Ja vobec nespochybnujem potrebu dobreho taktu. Len tvrdim ze je podobne dolezity ako poskytovana kvalita, aspon pre istu cast cestujucich. Samozrejme mozme stavat zeleznicu systemom ze budeme vozit ludi co nemaju napr. na auto
A ked ma stat OBB aj OBB Infrastruktur (ci ako sa to vola) tak nebude OBBI uprednostnovat OBB? Je tam nejaky rozdiel oproti tomu keby to bolo cele OBB? To kde sme, v Banskej Bystrici kde firma bojuje so svojim majitelom/sesterskou firmou?
Sudy neriesim, ja viem, ze EU to vyzaduje. Ja bojujem proti tomu ze to ma zmysel.
A ja zásadne nesúhlasím s tebou, keďže manipuluješ fakty. Tie vlaky v CZ totiž nie sú prázdne. Na SK máš plné akurát tak vlaky 120/180.
Pozri sa, aké poklesy cestujúcich a tržieb mali za posledných trebárs 15 rokov ČD a aké ZSSK.
Ale ja teraz zasadne neriesim vysku priplatku/povinnej miestenky, ale to ako bude robena cenotvorba. Fixne ceny podla mna nie su dobry napad.
Ja ti zas poviem tak - ak by mi na ICckach ZSSK negarantovala istu kvalitu tak sa na to mozem vybodnut. Podobne, ak by na Horehroncovi ponukli aspon taku kvalitu ako je na Hrone, rad budem do BB castejsie cestovat vlakom.
Podla mna IC priplatok v rozumnej vyske je v pohode za garantovanu kvalitu a rychlost... why not? Navyse hovorim o flexibilnejsiom poplatku oproti dnesku - aj nizsie aj vyssie ceny v snahe ziskat lepsie ekonomicke vysledky z IC = v konecnom dosledku zlepsenie dopravy aj na R, Zr, Os, atd.
Neverím, že by si bol taký hlupák a nepochopil to, čo ti písdal Vladimír.
Systém s len čiastočným oddelením je napr. v Nemecku a je to samý ústavný súd. Je logické, že dopravcoprevádzkovateľ dráhy sa snaží uprednostniť seba, nie?
Ešte raz. ŽSR je manažér infraštruktúry, teda čosi ako NDS v cestnej doprave. Dopravcovia (ZSSK, Cargo a asi 20 ďalších menších súkromných dopravcov) platia ŽSR poplatok za použitie koľajníc a iné služby. A ako zdôvodníš to, že 1 z tých dopravcov nemusí platiť?
K L89 : v rannej špičke dopravu zo zastávok Cint. Petržalka a Gogoľova k ostatným linkám využilo dnes ráno 18 cestujúcich a k týmto zastávkam sa dopravilo 10 ľudí. Na zast. Sad. J. Kráľa a Divadlo Aréna cestovalo 7 ľudí, z týchto zastávok nikto. Myslí si niekto, že tam treba 9.5m SOR, resp. myslí si pán Kukura, že tam treba 24/7 linku? ?
neviem čo sa rieši zastavovanie IC vlakov, zastavovanie je celkom rovnomerne rozmiestnené cca každých 60-90km, výnimkou sú úseky BA-TT a KE-Kysak, je to úplne OK. Rýchliky zastavujú tak ako kedysi, tiež normálne. Vyhodenie Trenčianskej Teplej nie je úplne dobrý ťah, vedú odtiaľ 2 lokálky (tretia bez premávky) z toho jedna čo ČR. Mi to pripadá ako keby sa tu riešilo vyriešené. To čo je skutočným problémom a dilemom je chýbajúci takt na niektorých tratiach, resp. pseudotakt a možno miestami zlá nadväznosť spojov.
Ale prd vlaky R odvezou více cestujících i přes ty vozy kategorie B. A když ujede vlak, nic se neděje, jede další. Slovenské železnice by potřebovaly velký nárůst osobních vlaků a ne další omezování.
Dovolím si nesúhlasiť. Podľa mňa by cenová politika ZSSK mala zohľadňovať precestovanú vzdialenosť (prípadne s nejakými relačnými zľavami), ale určite nie podľa kategórie vlaku. Tak ako som pred rokmi velebil zrušenie rýchlikového príplatku, tak dnes čakám, kedy konečne zmiznú príplatky na IC.
Podľa mňa je v ZÁUJME ZSSK, aby cestujúci na dlhé trate jazdili v IC a neobsadzovali miesto v R, ktoré majú iné funkcie.
Súčasný stav mi pripadá asi rovnako nelogický, ako keby na bratislavskú L63 do Lamača bolo treba električenku s expresným príplatkom a na L30 by jazdili kinderSory plné šetrivých občanov.
Re #164989 810zssk: Nedá sa ísť samozrejme do extrému, ale v zásade radšej frekvencia ako voz. A na tom práve horí naša železnica - je to síce všetko pekné (teraz to myslím vážne, v nových a reko vozňoch sa mi ozaj cestuje príjemne) ale človek si všetko musí plánovať vopred ako plavbu luxusným parníkom. Ja ako cestujúci by som sa v prvom rade chcel dožiť toho, že budem môcť chodiť vlakom naslepo - systémom, že prídem na stanicu a najneskôr do hodiny niečo pôjde.
IC by nadvlaky mali byť... jednoducho tak ako nejde diaľnica do každej obce, tak nejde IC vlak do každého mesta, ale do miest, kde je najväčší populačný potenciál.
Ten je
- vo veľkých (krajských) mestách
- na prestupných uzloch, kde ústi lokálna trať
Re #164948 intony:
v roku 2001 (teraz je síce trochu iná doba, IAD podiel má však progresívny trend)
odchádzalo mimo okres LM 2029 ľudí
z toho najvýznamnejšie destinácie
- BA 493 osôb (z celého okresu, nie len z LM)
- RK 429 osôb
- PP 405 osôb
- ZA 126 osôb
(zdroj: sčítanie ob. 2001)
teda najviac ľudí odchádzala za prácou na okresnej úrovni (t.j osbák, alebo autobus)
Pripomeniem, že LM nie je dopravne významné mesto, nie je tu križovatka železničných tratí a ani významná cestná križovatka
LM ani nie je priestorovo veľká spádová oblasť...
810zssk