Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #99373:
Fakt? Veď si mi pred nedávnom omieľal, že nosný systém sa má predsa podľa tebe budovať v električkových koridoroch a líniach ? V Dúbravke, Karlovke, v Ružinove sa NS MHD dá budovať, aj keď už teraz tam nie je miesto na hĺbenie, ale v rozhľahlej Pétržke to už možno nie je. Si smiešny a to čo predvádzať je rovnako smiešne na základe tomto príspevku, kde si odporuješ. ?
Reply on: S499.1023 #99378:
Problémom je, že on ale vôbec nevie čo pojem NS MHD znamená. A keď mu to tu niekto náhodu aj napíše, tak to odignoruje.
Reply on: Marcelllooo #99372:

a) Preferencia sa na radiálach i centre rieši, aj keď pomalým tempom, ale rieši.

b) A ako je reálna výstavba metra? Kedy? Ako?

c) Prečo chodí linka 95 v 3-minútovom intervale napchatá, pričom ešte polovička ľudí prestupuje na električku, alebo sa peši vydá na Kamenné nám.?

d) Navrhujem zrušiť prevádzku električiek na nábreží a nahradiť ich trolejbusovým subsystémom linky 133, pretože tá môže pokračovať až na najcentrálnejšie Nivy a tak pomôžem obyvateľom Karlovej Vsi, pretože predlžovanie električky na Nivy je neefektívne. Práve to si povedal.

e) Všetci vieme, že Petržlenka je to isté čo Pétržka a Karlova Ves je to isté čo Karlovka a Karldorf.


1. V Petržalke, na Nivách, Vrakuni, Podunajských a Gagarinovej električky absenutú. To je pravda. A prečo absentujú? Pretože sú tu mestské vlaky a metro, ktoré samozrejme rieši západo-východný smer cez Nivy, Gagarinovu do Vrakune a Podunajských Biskupíc, však? ? ...
Počul si o oficálnych návrhoch ET na Dolné hony, do Vajnor, do Devínskej Novej Vsi, na Pribinovej? Potom by neabsentovali. A nestáli by 100 mld.

2. Ja viem, že RER nie sú električky. Aj viem, že RER dopĺňa metro. Tu bude tvoj "RER-TEN-KS MHD" dopĺňať nie metro, ale električku. V tom je dosť podstatný rozdiel.

3. Opakujem, neupieram túto líniu, snažím sa ti len vyvrátiť, že stagnácia električkovej dopravy je škodlivá.

Je jednou časťou severo-južnej línie, ale nie je v územnom pláne a obchádza to je roky-rokúce plánovené a je zakotvené v ÚP.

Tvoj boj proti električkám je márny. Odporúčam cestovanie po Európe, do miest kde sú električky NS. ☠
Reply on: Marcelllooo #99373:
Ako môžeš v jednej vete tvrdiť súčasne, že sa nosný systém do Petržlenovíc postaví aj nepostaví?
Reply on: Marcelllooo #99372:
Definuj ľahký a ťažký vlak.
Reply on: VLK #99374:
Spravne - nebude to jediny ciel ani ciel cielov. Bude to vsak hlavny dopravny prud a to jednoducho preto, ze sem bude smerovat vacsina zamestnanych. Tym padom sa rozlozi doprava minimalne v priestore a nebude taky napor na dopravu do centra. Nehovoriac o dalsich s tym spojenych synergickych efektoch.

Volnocasove aktivity a mimopracovne aktivity ostatnu aj v centre, ale tym, ze dojde k rozlozeniu naporu v case a priestore, nastane situacia, kedy sa aj doprava bude dat (a bude to vhodne) riesit diverizifikovane a distribuovane v case a priestore.

Re #99375 VLK: Bratislava ma ale aj ine mestske casti a ine rozvojove oblasti ako tie, ktore si psominal: Petrzalka, Nivy - Prievozska - Gagarinova, Kosicka, Vrakuna atd, kde sa planuju velke investicie a ktore poctom obyvatelov tvoria polovicu obyvatelstva BA a ktore nie su obsluhovane elektrickou. A z tohoto jednoducheho dovodu nie je NS MHD v Bratislave a v najblizsom obdobi (vyhlad 2025) ani nebude. Proste sa to neplanuje a nie su na to peniaze.

Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.

Kriteria, ktore elektricka v BA nesplna na to, aby bola NS MHD su napriklad tieto (a bolo to tu vela razy spominane):
- bezkoliznost (alternativne preferencia)
- bezbarierovost
- riesenie hlavnych (nosnych) dopravnych prudov
- suvztaznost na regiony a periferie
- rychle prepravne casy z kazdeho bodu vsade (V Parizi je to napr. v ramci celeho velkeho mesta do 30 min z jednej strany na druhu)
- pokrytie sietou celeho mesta

P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.
Reply on: Marcelllooo #99351:
tu by som sa rád pozastavil - v ktorých ohľadoch napr. električny nespĺňajú kritériá nosného systému? Pokiaľ viem, v Karlovke je NS električka, trolejbus je doplnkový a pomocný systém, v Dúbravke je to zase električka, autobus je doplnkovým systémom, v Ružinove platí to isté, čo v Karlovke, čiže električka plus trolejbus a plus autobus, račianske rameno to isté... Mestské časti, ktoré majú električku, tak tam platí, že je aj nosným systémom. Čiže znova otázka - ktoré kritériá nie sú splnené?
Reply on: Marcelllooo #99348:
nechcel som zasahovať do diskusie, nakoľko si mnohé veci ešte len preverujem a až potom sa budem vyjadrovať....

Ale rozhodne nesúhlasím s týmto tvrdením. Prepravné prúdy sa síce čiastočne presmerujú do oblasti nív, ale keďže nivy nie sú celá Bratislav, nie je možné povedať, že tam bude gro cieľov ciest... Celá petržalka určite nebude pracovať na nivách, rozhodne ani nie jej podstatná časť... a rovnako sa zabúda napr. na prepravné prúdy pri návrate z voľnočasových aktivít, ktoré budú práve naopak zásadným spôsobom zasahovať do všetkých iných oblastí s výnimkou nív (kde bude administratíva).
Reply on: Marcelllooo #99372:
Doplnenie - a ak sa bude realizovat elektricka do Petrzalky - NS MHD sa v Petrzalke nepostavi nikdy - nebude proste kde.
Reply on: intony #99369:

A. Na to, aby mala elektricka v Bratislave take charakteristiky ako ma ta v Parizi, musel by si kompletne prerobit celu elektrickovu siet, urcite v centre a na radialach minimalne preferenciu vyriesit.

Spomeniem len tolko - ani sucasna trat do Petrzalky nebude mat taketo charakteristiky ako tie tri trate v Parizi. Proste sa to realne neplanuje. Situacia je jednoducho uplne ina.

B. To by platilo az po uplnej prestavbe elektrickovej trate. Je to realne? Kedy? Ako? A co rozsirovanie?

Ak si odpovies uprimne, sam zistis, preco hovorim to, co hovorim.

C. Nie, neriesi. Okrem skutocnosti, ze dalsim hlavnym prudom je mesto, pripadne Prazska-Mlynska dolina-Patronka, co zase elektricka neobsluhuje je to aj dovod, ze kvoli CMO ludia preferuju priamy spoj, ci prestupovanie pod Novym mostom, lebo vyrazne zrychluje prepravne casy. A to uz nehovorim o tom, ze len max 20% petrzalcanov je v 10-minutovej pesej dostupnosti (a to sa pri pesej dostupnosti bezne uvazuje o dochadzani 6-8 min).

D. Nic nechcem petrzalcanom upriet, prave naopak. Diverzifikaciou dopravy a rozdelenim dopravnych prudov na viac smerov (cez Apollo, cez Stary most a cez Novy most) im naopak pomozem sa dostat blizsie a rychlejsie k svojmu cielu pricom kvalita cestovania bude prinajhorsom porovnatelna s dnesnou, pravdepodoben by vsak bola lepsia (prave kvoli diverizifikovanosti a z toho prameniacemu rozlozeniu naporu v case a priestore).

