Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
pár otázok ku:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=9102

vs. oficiálne k MS:
http://ms2011.info/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600184&id=1548&p1=1256
a
http://ms2011.info/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=600184&id_dokumenty=1543

otázky:
H1: podľa imhd je trasa späť na parkovisko cez Vajnorskú a nie Rožňavskú
H2: prečo má (na mape) jednosmerne zachádzku cez Obilnú a Seberíniho?
H3: podľa imhd je prvá zastávka "vozovňa", podľa ms2011 "bzovícka"...
čo teda platí?
Reply on: kacka #165194:
obidve verzie by boli spisovne imho - v prvej verzii vykanie singuláru, v druhom prípade plurálu, takže to má gramaticky správne ?
4908 (93) ma na dverách na nalepke rukou dopísaný text VÁŽENÝ CESTUJÚCI! Uvoľnite priestor dverí, blokujete ich zatváranie! URÝCHLITE SVOJU DOPRAVU. DAKUJEM dotyčný čo to tam písal asi neovláda pravopis - vážení cestujúci!
Reply on: S499.1023 #165189:
Ale oni by samozrejme hranice svojho uzemia presahovat mohli. Pointa bola ta nejak to proste rozdelit a uviedol som do zatvorky, ze NAPRIKLAD geograficky. Moze sa to rozdelit aj inak.

To aby sla kazda inemu MOZE byt podmienka pri predaji.
Reply on: S499.1023 #165175:
Som sa trochu zle vyjadril, mal som na mysli túto dopravu na lokálnych tratiach ako píše Solider v #165138. A v tomto prípade to naozaj efektívne nevidím, keďže lokálne trate sú zväčša krátke, od seba vzdialené a zväčša s malou frekvenciou cestujúcich. Samozrejme, že dotácia na 1 vlkm sa dá pre súkromníka znížiť, no len za predpokladu, že sa zoptimalizuje obeh, čo napr. pri trati 144 bude znamenať, že tie vlaky budú chodiť častejšie. No častejšia jazda súpravy si vyžiada zvýšenie dotácie v absolútnych číslach.
Reply on: S499.1023 #165188:
Veď tam som na šotovýlete ani nebol a nepôjdem. ?
Reply on: S499.1023 #165188:
Chcel som povedať autom eee. Časová náročnosť opravy je 30 sekúnd.
Reply on: 810zssk #165185:
Aha. A ako by si zabezpečil, že každá niekomu inému a ako by si zaistil, že by potom nesmeli prekračovať hranice svojho územia a načo by to bolo celé dobré?
Reply on: ufo #165184:
Tak to ja zase po Anglicku vlakom eee - párkrát som to skúsil a akosi to nie je ono po tej opačnej strane ? . A ohavné anglické vlaky sa mi ani nezdali byť vhodným šotoobjektom ? .
Reply on: Sommelier #165169:
Jasne, ale aby si musel zrusit sprievodcu musis mat turnikety na kazdej stanici daneho vlaku.

Ja som v tych mestach bol, neboj 🙂
Reply on: S499.1023 #165167:
To mozu zo samotnej podstaty dotacii.
Reply on: S499.1023 #165166:
Tie minizlocinecke by boli nasledne privatizovane, kazda niekomu inemu. Cize by islo o NAOZAJ samostatne spolocnosti.
Reply on: S499.1023 #165182:
No asi tak nejako to tam funguje.
Ale ten fipkár nee, na šotovýlety je vlak nepoužiteľný, zo zásady všade autom, po staniciach vlaky nefotím. ?
Reply on: 810zssk #165003:
Áno, súhlasím, IC príplatok v rozumnej výške a flexibilný, teda klesajúca cena s rastúcimi km. Je logické, že Žilina - Trenčín je blbosť voziť sa v IC (a kto chce, nech platí), ale Košice - Trnava by sa malo jazdiť v IC, lebo práve tie sú ekonomicky výhodnejšie na dlhé vzdialenosti...

Re #164993 Ike: S tými diaľnicami je to pravda, avšak ak zavediem príliš veľké poplatky za diaľnice, tak sa bude jazdiť po cestách cez dediny, čo je presný opak toho, čo sme chceli. Analógia IC: Ak budem ľudí v diaľkovej doprave z IC nasilu vyháňať (vysoké príplatky, málo spojov...), tak sa napchajú do rýchlikov, alebo vôbec nepôjdu, čiže spoločnosť v celku nezarobí...
Reply on: ufo #165176:
Co o tom moze vediet FIP-kar ? ?
Pokial som mal moznost vidiet, vlaky chodia plne, aj primestske, aj dialkove.
Holt tam nemaju zeleznicu ako socialnu sluzbu - ti, co na to maju, chodia vlakom, socky autom ? .
Reply on: S499.1023 #165173:
tak dajme tomu, že by niekto dobre informovaný a spriaznený, všetko si začne vybavovať v predstihu no potom keď prevezme prevádzku, ukáže sa jeho "vieryhodnosť", či ani takýto scenár nie je na Slovensku možný?
Reply on: ufo #165179:
Ten dvor má možno pol percenta obyvateľov miest (btw. obyvatelia zóny, do ktorej sa platí CG majú 90 % zľavu). Cestovné je odstupňované tak, že najdrahšie sú úseky v centre - v zónach mimo centier je podstatne lacnejšie. Aj vlaky, aj autobusy jazdia vyťažené a táto cenová politika odráža dopyt v rámci možnosti ponuky (cestovné je do 9:30 ráno drahšie asi o 25 % napr.). Na diaľkových cestách taktiež záleží na čase, kedy a či si rezervuješ lístok - podobne ako s aerolinkami sa vie cena značne líšiť mesiac či deň pred cestou. Skutočne by som povedal, že to vyjde +/- na rovnako, záleží ako veľmi auto potrebuješ, ale pokiaľ ťa nepomáha živiť, tak to je vo väčších mestách veľký a drahý luxus.
Reply on: Sommelier #165177:
Tak pokiaľ viem, doma na dvore to neplatíš a tiež nie všade, keď ideš niekde na výlet.
Reply on: S499.1023 #165168:
Myslím, že sme sa nakoniec aj tak pochopili ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.