Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #55630:
Svojou prvou poziadavkou si uplne zablokoval moznost akejkolvek vystavby NDS v Bratislave. Nikto netvrdi, ze ak by bola elektricka hned zakopana a potiahnuta bud do Race, alebo KV alebo Ruzina v plne segregovanej trati, ze by to nebol rozvojovy impulz. Samozrejme ze bol a bol by silny, ale jednoducho toto mesto na to nema. A je jedno, ze stat mal vyclenenych 17mld na tazke metro, lebo za tych 17mld by si sa nedostal ani za Dunaj a mesto dalsich 17 mld. nema.

Re #55640 Presbourg: Vytiahol si niekedy nos z Bratislavy? Asi nie. Skus si kupit listok do Viedne Eurolines, vystup na Sudtiroler platz a pozri si ako tam vedia elektricky rychlo a na kratkom useku vliezt pod zem. Alebo mas pocit, ze v centre maju byt tie stanice nejako hlboko? To preto aby sme mohli tri minuty farat do stanice tak ako v Prahe? Opat opakujem skus ist do Viedne, vyhladaj si miesta kde elektricka prekonava krizovatky podjazdom, je tam rovno aj zastavka. A potom si to skus predstavit, tak plytko zapustene aj u nas v Bratislave.
O.K. nebudem sa ti starat do toho co ty mas s niekym. Ty sa mi vsak nestaraj do toho co si myslim o tebe. Po tych vyrokoch si pre mna fasista.

Re #55643 untrop: Ale prosim ta. KDH by robilo bordel keby nechcel stat dat na kostol. MHD ich absolutne nezaujima. Ved sa pozri kto vedie DPB a z akej strany je. Keby im na BA zalezalo, rychlo najdu niekoho ineho. To iste sa tyka aj bojov o to aby BA bola samostatna zupa. KDH to nepovazovalo za dolezite riesit.
Reply on: yale #55626:
tak to je zaujimave ze vypadol lebo jedna z koalicnych stran drzi opraty bratislavy
Reply on: Spectre #55641:

Dobre beriem ta za slovo urcit od teraz budem taky ako si prajes........
Reply on: Presbourg #55598:
Prepáčia mi, ale oni sú riadny úd. Buď si spravia vo svojich vlastných názoroch jasno, alebo nech prestanú písať lárom fárom.
Reply on: Ámos #55624:

A este mi vysvetli jednu vec ked teda by sme mali v centre tunely a do petrzalky ba vlak isiel po moste ze ako zvladne ten vyskovy rozdiel lebo ja netvrdim da sa aj to pekne spravit videl som aj tak spravene metro(elektricka)len malo to trochu dlhsi nabeh na ten most.takze neviem ze by sme ho zacali budovat uz pri St.tescu aby sme zo stanice dokazali trat napojit na most.mh?ci ako to je riesene potom?A este druha vec to co ja mam proti niekomu si myslim ze si dost maly nato aby si sa staral do mojich veci ja ked poviem ze ten cech je sprosty tak je sprostynebudem ho predsa ospevovat a on mi tu bude nadavat na maoje mesto ja sa do toho ich bordelu(praha)nestaram a to ze ty mu lizes zadok tak to je tvoja vec ale ja si na hlavu srat nenecham dobre a viac sa do mna nestaraj co ja mam z niekym.jo? ?
Reply on: Emo #55637:

Je lepsie mat sucastny stav a vies preco lebo to tu nacisto skolabuje a konecne sa ludia zacnu poriadne hnevat a donutia ako danovy poplatnici konecne magistrat aby zacal stavat spolahlivy NS.
Reply on: aquila #55566:
Ale veď neber územný plán ako modlu, ten sa môže aj zmeniť. ?
Reply on: aquila #55593:
Mohol by si uviesť aj nejaké presvedčivejšie argumenty, než že toto je električkový server?

Re #55606 Presbourg: Ja Ti dám otázku: je lepšie mať súčasný satv alebo most pre električky?
Reply on: Matej Balog #55628:
V priemere asi raz za mesiac sa nejaký diskutujúcip pýta na električkovú výpravenosť. Už minimálne 2 krát ju sem niekto v histórií dával, nájdi si.
Reply on: yale #55630:
Ešte jedna vec ma napadla: Myslíš, že nových cestujúcich pritiahne metro len preto, že je to niečo nové? Ak by v pohodlnej klimatizovanej električke trvala cesta po povrchu z A do B možno o minútu viac?
Ja si myslím, že v prípade metra, električky na povrchu ustúpia IGK (napr. starý most) a ľudia budú mať oveľa menší dôvod použiť MHD.
Reply on: yale #55631:
Dobre, tak napíš, že tam bude jazdiť vozidlo s kapacitou x v intervale y a vzdialenosťou zástavok z.

