Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #55624:

A este mi vysvetli jednu vec ked teda by sme mali v centre tunely a do petrzalky ba vlak isiel po moste ze ako zvladne ten vyskovy rozdiel lebo ja netvrdim da sa aj to pekne spravit videl som aj tak spravene metro(elektricka)len malo to trochu dlhsi nabeh na ten most.takze neviem ze by sme ho zacali budovat uz pri St.tescu aby sme zo stanice dokazali trat napojit na most.mh?ci ako to je riesene potom?A este druha vec to co ja mam proti niekomu si myslim ze si dost maly nato aby si sa staral do mojich veci ja ked poviem ze ten cech je sprosty tak je sprostynebudem ho predsa ospevovat a on mi tu bude nadavat na maoje mesto ja sa do toho ich bordelu(praha)nestaram a to ze ty mu lizes zadok tak to je tvoja vec ale ja si na hlavu srat nenecham dobre a viac sa do mna nestaraj co ja mam z niekym.jo? ?
Reply on: Emo #55637:

Je lepsie mat sucastny stav a vies preco lebo to tu nacisto skolabuje a konecne sa ludia zacnu poriadne hnevat a donutia ako danovy poplatnici konecne magistrat aby zacal stavat spolahlivy NS.
Reply on: aquila #55566:
Ale veď neber územný plán ako modlu, ten sa môže aj zmeniť. ?
Reply on: aquila #55593:
Mohol by si uviesť aj nejaké presvedčivejšie argumenty, než že toto je električkový server?

Re #55606 Presbourg: Ja Ti dám otázku: je lepšie mať súčasný satv alebo most pre električky?
Reply on: Matej Balog #55628:
V priemere asi raz za mesiac sa nejaký diskutujúcip pýta na električkovú výpravenosť. Už minimálne 2 krát ju sem niekto v histórií dával, nájdi si.
Reply on: yale #55630:
Ešte jedna vec ma napadla: Myslíš, že nových cestujúcich pritiahne metro len preto, že je to niečo nové? Ak by v pohodlnej klimatizovanej električke trvala cesta po povrchu z A do B možno o minútu viac?
Ja si myslím, že v prípade metra, električky na povrchu ustúpia IGK (napr. starý most) a ľudia budú mať oveľa menší dôvod použiť MHD.
Reply on: yale #55631:
Dobre, tak napíš, že tam bude jazdiť vozidlo s kapacitou x v intervale y a vzdialenosťou zástavok z.

VAL má (aj) svoje prednosti, ale Torino má vyše milióna obyvateľov.

To znamená, že navrhuješ B-čko a na dlhší čas koniec? Možno je to jedno z najlepších (najrealistickejších) riešení metra, ale asi nie je o toľko lepšie oproti električke, o koľko je drahšie. Keby to niekto takto rozhodol (a mal peniaze) asi by som to prežil.

Môžeme to rozvinúť detailnejšie, aspoň konečne približne viem, o čom sa bavíme, keď hovoríš metro.
Reply on: Matej Balog #55628:
23+24 jazdia... mna by zaujimalo, co je s 7943+44...
Reply on: drink #55629:

napísal som, že kapacitu si môžeš prispôsobiť u každého riešenia podľa potreby, takže to nie je argument. Vozidlom môže byť aj "Porschetra" alebo niečo podobné - už jasné?

Nie som nejakým priaznivcom tohto systému, ale toto už u nás mohlo byť v prevádzke:
http://www.metrotorino.it/download/Brochure_ING.pdf
Reply on: Ámos #55624:
Je jedno, ako sa to bude volať, ale musí to mať od začiatku podzemné vedenie v centre - pretože práve schopnosť takéhoto systému rýchlo spojiť významné body v meste, ktoré sú inou dopravou nedosiahnuteľné je tá vlastnosť, ktorá pritiahne nových cestujúcich z iných druhov dopravy. Trasa z Petržalky na nábrežie túto schopnosť nemá, je to z pohľadu cestujúceho len zrýchlená 95-ka. Ak by sa podarilo urobiť trasu B, ktorá sa dotýka všetkých radiál, bol by to pre Bratislavu obrovský rozvojový impulz. Toto možno nie je zrejmé na prvý pohľad, rovnako ako v čase, keď sa staval Polus, všetci hovorili že to nemôže fungovať, bude to prázdne a krachne to. Dnes to už nikto nepovie.
Reply on: yale #55626:
Priznám sa, že do sporu o peniaze nevidím až tak detailne, ale mám pocit, že ani Ty. Neverím, že by to bolo také čiernobiele.

Kapacita je najdôležitejší parameter pri rozhodovaní, to sa Ti zdá hlúpe? Navrhni teda iné parametre. Alebo povedz, že do Dúbravky budú napríklad jazdiť súpravy s kapacitou 500 os. a zástavky budú každých 500 m.
Čo je s električkami 7923 a 7924?

Kedy sa do premávky zaradia 7957 a 7958?

Vedeli by ste mi niekto povedať presný počet, koľko T3, K2 a T6A5 je vypravovaných na el. linky? NERÁTAM ZÁLOŽÁKY, výcvikové, technologické,...

