A naopak, bez tej podzemnej trasy v centre nebude električka nijakým nosným systémom.
Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.
Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.
dobre dam ti protiotazku co dalej ked budeme mat pomaloelektriku to ju chces pustit dalej do mesta?a potom sa budeme tvarit ze je vsetko o.k?a delej co?Co sa tyka tych penazi to si moze zato mesto samo lebo nechcelo stavat stavbu za ktoru by sa zarucil aj stat takze teraz na tu ich pomaloelektricku im nikto neda ziadnu garanciu takze asi nebude ani ta momaloelektricka.Keby niekto stal (garant)za mestom tak si mohlo mesto pozicat aj väcsu sumu a mohlo mat poriadny nostny system.O financiach sa uz nebudem viac bavit.Jo?
Pre tých čo su za tunel, ano TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ale ak chcete postaviť dráhy pod zemou potrebujete na to OBROVSKU SUMU PEŇAZI ktoru Bratislava nemá a tak skoro mať nebude a ked aj postavíte tunel pod Dunaj za čo budete stavať dalej? a kým ta dalšia podzemna časť nebude hotova ako budu dovtedy premavať električky? A ešte kým sa postavý tunel a spol dovtedy treba udržovať vozový park a naklady na prevádzku autobusov čo je ďalšie ekonomicke minus. PRETO , ANO TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ALE MUSITE MAŤ NA ŇU PENIAZE
Nechaj ich uz tak mi mame svoju predstavu a oni svoju a mam dojem ze sa nikdy nezhodneme.Tak je sem zbytocne pisat.My sme ti "sprosti" co to chcu riesit tak ako sa to riesi vsade na svete.
6-7 vozu je nesmysl, pokud to nebude mit zcela oddeleny koridor i v centru a jinde, tak to musi mit delku max. 40m . A 3*T3 uz je moc. i 2*K2 presahuje o 2 metry
Takze ak som ta dobre porozumel tak tunel by bol zle rozhodnutie?Tak potom su asi vsetci na svete podla teba sprosti ked stavaju tunele lebo pokial viem tak kazde mesto riesi vsetko tunelom ci uz auto.dopravu alebo MHD.Niekto musi ist pod zem a jediny sposob je tunel.Ja na tvojom mieste by som vsetkym mestam poradil aby nestavali tunele ved to je upne onicom stavat tunele.Ale ved dobre ked most tak most.Este jedna vec ma zaujima asi si si vsimol ze som clovek ktory pozera aj do buducnosti tak ma zaujima ked uz to budeme mat tu pomaloradialu do bronxu a pojde to po moste ako to bude vyzerat v centre ked sa tam dotrepe z bronxu elektricka ktora bude mat (ako uviedol magistrat)6-7 voznov.To bude potom paradne cestovanie v centre doprajem ti aby si isiel na niektorych miestach za nu.O.k?Uz sa prestante tvarit ze v centre je to ruzove a moze mat mesto aj 500 000 obyvatelov.Ved nakoniec netvrdim to ja ale tvrdi to aj sam magistrat ze v centre to musi ist pod povrch.Takze neviem naco sa priecite.Ked ste magistrati tak aspon snim drzte a stojte si za slovom.O tam pocte obyvatelov nepozeraj to ze ma Ba tolko obyvatelov kolko ma ale aj ti co sem prichadzaju za skolou a pracov a tych moze byt cca 200 000.Jo?Pozri ja nemusim mat za kazdu cenu metro mne by pokojne stacila aj elektricka ak by v niektorych usekoch chodila v utneloch(centrum usw.)Mne je uplne jedno ci pride vlak akebo pekna moderna elektricka (6-7 voznova)len vravim nech je v tunele a nech ju nic nebrzdi a nech som doma cim skôr.Len uz vas prosim nepiste o preferencii elektricky lebo ste uz ubohi neviem uz kto to tu napisal ze aby mala na krizovatkach prednost aby mala vzdy zelenu len zasa sa niekto pozeral iba po horizont a nemyslej na opstatnych napr na take auto to tam moze trcat aj honimu ne?A k tomu "Ty bastard fasisticky" to sa tak doma nazyvate?to je potom pekne.
nehovorim o modle metro. ja tu ani o metre nehovorim, ale o nosnom dopravnom systeme.
rychloelektricka v petrzalke je OK, tam by bolo blbost stavat nieco ako metro. tu len hovorim o meste a jeho neschopnosti.
mesto to nepostavi ani za 5 rokov samo. pocitaj ze to bude najskor v roku 2015. a mozno ani vtedy nie, ked mesto preserie uver na ine nakupy (co realne hrozi)
jedine co som tu chcel naznacit, ze mesto mohlo vyuzit projekt zeleznic vo svoj prospech a usetrit miliardy korun a mohlo byt postavene konecne riesenie a realny NOSNY dopravny system a nie nejaka zaplata.
Re #55595 drink: aspon, ze tu niekto priznal, ze napojenie petrzalky na safko to nikdy nosny system nebude dakujem za uprimnost
no nic ospravedlnujem sa vsetkym elektrickarom za moj iny nazor a tymto koncim s prispievanim sem. nejako ma zacalo viacej bavit hadzat hrach na stenu
mam to stastie, ze sa ma MHD v bratislave az tak priamo netyka a nemusim sa na ten bordel spoliehat a dufam v nieco co nikdy nebude, len mi to je len ako rodenemu bratislavcanovi luto do akeho marazmu sa mesto prepada. tot vsjo.
drink