AKY JE ROZDIEL MEDZI ELEKTRICKOU A LAHKYM VLAKOM???
este stale si neodpovedal...
- ja vravim ze je to to iste, akurat elektricka ma sirsie moznosti napojenia na BA siet, jednoduchsiu realizaciu vystaby a jednoduchsiu obsluhu trate... k tomu jednoduchsia vystavba zastavok.. a k tomu este navyse moznost napojenia potencialnych elektrickovych vetiev...
- este sa ta opytam jedno.. keby sa staval lahky vlak, islo by na napojenie trate na siet ZSR a DPB by sa stal tak dalsim zeleznicnym dopravcom, nebolo by to prehnane zbytocne na to ze by to nemalo ziadny efekt?
demografiu na 20 rokov dopredu mozno urcit velmi presne, lebo vsetko co s nou suvisi sa odohrava teraz... ale to je jedno, aj tak pise blbosti, lebo medzi elektrickou a lahkym vlakom nie je z hladiska cestujuceho ZIADNY rozdiel
"Hovoris, ze elektricka bude lepsie obsluhovat uzemie Bratislavy. Bude tomu tak aj vo vyhlade 2015, 2025, 2030? Preco?"
To nemožno presne predpovedať o žiadnom dopravnom systéme. Lebo to značne súvisí s demografiou obyvateľstva a tú takisto nemožno presne predpovedať. Sú len predpoklady vývoja. ?
"Kapacita je na hrane - to ano, ale ze by nestacila je odvazne tvrdenie. A znovu sa budem opakovat - na hrane je len na niektorych relaciach, ktore v kratkej buducnosti maju odpadnut..."
No vidíš. Sám priznávaš, že kapacita je miestami na hrane. To ale tiež nie je ideálny stav Keď je niečo na hrane, to znamená, že ešte síce ako - tak vyhovuje, ale sa to môže veľmi rýchlo zvrtnúť do stavu, ktorý už vyhovovať nebude. Trolejbusy teda tento problém neriešia, lebo ich kapacita je plus mínus taká ako pri autobusoch. A opakujem, ja osobne neverím, že po dokončení Mlynských Nív sa tam presťahujú firmy z historického centra. Prečo? Lebo na to nevidím dôvod. Tam budú skôr firmy nové, ešte len vznikajúce. Ak nastane odliv cestujúcich do centra, tak len minimálny. ?
"Navrhovana elektricka do Petrzalky takouto nie je - robi sa len preto, aby sa robila a aby sa odstranila stavebna uzavera v okolo Kanala, ked uz primator chodi po tych realitnych veltrhoch..."
P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.
- v globálnom aspekte to ani netvrdím, ale v danej lokalite je to nosný systém dopravy...
Čo sa týka bodov NS:
- riešenie hlavnych (nosnych) dopravných prúdov -> u električky je tomu tak, aj keď nepokrýva všetky, ale nikde NS nepokráva všetky možnosti, ani v Londýne sa nedostaneš všade metrom...
- to súvisí aj s tým pokrytím sieťou....
Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
- nie je pravda... napr. koľko % obyvateľstva obsluhuje električka v Karlovke a predsa je nosným sytémom v danej oblasti - aj prostredníctvom doplnkovej trolejky DD - Molecova...
Tebou preferovaná trať je na tom rovnako...
Všetky tie bezkolíznosti, atď., može spĺňať a bude spĺňať ešte desiatky rokov, pretože metro nie lenže sa nevybuduje, ale ani nepokryje svojou sieťou celé mesto a tobôž nie tvoju druhú srdcovú bezelektričkovú, ale tebou preferovanú trolejbusovú líniu Gagarinova - Dolné hony ? ALEBO ÁNO? AKO?