VAL má (aj) svoje prednosti, ale Torino má vyše milióna obyvateľov.

To znamená, že navrhuješ B-čko a na dlhší čas koniec? Možno je to jedno z najlepších (najrealistickejších) riešení metra, ale asi nie je o toľko lepšie oproti električke, o koľko je drahšie. Keby to niekto takto rozhodol (a mal peniaze) asi by som to prežil.

Môžeme to rozvinúť detailnejšie, aspoň konečne približne viem, o čom sa bavíme, keď hovoríš metro.
Reply on: Matej Balog #55628:
23+24 jazdia... mna by zaujimalo, co je s 7943+44...
Reply on: drink #55629:

napísal som, že kapacitu si môžeš prispôsobiť u každého riešenia podľa potreby, takže to nie je argument. Vozidlom môže byť aj "Porschetra" alebo niečo podobné - už jasné?

Nie som nejakým priaznivcom tohto systému, ale toto už u nás mohlo byť v prevádzke:
http://www.metrotorino.it/download/Brochure_ING.pdf
Reply on: Ámos #55624:
Je jedno, ako sa to bude volať, ale musí to mať od začiatku podzemné vedenie v centre - pretože práve schopnosť takéhoto systému rýchlo spojiť významné body v meste, ktoré sú inou dopravou nedosiahnuteľné je tá vlastnosť, ktorá pritiahne nových cestujúcich z iných druhov dopravy. Trasa z Petržalky na nábrežie túto schopnosť nemá, je to z pohľadu cestujúceho len zrýchlená 95-ka. Ak by sa podarilo urobiť trasu B, ktorá sa dotýka všetkých radiál, bol by to pre Bratislavu obrovský rozvojový impulz. Toto možno nie je zrejmé na prvý pohľad, rovnako ako v čase, keď sa staval Polus, všetci hovorili že to nemôže fungovať, bude to prázdne a krachne to. Dnes to už nikto nepovie.
Reply on: yale #55626:
Priznám sa, že do sporu o peniaze nevidím až tak detailne, ale mám pocit, že ani Ty. Neverím, že by to bolo také čiernobiele.

Kapacita je najdôležitejší parameter pri rozhodovaní, to sa Ti zdá hlúpe? Navrhni teda iné parametre. Alebo povedz, že do Dúbravky budú napríklad jazdiť súpravy s kapacitou 500 os. a zástavky budú každých 500 m.
Čo je s električkami 7923 a 7924?

Kedy sa do premávky zaradia 7957 a 7958?

Vedeli by ste mi niekto povedať presný počet, koľko T3, K2 a T6A5 je vypravovaných na el. linky? NERÁTAM ZÁLOŽÁKY, výcvikové, technologické,...

? ? ?

PS: Šťastný nový rok.
Reply on: drink #55623:
Ja dúfam a verím, že sa to zlepší. Uvidíme za ako dlho ?
Reply on: drink #55622:
Tvrdím toto: nosný systém MHD sa dá riešiť iba ako štátna investícia. Neviem o tom, že by si ho niekde v Európe dokázalo mesto postaviť zo svojho rozpočtu. Takýto projekt je dlhodobo vedený v rozvojových programoch a počíta sa s ním v rozpočtoch.

Vďaka električkovému projektu bratislavského magistrátu NS MHD vypadol z rozvojového plánu a to je obrovská chyba.

K ostatným veciam: Sporiť sa o kapacite a intervaloch je hlúpe, tá sa dá nastaviť pri projekte a postupne prispôsobovať. Napríklad VALu sa vyčítalo, že nie je dostatočne kapacitný :-)Takže toto je účelový argument, ktorý si vždy môžeš použiť tak, ako sa ti práve hodí, ale je úplne o ničom.
Reply on: TeBeCe #55571:
Hlásateľka: "Nový prepravca chce trolejbusy nahradiť EKOLOGICKÝMI autobusmi."
- takú demagógiu som od TA3 nečakal, diletanti!!!!!! ? Tí novinári fakt asi zožerú všetko, čo im kto narozpráva.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement