Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #165132:
Zprivatizovat, jak to dělala Tatchrová v Británii a podělala VHD?
A objednávání VÚSC tak aby na hranicích krajů byla zastavena osobka neb se nedohodnou, kdo jak co zaplatí?
Reply on: Solider #165138:
Prave kvoli tej poslednej vete je nutne ZSSK predat.
Reply on: Ivan3 #165136:
Blbost si napisal ty. Cast ludi cestuje medzi Brnom a Prh, tym je jedno kde po trase to stoji.
Reply on: Ike #165128:
Ja si nemyslím, že je nutné ŽSSK predávať. Dôležité je vytvoriť zdravé konkurenčné prostredie. Osobne si myslím, že lokálne trate si kľudne môžu rozdeliť súkromní dopravcovia, pretože to bude v konečnom dôsledku pre štát výhodnejšie. A stále výhodnejšie pre štát bude, ak budú pre ňu pracovať zaplatení skúsení manažéri, a nie ľudia s politickou nomináciou.
Reply on: wizard112 #165131:
Tak ja som toho nazoru ze pre vykony vo verejnom zaujme by mal stat (cez ZSR) poskytovat zel.dop.cestu zdarma cim by ju pre objednavatelov zatraktivnil.
Reply on: 810zssk #165105:
Tak to jsi napsal blbost a řádnou. se podívej kudy to jezdí a kde to zastavuje. Autobusy SA Praha-Brno žádnou konkurenci želenzici nedělali, ale dělali konkurenci jiným bus dopravcům, které odrovnali. Navíc Hlavní vlaky Praha-Brno jezdí úplně jinudy přes Kolín, Pardubice, Českou Třebovou, kam autobus jedoucí přes Vysočinu nepáchne. Dokonce je taktová doprava vlaků přes havlíčkův Brod, kde plní meziúsekovou frekvenci Čechy-Morava přes Vysočinu. Nic si nekonkuruje, neb vše má úplně jinou funkci. Naopak opčet dálkových vlaků narostl, stejně tak jejich cestujících. takže opět tvrdý omyl.
Reply on: Ike #165134:
Delenie som navrhol kvoli konkurencii. Nemusi to byt geograficky.
Reply on: 810zssk #165132:
geograficky by som nič nedelil, v prípade železnice je to úplne irelevantné, či ide koridor Podtatranskou kotlinou, alebo nie.. Skôr by som kvantifikoval trate nejakým komplexným ukazovateľom na základe dopytu a potrebných nákladov na prevádzku a podľa tohto ukazovateľa by som prideloval dotácie.

Napríklad, predpokladajme že trať 120 je najmenej stratová (neviem, ako to naozaj je), tak potom dopravca by za prevádzku na tejto trati dostal najmenej dotácií.

Nerentabilné trate by sa z ponuky odstránili, poprípade by sa prenajali súkromnej spoločnosti na povedzme "rekreačnú premávku" - povedzme prípad TrEŽ
inak súhlasím s tvojim nápadom
Reply on: Sommelier #165129:
Hlupostou som nazval mat turniket na niektorych staniciach, lebo tych ludi beztak vo vlaku znova prekontrolujes. Ak maju byt vsade tak carove kody (alebo nebodaj chces davat studakovy s JCL za 40 centov kartu za 5 eur?).

Rychlejsie to samozrejme je. Pozri si kolko ta kontrola v regiobusoch trva v ceskych IDS a kolko trva citanie karty na EMTreste.
Reply on: Ike #165128:
Ja by som to videl takto:

1. Vytvorit jednotny rezervacny a predajny system (nieco ako Amadeus a Galileo) povinny pre vsetky zeleznicne spolocnosti v SR. Prevadzkovatel: ZSR, predajcom by bol ktokolvek po splneni danych podmienok (ako AMS).

2. Rozdelit ZSSK na cca tri firmy (napr. geograficky).

3. Takmer okamzite po rozdeleni ich privatizovat.

4. Preniest objednavanie dopravy na VUCky.
Reply on: 810zssk #165126:
Idea je demonopolizovať a liberalizovať osobnú železničnú dopravu a to sa dá len tak, že pre všetkých budú platiť rovnaké podmienky. Ak ZSSK nebude platiť za dopravnú cestu, nebude tak trochu zvýhodnená oproti potenciálnej konkurencií? To podľa teba vypadne z kalkulačného vzorca pre výpočet nákladov položka za dopravnú cestu alebo sa bude viesť nejaké "špeciálne" účtovníctvo? Ako potom môže konkurenčný dopravca predložiť výhodnejšiu ponuku, ak on musí rátať aj s nákladmi na dopravnú cestu? Alebo potom sa budú ponuky vyhodnocovať tak, že sa k nároku na dotáciu ZSSK pripočíta ešte ŽSR? To, že to ŽSR a ZSSK vlastní štát je z tohto pohľadu úplne irelevantné.
Na 7135 linka 8 mal vodič záľubu v pieskovaní na zastávke. Zaprášil hustým bielym prachom ľudí a aj vo voze bola "hmla". Robí DPB dostatočne psychotesty?
(Bolo sucho a listy nepadali...)
Reply on: 810zssk #165125:
Ak efektívne a bez zdržania skontroluješ tarifné vybavenie všetkým, ktorí prídu na Hlst, Nové Mesto či Petržalku -to je hlúposť ? A samozrejme nie je nič lepšie ako unavovať vodičov sledovaním a rozlišovaním dátumov namiesto jasnej zelenej/červenej diódy či jedného/dvojitého zvukového signálu. A to prvé nie je rýchlejšie ako druhé a oveľa už ani blbou náhodou.
Reply on: Solider #165124:
neviem ako samo, ale ja si myslim ze ZSSK mala byt sprivatizovana, ZSR statna a objednavat dopravu by si mal kraj dotujuc ZSSK, alebo ineho alternativneho dopravcu...

lebo ZSSK je drahy statny moloch a pritom je uplne jasne ze s peniazmi nehospodaria koser...
Reply on: Mike #165114:
Ked v takej budapesti mohla elektricka stat 8 minut na zastavke a medzitym naberat ludi bez problemov, tu by to tiez nebol problem 🙂 (hlavne by bolo potrebne naucit vlciakov na to)
Reply on: Solider #165124:
A teraz ich stat plati sam sebe tiez. Akurat namiesto toho aby ich poslal rovno do ZSR putuju zbytocne cez ZSSK. O sumu o ktoru znizi dotaciu na ZSR musi navysit dotaciu ZSSK. Skratka, kravina na ntu.
Reply on: Sommelier #165123:
Mat turnikety na niektorych staniciach je podla mna, odpust, hlupost. Prave kvoli kontrole vodicom (v BID) chcem papiere, ktore su OVELA rychlejsie..
Reply on: 810zssk #165121:
Keby osobnú dopravu naďalej prevádzkovala ŽSR, komu by platila poplatky za dráhu, sama sebe?
Reply on: 810zssk #165118:
turnikety na nástupištia na železničných staniciach v rámci BID či perspektívne na vlako-električko ten-tea. Na zváženie je prípadne na niektorých zastávkach / linkách zavedenie nástupu prednými dverami s kontrolou na čítačke u vodiča.
Reply on: S499.1023 #165117:
Ked uz nic ine tak ze to zobralo vlakom dost cestujucich. Na tom dobre vidno, ze ak ponuknes kvalitnejsiu alternativu tak cast cestujucich sa ti rychlo zo smradlavych Bciek presunie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.