Fakt? Veď si mi pred nedávnom omieľal, že nosný systém sa má predsa podľa tebe budovať v električkových koridoroch a líniach ? V Dúbravke, Karlovke, v Ružinove sa NS MHD dá budovať, aj keď už teraz tam nie je miesto na hĺbenie, ale v rozhľahlej Pétržke to už možno nie je. Si smiešny a to čo predvádzať je rovnako smiešne na základe tomto príspevku, kde si odporuješ. ?
a) Preferencia sa na radiálach i centre rieši, aj keď pomalým tempom, ale rieši.
b) A ako je reálna výstavba metra? Kedy? Ako?
c) Prečo chodí linka 95 v 3-minútovom intervale napchatá, pričom ešte polovička ľudí prestupuje na električku, alebo sa peši vydá na Kamenné nám.?
d) Navrhujem zrušiť prevádzku električiek na nábreží a nahradiť ich trolejbusovým subsystémom linky 133, pretože tá môže pokračovať až na najcentrálnejšie Nivy a tak pomôžem obyvateľom Karlovej Vsi, pretože predlžovanie električky na Nivy je neefektívne. Práve to si povedal.
e) Všetci vieme, že Petržlenka je to isté čo Pétržka a Karlova Ves je to isté čo Karlovka a Karldorf.
1. V Petržalke, na Nivách, Vrakuni, Podunajských a Gagarinovej električky absenutú. To je pravda. A prečo absentujú? Pretože sú tu mestské vlaky a metro, ktoré samozrejme rieši západo-východný smer cez Nivy, Gagarinovu do Vrakune a Podunajských Biskupíc, však? ? ...
Počul si o oficálnych návrhoch ET na Dolné hony, do Vajnor, do Devínskej Novej Vsi, na Pribinovej? Potom by neabsentovali. A nestáli by 100 mld.
2. Ja viem, že RER nie sú električky. Aj viem, že RER dopĺňa metro. Tu bude tvoj "RER-TEN-KS MHD" dopĺňať nie metro, ale električku. V tom je dosť podstatný rozdiel.
3. Opakujem, neupieram túto líniu, snažím sa ti len vyvrátiť, že stagnácia električkovej dopravy je škodlivá.
Je jednou časťou severo-južnej línie, ale nie je v územnom pláne a obchádza to je roky-rokúce plánovené a je zakotvené v ÚP.
Tvoj boj proti električkám je márny. Odporúčam cestovanie po Európe, do miest kde sú električky NS. ☠
Spravne - nebude to jediny ciel ani ciel cielov. Bude to vsak hlavny dopravny prud a to jednoducho preto, ze sem bude smerovat vacsina zamestnanych. Tym padom sa rozlozi doprava minimalne v priestore a nebude taky napor na dopravu do centra. Nehovoriac o dalsich s tym spojenych synergickych efektoch.
Volnocasove aktivity a mimopracovne aktivity ostatnu aj v centre, ale tym, ze dojde k rozlozeniu naporu v case a priestore, nastane situacia, kedy sa aj doprava bude dat (a bude to vhodne) riesit diverizifikovane a distribuovane v case a priestore.
Re #99375 VLK: Bratislava ma ale aj ine mestske casti a ine rozvojove oblasti ako tie, ktore si psominal: Petrzalka, Nivy - Prievozska - Gagarinova, Kosicka, Vrakuna atd, kde sa planuju velke investicie a ktore poctom obyvatelov tvoria polovicu obyvatelstva BA a ktore nie su obsluhovane elektrickou. A z tohoto jednoducheho dovodu nie je NS MHD v Bratislave a v najblizsom obdobi (vyhlad 2025) ani nebude. Proste sa to neplanuje a nie su na to peniaze.
Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
Kriteria, ktore elektricka v BA nesplna na to, aby bola NS MHD su napriklad tieto (a bolo to tu vela razy spominane):
- bezkoliznost (alternativne preferencia)
- bezbarierovost
- riesenie hlavnych (nosnych) dopravnych prudov
- suvztaznost na regiony a periferie
- rychle prepravne casy z kazdeho bodu vsade (V Parizi je to napr. v ramci celeho velkeho mesta do 30 min z jednej strany na druhu)
- pokrytie sietou celeho mesta
P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
VLK
- v globálnom aspekte to ani netvrdím, ale v danej lokalite je to nosný systém dopravy...
Čo sa týka bodov NS:
- riešenie hlavnych (nosnych) dopravných prúdov -> u električky je tomu tak, aj keď nepokrýva všetky, ale nikde NS nepokráva všetky možnosti, ani v Londýne sa nedostaneš všade metrom...
- to súvisí aj s tým pokrytím sieťou....
Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
- nie je pravda... napr. koľko % obyvateľstva obsluhuje električka v Karlovke a predsa je nosným sytémom v danej oblasti - aj prostredníctvom doplnkovej trolejky DD - Molecova...
Tebou preferovaná trať je na tom rovnako...