Reply on: Marcelllooo #99352:
Normu som si pozrel § 1 z. 138/1992 Z. z.: "Tento zákon upravuje postavenie, práva a povinnosti autorizovaných architektov, autorizovaných krajinných architektov a autorizovaných stavebných inžinierov a ich samospráv a architektov usadených v členskom štáte Európskej únie alebo Európskeho združenia voľného obchodu (ďalej len "členský štát"), ktorí v Slovenskej republike budú poskytovať služby v oblasti architektúry len dočasne ako hosťujúci architekti, ako aj spôsob získavania a straty odbornej spôsobilosti na vedenie uskutočňovania stavieb a na energetickú certifikáciu." Ďalej netreba ani čítať.
Vidíš tu niekde slovo dopravný inžinier? Ak použijeme gramatický výklad tejto normy, výjde nám, že tento zákon sa vzťahuje na autorizovaných architektov, autorizovaných krajinných architektov a autorizovaných stavebných inžinierov. Takže prosím iný právny predpis.
Marcelllooo
Tym chcem povedat, ze radsej nech tu elektricku este 5 rokov nemame, ako by sme mali silou-mocou robit nieco, co je site horucou ihlou a co nic neriesi, naopak, to vela veci zhorsi a takyto zly stav tu budeme mat este nadlho.
Naopak, ak by bolo riesenie rozvoja elektricky koncepcne, systemove a naozaj na prospech dopravy a ludi v Bratislave, podporili by sme ju vsetkymi desiatimi...
Re #99385 Emo: Iste, nemam problem pripustit, ze doprava v meste nie je optimalna a ze je miestami na hrane. Ale zaroven tvrdim, ze nemusim ist "s tankom na zajaca". Na riesenie sucasnych a aj strednodobych neoptimalit staci diverzifikacia dopravy v case a mieste. Tym sa dosiahne rovnomerne a dostatocne vytazenie dopravnych prudov.
Ze neveris, ze sa firmy prestahuju je sice tvojim nazorom, na ktory mas nazor, ale pozorovana realita na realitnom trhu s office priestormi potvrdzuje, co som hovoril. A to z jednoducheho dovodu: Dostanu vysiiu kvalitu za rovnaku cenu a plus tzv. dobru adresu. To sa bezne deje. Pokial Bratislava nebude rast v pocte obyvatelov, co sa nepredpoklada v strednodobom vyhlade, su tvoje obavy neopodstatnene a naopak, dovera neopravnena...
Takuto informaciu mam priamo od zdroja a staci sa pozerat na tlac o Bratislave a o tom, co a kde sa presadzuje a netreba vysoku matiku, na to, aby si zratal dve a dve...
Re #99383 VLK: NS MHD je preto NS, ze riesi dopravu v globale, nie len parcialne. Ak to teda vnimas tak, ako si teraz prezentoval, jedna sa o hrube nepochopenie dopravneho planovania.
NS MHD ma riesit hlavne, teda nosne dopravne prudy. Dopravny system, ktory ignoruje dopravne prudy typu Petrzalka (150 tis ludi) a Nivy (admin-biznis centrum) nemoze byt nosnym ani omylom.
Hlavne prudy sa vyriesa NS MHD, tiazove (tie hlavne v ramci ms. casti) elinou a zvysok sa zahusti a doplni busmi. Tak to funguje vsade v normalnom svete. Len u nas chceme byt odlisny a ideme chodit po rukach miesto po nohach, ako ludia...
Elektricka v Karlovke a Dubravke riesi tak 75% dopravy. Dlhe diely a vzdialenejsie casti Dubravky obsluhuju troleje a busy...