Neverím, že by si bol taký hlupák a nepochopil to, čo ti písdal Vladimír.
Systém s len čiastočným oddelením je napr. v Nemecku a je to samý ústavný súd. Je logické, že dopravcoprevádzkovateľ dráhy sa snaží uprednostniť seba, nie?
Ešte raz. ŽSR je manažér infraštruktúry, teda čosi ako NDS v cestnej doprave. Dopravcovia (ZSSK, Cargo a asi 20 ďalších menších súkromných dopravcov) platia ŽSR poplatok za použitie koľajníc a iné služby. A ako zdôvodníš to, že 1 z tých dopravcov nemusí platiť?
K L89 : v rannej špičke dopravu zo zastávok Cint. Petržalka a Gogoľova k ostatným linkám využilo dnes ráno 18 cestujúcich a k týmto zastávkam sa dopravilo 10 ľudí. Na zast. Sad. J. Kráľa a Divadlo Aréna cestovalo 7 ľudí, z týchto zastávok nikto. Myslí si niekto, že tam treba 9.5m SOR, resp. myslí si pán Kukura, že tam treba 24/7 linku? ?
neviem čo sa rieši zastavovanie IC vlakov, zastavovanie je celkom rovnomerne rozmiestnené cca každých 60-90km, výnimkou sú úseky BA-TT a KE-Kysak, je to úplne OK. Rýchliky zastavujú tak ako kedysi, tiež normálne. Vyhodenie Trenčianskej Teplej nie je úplne dobrý ťah, vedú odtiaľ 2 lokálky (tretia bez premávky) z toho jedna čo ČR. Mi to pripadá ako keby sa tu riešilo vyriešené. To čo je skutočným problémom a dilemom je chýbajúci takt na niektorých tratiach, resp. pseudotakt a možno miestami zlá nadväznosť spojov.
Ale prd vlaky R odvezou více cestujících i přes ty vozy kategorie B. A když ujede vlak, nic se neděje, jede další. Slovenské železnice by potřebovaly velký nárůst osobních vlaků a ne další omezování.
Dovolím si nesúhlasiť. Podľa mňa by cenová politika ZSSK mala zohľadňovať precestovanú vzdialenosť (prípadne s nejakými relačnými zľavami), ale určite nie podľa kategórie vlaku. Tak ako som pred rokmi velebil zrušenie rýchlikového príplatku, tak dnes čakám, kedy konečne zmiznú príplatky na IC.
Podľa mňa je v ZÁUJME ZSSK, aby cestujúci na dlhé trate jazdili v IC a neobsadzovali miesto v R, ktoré majú iné funkcie.
Súčasný stav mi pripadá asi rovnako nelogický, ako keby na bratislavskú L63 do Lamača bolo treba električenku s expresným príplatkom a na L30 by jazdili kinderSory plné šetrivých občanov.
Re #164989 810zssk: Nedá sa ísť samozrejme do extrému, ale v zásade radšej frekvencia ako voz. A na tom práve horí naša železnica - je to síce všetko pekné (teraz to myslím vážne, v nových a reko vozňoch sa mi ozaj cestuje príjemne) ale človek si všetko musí plánovať vopred ako plavbu luxusným parníkom. Ja ako cestujúci by som sa v prvom rade chcel dožiť toho, že budem môcť chodiť vlakom naslepo - systémom, že prídem na stanicu a najneskôr do hodiny niečo pôjde.
IC by nadvlaky mali byť... jednoducho tak ako nejde diaľnica do každej obce, tak nejde IC vlak do každého mesta, ale do miest, kde je najväčší populačný potenciál.
Ten je
- vo veľkých (krajských) mestách
- na prestupných uzloch, kde ústi lokálna trať
Re #164948 intony:
v roku 2001 (teraz je síce trochu iná doba, IAD podiel má však progresívny trend)
odchádzalo mimo okres LM 2029 ľudí
z toho najvýznamnejšie destinácie
- BA 493 osôb (z celého okresu, nie len z LM)
- RK 429 osôb
- PP 405 osôb
- ZA 126 osôb
(zdroj: sčítanie ob. 2001)
teda najviac ľudí odchádzala za prácou na okresnej úrovni (t.j osbák, alebo autobus)
Pripomeniem, že LM nie je dopravne významné mesto, nie je tu križovatka železničných tratí a ani významná cestná križovatka
LM ani nie je priestorovo veľká spádová oblasť...
Lenže dnes sa IC berú za nejaké nadvlaky, čo by nemali byť... IC by mali byť síce nadvlaky, ale iba do určitej vzdialenosti... nútiť ľudí cestovať do Košíc v rýchliku je ekonomická blbosť už ln z toho, že náklady na IC sú ďaleko menšie jak na R
Lenže v SR máme dostatok vozňov na to, aby sa všetky IC, EC, Ex, R a Zr vyjazdili s novými súpravami - to by však nesmeli mať vysoko neefektívne obehy pod 200km denne (ako 1 obeh žilinských Bdteer - 173 km), nesmeli by dlhodobo stáť kvoli poruchám a revíziám, na KTORé NIE Sú €, atď...
Ja tiež nemám problém s tým, aby sa na IC dal za urč. podmienok zakúpiť lístok BA - KE v cene napr. 10€, keď klasická cena je cca 18€. Avšak cestujúci musí mať istotu, že keď si zaplatí oných 18€ za plný lístok, tak sa môže zviezť čím chce a kedy chce - o tom je železnica a musí zostať, ak chce prežiť
Ano, v ČR je stav vozového parku katastrofálny, ale oveľa použiteľnejší model je ten, keď sa ti niekde v hodinovom takte preháňajú žltačkové B ako dva krát denne sa trmácajúci R z B(m)eer v nevyhovujúcich polohách a bez prípojov. Napr. taký IDS JMK je považovaný za vzor - a napriek tomu tam v regio doprave vidieť iba B, Bdt, 810
Ale vsak ono to tak je de-facto u aeroliniek, tie povodne ceny su dnes drahe flexibilne letenky a okrem toho su dostupne "doplnkove" lacne Ono treba jednoducho zobrat do uvahy ze podrobnejsi yield management sa u aeroliniek osvedcil a nevidim dovod aby sa to neopakovalo na zeleznici.
Kto chce flexibilitu a ponúkneme mu rýchlik, vykašle sa na to a pôjde autom, minimálne na určitú vzdialenosť. V Nemecku tiež nikoho nenútia aby cestoval IR vlakmi 500km - IR také vzdialenosti ani nejazdia. Kto si v Nemecku kúpi klasický lístok tak má jedno, či pôjde v IC, EC, ICE, IR, alebo v osobáku. Ak cestuje často a má Bahn Card, tak ho to nevyjde moc draho - treba počítať s nemeckým platom.
Spar Schiene síce majú a je to neflexibilný lístok, ale je to iba doplnková ponuka, pričom kto chce flexibilitu, kúpi si klasiku. Avšak základ tvorí práve tá klasika
Ale netaraj, praveze stav v CR ked nemas kvalitu garantovanu nikde (snad okrem SC, ktore ale tiez bohvie ako komfortne nie su, Bmpeer je urcite lepsi :)) je ovela horsi ako u nas.
Ak by sa cestujúci z IC nevyháňali príplatkami, a jazdili by v 2h takte, tak by sa zaplnili. Či po Košice alebo Humenné sa hádať nejdem, sám v tomto nie som na 100% presvedčený...
Ono celkovo mi slovenská železničná doprava pripomína Balkán: Máš párkrát denne spojenie luxusnými vlakmi (IC, niektoré R sú tiež celkom v pohode), avšak čo z toho, keď sa ti vlak trmáca od dediny k dedine v nevyhovujúcich časoch (platí hlavne pre trať 160). V Česku síce majú Béčka aj na IC, ale človek sa tým vlakom niekam aj dostane, kým u nás môžeš akurát tak počítať drahé nové vozy odstavené v burine... Ale máme pekné vozne no...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Ten je
- vo veľkých (krajských) mestách
- na prestupných uzloch, kde ústi lokálna trať
Re #164948 intony:
v roku 2001 (teraz je síce trochu iná doba, IAD podiel má však progresívny trend)
odchádzalo mimo okres LM 2029 ľudí
z toho najvýznamnejšie destinácie
- BA 493 osôb (z celého okresu, nie len z LM)
- RK 429 osôb
- PP 405 osôb
- ZA 126 osôb
(zdroj: sčítanie ob. 2001)
teda najviac ľudí odchádzala za prácou na okresnej úrovni (t.j osbák, alebo autobus)
Pripomeniem, že LM nie je dopravne významné mesto, nie je tu križovatka železničných tratí a ani významná cestná križovatka
LM ani nie je priestorovo veľká spádová oblasť...