E. Petrzalka mi je jasne, co je. Nie to vsak termin zhodny s tym, ktory si pouzival doteraz.

Re #99371 intony:
1. Samozrejme, ze netvori a to z jednoducheho dovoduu, ze v Petrzalke, na Nivach, Vrakuni a Podunajskych a Gagarinovej elektricky proste absentuju. Zakladnu chrbticu tvori kombinacia elektrickovych, autobusovych a trolejbusovych liniek. Podla lokality.

2. Omyl. RER v Parizi nie su elektricky, ale vlaky. A to dokonca nie lahke vlaky, ale normalne regularne osobne expresne supravy, ktore jazdia v plytkom aj hlbenom tuneli a len mimo mesta v zareze. Prevadzkuje ich SNCF, francuzske zeleznice, na zaklade spoluprace s mestom Pariz a su integralnou sucastou Parizskej MHD. Je to nieco velmi podobne, co by sa malo urobit v BA podla memoranda o spolupraci medzi ZSSK a DPB v pripade NS MHD, o ktorom hovorim ja...

3. Ano, linia Petrzalka - Nivy - Filialka je len jednou castou a bez zapadno-vychodnej linie s okruhom v centre je to system nedokonceny so vsetkymi dosledkami. Dolezite ale je, ze to uz k vyslednemu NS MHD konverguje a bude stacit dobudovat uz len jednu liniu miesto dvoch.

Elektricka nielenze nic z toho co ma NS MHD riesit nevyriesi, ba nevyriesi nic ani zo sucasnych dopravnych problemov.
Reply on: Marcelllooo #99368:
Ja si myslím, že v Bratislave tvorí základnú chrbticu verejnej dopravy električka, to je pre ňu špecifické. Presne ako istý RER a metro v Paríži.
V Prešove zas tvorí základnú chrbticu trolejbus.
Jednu trasou mestského vlaku z Petržalky na Nivy nemôžeš nazvať základnou chrbticou MHD BA, ale iba základnou chrbticou MHD PETRŽALKA, no však bez niekoľkých rebier, pretože mu bude chýbať spojenie Petržalka - Kamenné nám. - Hlavná stanica, ktoré je ukotvené v trasovaní NS MHD v ÚP.
Reply on: Ámos #99247:

"V bratislavskom mestskom zastupiteľstve by mohla nastať zmena vo funkciách dvoch námestníkov primátora Milana Cíleka a Tomáša Korčeka, ako aj vo funkcii predsedu poslaneckého klubu SDKÚ-DS Valentína Mikuša, ktorí výzvu taktiež podpísali."
správa tasr v http://www.bratislavskenoviny.sk/77869/samosprava/v-bratislavskej-sdku-ds-sa-ocakavaju-zmeny
Reply on: Marcelllooo #99367:

a) A to že tam nie sú je dôvod? Nie. Ja predsa žiadam, aby mala električka v Bratislave i Petržalke aspoň takú charakteristiku, ako si spomínal. Niečo medzi autobusom a metrom.

b) Väčšia sieť plne preferovaných električkových tratí obslúži väčšiu časť mesta, ako dve trasy metra.
Väčšia sieť električkových tratí nestojí 100 miliárd, ako si dovolíš vravieť, pri nejakých vynútených nákladoch, ktoré by boli, okrem iného, pri tvojom hĺbenom metre v Dúbravke, Karlovej Vsi a Ružinove.
Načo teda plytvať 100 mld., keď môžeme mať iný perspetívne veľmi spoľalivý systém.

c) Máš pravdu, bude to jedným z hlavným ťahov, čo však mesto robí, rieši pre Petržalku aj druhý veľmi dôležitý prúd.