? ? ?

PS: Šťastný nový rok.
Reply on: drink #55623:
Ja dúfam a verím, že sa to zlepší. Uvidíme za ako dlho ?
Reply on: drink #55622:
Tvrdím toto: nosný systém MHD sa dá riešiť iba ako štátna investícia. Neviem o tom, že by si ho niekde v Európe dokázalo mesto postaviť zo svojho rozpočtu. Takýto projekt je dlhodobo vedený v rozvojových programoch a počíta sa s ním v rozpočtoch.

Vďaka električkovému projektu bratislavského magistrátu NS MHD vypadol z rozvojového plánu a to je obrovská chyba.

K ostatným veciam: Sporiť sa o kapacite a intervaloch je hlúpe, tá sa dá nastaviť pri projekte a postupne prispôsobovať. Napríklad VALu sa vyčítalo, že nie je dostatočne kapacitný :-)Takže toto je účelový argument, ktorý si vždy môžeš použiť tak, ako sa ti práve hodí, ale je úplne o ničom.
Reply on: TeBeCe #55571:
Hlásateľka: "Nový prepravca chce trolejbusy nahradiť EKOLOGICKÝMI autobusmi."
- takú demagógiu som od TA3 nečakal, diletanti!!!!!! ? Tí novinári fakt asi zožerú všetko, čo im kto narozpráva.
Reply on: yale #55619:

1. No pamatam si niektore tvoje horsie vyroky ako len "elektrickova loby". Jednoducho mame iny nazor. Netreba zatvarat usi a oci pred nazormi tych druhych. Cez Df to ide dost tazko, ale som is isty,ze za stolom pri pive, vine ci kofole by sme sa spolu dohodli na nejakej variante prijatej dohodou oboch stran. Na DF nikdy nenapises vsetko, tak ako to myslis.

2. Ja si myslim, ze odstranovanie koliznych bodov ma zmysel.

3. Takt sa da zabezpecit aj ked ti elektricky budu jazdit cez centrum. Prave odstranenim koliznych bodov a prehnanim chronometraze. Samozrjme nulova tolerancia naskoku. Nikdy to sice nebude 100%tne ale slo by to.

4/5. Ale ved ty chce to co my, len ty to nazyvas lahkym metrom a my rychlodraznou elektrickou. Napisem to takto. Petrzalka - plne segregovana trat, cez Dunaj mostom, Hned pod zem a cez nam. SNP a Obchodnu, alebo cez Spitalsku a Americke na Radlinskeho a Racko s poslednou podzemnou stanicou. Potom by to slo na povrch. Dalej by sa trat postupne prebudovavala na plne segregovanu. Podjazd na Pionierskej, Pri Gastanovom Hajiku,... Zabezpecene modernymi vozidlami od dlzke 40 - 45 metrov.
Ak si dobre pamatam u teba vzdy islo viac o to aby sa to volalo metro, ako o to ako to bude presne vyzerat.
Reply on: tr3mp #55621:
Inde sa to dá, tak to musí ísť aj u nás, skôr, či neskôr (s inými ľuďmi).
Reply on: yale #55607:
Ty hovoríš, že na električky nebudú peniaze, ale na metro áno. Keby táto diskusia prebiehala pred desiatimi rokmi, hovoril by si to isté? (tieto argumety sa tu stále opakujú)

Ja som sa ale chcel baviť o technickom riešení. Napríklad o tom, že by sme mali (v roku 2016) metro z Petržalky po Kamenné námestie s intervalmi 7 minút (Ámos dobre hovorí) so stanicami vzdialenými 1 km s prestupom v meste na pomaloelektričku, s časom 2 minúty na vyhrabanie sa spod zeme. Starý most s vyústením na štvorprúdovú Štúrovu ulicu by svojou úžasnou kapacitou po rekonštrukcii slúžil výhradne IGK (Ľ. Roman sa už teší).

A čo ďalej? Trasa do Dúbravky, zrušenie električiek, zavedenie autobusov s intervalom 15 minút na privážanie ľudí k metru s intervalom 15 minút, alebo nechať električku 1xT3 s intervalom 15 minút (asi trošku luxus)?

Alebo bude mať Bratislava milión obyvateľov + 300k denne prichádzajúcich (tým by lepšie poslúžil S-Bahn)? V tom prípade súhlasím s metrom.
Reply on: aquila #55491:
Riešenie NS MHD železnicami by malo jednu výraznú nevýhodu. Mesto by stratilo svoj vplyv na základnú časť dopravného systému. To by až taká tragédia byť nemusela, ak by to prevádzkovateľ systému robil dobre. No keď zoberiem do úvahy, aký obrovský problém je pre železnice (pri tlaku mesta posledné roky) zriadiť nové zastávky na súčasných železničných tratiach (DNV sídlisko, Lamač sídlisko, Ružinov, ...), mám obavy o reálny výsledok. To môže byť celkom aj dôvod, prečo je mesto opatrné a nedôveruje rečiam o využití železnice pre NS MHD po investícii miliárd, keď železnice nie sú schopné zrealizovať rádovo menšie investície, ktoré by pomohli hneď.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.