Reply on: yale #55630:
Ešte jedna vec ma napadla: Myslíš, že nových cestujúcich pritiahne metro len preto, že je to niečo nové? Ak by v pohodlnej klimatizovanej električke trvala cesta po povrchu z A do B možno o minútu viac? Ja si myslím, že v prípade metra, električky na povrchu ustúpia IGK (napr. starý most) a ľudia budú mať oveľa menší dôvod použiť MHD.
AAA
Re #55579 yale: Takt na radiálach sa dá dosiahnuť keby sa chcelo...
Ale čo sa týka toho ostatného tak to nespochybňujem ani ja a skutočne úseky v CMO musia byť nevyhnutne pod zemou.
Lenže zase neberieš do úvahy fakt, že most treba opraviť tak, či tak.
Čo sa týka tej električkovej varianty, prečo by naše električky nemohli v budúcnosti premávať na spôsob viedenskej U6? Segregované, estakádové a podzemné trate.
Čo sa týka výstavby naraz, tak na to, nie sú peniaze. A pochybujem, že niekedy na takúto obrovskú investíciu budú, ak ju nechceš robiť na etapy.
Re #55598 Presbourg: ,,Len uz vas prosim nepiste o preferencii elektricky lebo ste uz ubohi neviem uz kto to tu napisal ze aby mala na krizovatkach prednost aby mala vzdy zelenu len zasa sa niekto pozeral iba po horizont a nemyslej na opstatnych napr na take auto to tam moze trcat aj honimu ne?"
Vypočítaj si túto slovnú úlohu, a ak rozmýšľaš zmeníš názor. Cez priecestie prejde električka každých 120 s (je to myslím, minimálny interval na trati bez ZZ, no každopádne najkratší následný interval v BA, ktorý sa po dodaní nových súprav predĺži) v jednom smere. Prejazd električky trvá 5 s, nejaka bezpečnostná doba, počas, kt. bude auto svietiť červená pred prejazdom električky je 10 s, po prejazde 3 s. Koľko s zostane na prejazd IAD priecestím?
Plus 6-7 vozňova súprava: Odkiaľ viš, že tým nebola myslená 6-7 článková súprava, viď 7 článkový ULF vo Viedni?