Týmto chcem nadviazať na reakciu #99363, kde som nechcel povedať, že sa majú koľaje na nábreží zrušiť, ale bolo to myslené tak, že by tadiaľ pre Karlovešťanov premával iba subsystém linky 133 ?, pretože prepravný prúd tam nie je až taký silný a električky by si nechal obchádzať historické centrum cez tunel a Obchodnú k Filiálke.

Je to presne to isté, čo chceš spraviť pre svoju drahú Petržalku. Chceš upreť, nie pravom zmysle slova, ľudom smer Staré Mesto a nechať aby sa čvachtali iba autobusmi/trolejbusmi do centra, alebo mestkým vlakom na Nivy.

d) Petržalka = Engerau

e) vyššie rozpísané.
Reply on: intony #99358:
A vsimol si si, ze som spominal isty RER v Parizi, ktory tvori, spolu s metrom, zakladnu siet a chrbticu verejnej dopravy? Co si myslis o tom? Co si o tom myslia ostatni?
Reply on: intony #99358:
Lebo v Parizi nemaju skusenosti s trolejbusmi a ziadne tam nie su. A taktiez preto, ze uvedene linky maju uplne ine charakteristiky ako planovana trat do Petrzalky.

Ako, ze si na to neprisiel sam?

Re #99360 intony: Ak sa na metro rezignuje, tak tu nebude nikdy nic.

Stale cakam na preukazanie tvojho tvrdenia, ze elina lepsie obsluzi mesto nez NS MHD.

Re #99361 intony: Ano, bude to len jeden z troch hlavnych dopravnych tahov. Preco sa neriesia aj ostatne sa musis spytat na magistrate, ja nie som ten spravny hrob na plakanie - ale zrejme to bude uplne prozaicky dovod: nedostatok financii.

Oblast Nivy bude spadova - vid Uzemny plan mesta Bratislavy.

Do centra ludom cestovat pomocou MHD nikto neupiera a ani to robit nebude. Kludne mozu ist autobusom, bude dostatocny, pre tento dopravny prud.

Re #99362 intony: Nepoznam geograficku lokaciu "Petrzlenka".

Re #99363 intony: Hlupost. Existujuce trate nie je nutne rusit - v pripade nedostatocneho vyuzitia ich staci nevyuzivat.

Rusit existujucu trat a nerealizovat planovanu trat s alternativnym riesenim nie je ekvivalentne.
Reply on: Marcelllooo #99345:
Bože ja som to tušil. Príde skrutkár a zablve celé fórum. Takže ešte raz:
1) Ty si už doložil nejakú svoju kvalifikáciu v odbore dopravy?
2) Si schopný ten svoj ľahký mestský vlak aspoň definovať?
Reply on: intony #99361:
a ďalšia vec je, že určite tam nikto nebude chodiť autom, ale všetci vrátane generálnych riaditeľov určite budú využívať TGV Pe-Nivy ?
Reply on: Ámos #99359:
kĺby? ? som si nevšimol, že by to tam bolo v článku napísané. tak to je potom ešte horšie, mali radšej kúpiť 6 nových 12mil. kĺbov (tuším pri citybuse tu lietali cifry od 12 do 14 mil. za kus), ako prerábať 14 starých, ktoré aj tak už možno sú po životnosti a onedlho budú zlikvidované...
keby všetky tieto čiastkové prachy, čo dali do takýchto zbytočných reko busov naskladali na kopu, tak tu už možno máme polovicu kĺbov nových...
Reply on: intony #99361:
Ak ti môžem dať porovnanie, je to presne to isté, ako keby si Karlovešťanom zrušel električkovú trať na nábreží v Podhradí a nechal by si iba rýchlu zrekonštruovanú električkovú trať smer Slovany, pretože by si vravel, že ľudia už nebudú cestovať na Kamenné námestie, pretože sa všetok život presunie do Slovanov a Filiálky, pričom na smer Podhradie a Hviezdoslavovo nám. im bude stačiť trolejbusový subsystém v podobe linky 133 ?
Reply on: Marcelllooo #99350:
Ty preukáž, že hlavný prúd bude Petržlenka - Nivy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.