ibaže keby tak dnes zastavovala L95 na Štúrovej tak potom si skús predstaviť, ako by sa MBCC vytočil doprava k nástupištiam - veľmi veľmi ťažko. Ten stĺp čo je na konci druhého nástupišťa by musel ísť preč.
A ktorá VUCka by objednávala diaľkovú dopravu, mudrc? Delenie ZSSK na tri firmy znie tiež zaujímavo, len by ma zaujímalo, ktorej by si dal dvojsystémové HDV a vôbec ako by si delil park koľajových vozidiel medzi ne.
ibaže na Slovensku je riziko, že môže nastať dobre známa situácia : Štát vypíše ponuku na vykonávanie vlakovej dopravy na danej trati. Čiste "náhodou" vznikne 3-4 dni predtým firma, ktorá bude mať v popise činnosti prevádzku vlakových spojov, príp. ju 3-4 pred vypísaním ponuky zaradí do svojej činnosti. Takýto šmejde, dostane oprávnenie na prevádzku na danej trati, štát mu už bude platiť, pričom daný "dopravca" bude 2 mesiace ešte len zháňať vlaky, potom namiesto dohodnutých 10 párov vlakov (po-pi) + 6 so-ne, zriadi iba 6 a len cez pracovné dni. Potom sa to začne riešiť v médiách a zistí sa, že to je známy napr. ministra dopravy alebo nejakého buzi KDHáka a prihodili známemu kšeft. Takto otvoria možnosť toho, že štát bude namiesto dotovania štátneho dopravcu dotovať spriaznených dopravcov. Na Slovensku to nie je nereálne.
Ja už som sa dlhšie pohraval s myšlienkou otočiť obracanie sa na šafku. T.j. 95 by išla na štúrovu pri električkách do dnešného bus pruhu, kde by bolo výstupište. Presunula by sa sem aj zastávka električiek. Nástupište by mala (s menšími upravami ) tam kde dnes stoja taxi a tie by zas boli presunuté na dnešné nastupište 95. Tým by bol dosiahnutý prestup na hrane oboma smermi.
Len to bolo v čase ked ešte fungoval starý most, neviem či by sa dnes vedel bus dostať na Dostojevského rad.
Ten kdo je zvyklý na pohodlí vlaku, tak na autobus nepřesedá, neb ten nikdy většího pohodlí mít nebude a ani mít nemůže. A ti, co jezdili Praha-brno busem tím jezdili dávno předtím než nějaký SA vůbec začal existovat.
Zprivatizovat, jak to dělala Tatchrová v Británii a podělala VHD?
A objednávání VÚSC tak aby na hranicích krajů byla zastavena osobka neb se nedohodnou, kdo jak co zaplatí?
Ja si nemyslím, že je nutné ŽSSK predávať. Dôležité je vytvoriť zdravé konkurenčné prostredie. Osobne si myslím, že lokálne trate si kľudne môžu rozdeliť súkromní dopravcovia, pretože to bude v konečnom dôsledku pre štát výhodnejšie. A stále výhodnejšie pre štát bude, ak budú pre ňu pracovať zaplatení skúsení manažéri, a nie ľudia s politickou nomináciou.
Tak ja som toho nazoru ze pre vykony vo verejnom zaujme by mal stat (cez ZSR) poskytovat zel.dop.cestu zdarma cim by ju pre objednavatelov zatraktivnil.
Tak to jsi napsal blbost a řádnou. se podívej kudy to jezdí a kde to zastavuje. Autobusy SA Praha-Brno žádnou konkurenci želenzici nedělali, ale dělali konkurenci jiným bus dopravcům, které odrovnali. Navíc Hlavní vlaky Praha-Brno jezdí úplně jinudy přes Kolín, Pardubice, Českou Třebovou, kam autobus jedoucí přes Vysočinu nepáchne. Dokonce je taktová doprava vlaků přes havlíčkův Brod, kde plní meziúsekovou frekvenci Čechy-Morava přes Vysočinu. Nic si nekonkuruje, neb vše má úplně jinou funkci. Naopak opčet dálkových vlaků narostl, stejně tak jejich cestujících. takže opět tvrdý omyl.
geograficky by som nič nedelil, v prípade železnice je to úplne irelevantné, či ide koridor Podtatranskou kotlinou, alebo nie.. Skôr by som kvantifikoval trate nejakým komplexným ukazovateľom na základe dopytu a potrebných nákladov na prevádzku a podľa tohto ukazovateľa by som prideloval dotácie.
Napríklad, predpokladajme že trať 120 je najmenej stratová (neviem, ako to naozaj je), tak potom dopravca by za prevádzku na tejto trati dostal najmenej dotácií.
Nerentabilné trate by sa z ponuky odstránili, poprípade by sa prenajali súkromnej spoločnosti na povedzme "rekreačnú premávku" - povedzme prípad TrEŽ
inak súhlasím s tvojim nápadom
Hlupostou som nazval mat turniket na niektorych staniciach, lebo tych ludi beztak vo vlaku znova prekontrolujes. Ak maju byt vsade tak carove kody (alebo nebodaj chces davat studakovy s JCL za 40 centov kartu za 5 eur?).
Rychlejsie to samozrejme je. Pozri si kolko ta kontrola v regiobusoch trva v ceskych IDS a kolko trva citanie karty na EMTreste.
1. Vytvorit jednotny rezervacny a predajny system (nieco ako Amadeus a Galileo) povinny pre vsetky zeleznicne spolocnosti v SR. Prevadzkovatel: ZSR, predajcom by bol ktokolvek po splneni danych podmienok (ako AMS).
2. Rozdelit ZSSK na cca tri firmy (napr. geograficky).
3. Takmer okamzite po rozdeleni ich privatizovat.
4. Preniest objednavanie dopravy na VUCky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider