Reply on: intony #99397:
Nie je stagnacia ako stagnacia a nie je rozvoj ako rozvoj. Napriklad taka stavebna uzavera je sice docasna stagnacia, ale len preto, aby sa ochranil povodne zamyslany rozvoj. A naopak, mnohe rychlo realizovane projekty nie su rozvojom, ale degradaciou uzemia a mesta.Tym chcem povedat, ze radsej nech tu elektricku este 5 rokov nemame, ako by sme mali silou-mocou robit nieco, co je site horucou ihlou a co nic neriesi, naopak, to vela veci zhorsi a takyto zly stav tu budeme mat este nadlho.
Naopak, ak by bolo riesenie rozvoja elektricky koncepcne, systemove a naozaj na prospech dopravy a ludi v Bratislave, podporili by sme ju vsetkymi desiatimi...
Re #99385 Emo: Iste, nemam problem pripustit, ze doprava v meste nie je optimalna a ze je miestami na hrane. Ale zaroven tvrdim, ze nemusim ist "s tankom na zajaca". Na riesenie sucasnych a aj strednodobych neoptimalit staci diverzifikacia dopravy v case a mieste. Tym sa dosiahne rovnomerne a dostatocne vytazenie dopravnych prudov.
Ze neveris, ze sa firmy prestahuju je sice tvojim nazorom, na ktory mas nazor, ale pozorovana realita na realitnom trhu s office priestormi potvrdzuje, co som hovoril. A to z jednoducheho dovodu: Dostanu vysiiu kvalitu za rovnaku cenu a plus tzv. dobru adresu. To sa bezne deje. Pokial Bratislava nebude rast v pocte obyvatelov, co sa nepredpoklada v strednodobom vyhlade, su tvoje obavy neopodstatnene a naopak, dovera neopravnena...
Takuto informaciu mam priamo od zdroja a staci sa pozerat na tlac o Bratislave a o tom, co a kde sa presadzuje a netreba vysoku matiku, na to, aby si zratal dve a dve...
Re #99383 VLK: NS MHD je preto NS, ze riesi dopravu v globale, nie len parcialne. Ak to teda vnimas tak, ako si teraz prezentoval, jedna sa o hrube nepochopenie dopravneho planovania.
NS MHD ma riesit hlavne, teda nosne dopravne prudy. Dopravny system, ktory ignoruje dopravne prudy typu Petrzalka (150 tis ludi) a Nivy (admin-biznis centrum) nemoze byt nosnym ani omylom.
Hlavne prudy sa vyriesa NS MHD, tiazove (tie hlavne v ramci ms. casti) elinou a zvysok sa zahusti a doplni busmi. Tak to funguje vsade v normalnom svete. Len u nas chceme byt odlisny a ideme chodit po rukach miesto po nohach, ako ludia...
Elektricka v Karlovke a Dubravke riesi tak 75% dopravy. Dlhe diely a vzdialenejsie casti Dubravky obsluhuju troleje a busy...
AAA
Ďalej netreba ani čítať.
Vidíš tu niekde slovo dopravný inžinier? Ak použijeme gramatický výklad tejto normy, výjde nám, že tento zákon sa vzťahuje na autorizovaných architektov, autorizovaných krajinných architektov a autorizovaných stavebných inžinierov. Takže prosím iný právny predpis.