Suhlasim s tou L83, to je na porazenie sedlova 83ka !!! vyslovene ma nasiera sedlova 94ka ,ktora chodi tak na 50% naplnena ? a poobedna spicka tiez žiadna slava na 94ke
Čítam túto debatu od začiatku, ale čo teda navrhuješ? Aby sa ZSSK opäť zliala dokopy so ŽSR, čo by bol vzhľadom na smerovanie celej dopravnej politiky krok späť? Alebo nech len ZSSK neplatí za používanie dopravnej cesty ŽSR a ostatní dopravcovia áno? Oddelenie infraštruktúry a dopravy musí byť minimálne v účtovnej rovine, takže môžeme viesť debaty, či je potrebné mať toľko administratívy na riadiacich pozíciách. EÚ navrhuje obyčajne dosť absurdné veci, ale konkrétne toto opatrenie mi tak nepripadá vzhľadom na snahu demonopolizovať národných dopravcov a umožniť aj vstup iných dopravcov. Ako by na železnici mohla potom fungovať rovnocenná súťaž, keď jeden by neplatil nič a ďalší áno? Uvedomuješ si, kde všade štát prelieva peniaze platí sám sebe a aj bude, lebo zatiaľ nikto nič lepšie nevymyslel?
Nedal by sa zhustiť interval na L83 cez pracovný deň v sedle z 15 min. na 12 min.? Lebo táto každodenná tlačenica, ktorá je na linke minimálne od Patrónky až po Hálovu/ Nám. Hraničiarov je niečo strašné. Ľudia natlačený na dverách a na každej zastávke státie min. 1-2 min. kým ľudia vystúpia, aby uvoľnili priestor dverí pre iných vystupujúcich, potom zasa kým nastúpia.
L83 a L84 sa síce v dnešnej dobe prekladajú, ale aj to iba podľa grafikonu, v reále nie, pretože takmer každá L83 naberá meškanie.
Nedalo by sa to riešiť jednou z týchto možností?
1. L83 zhustiť interval v sedle na 12 min.
2. L84 potiahnuť až na Patrónku. Premával by od zast. Dubová po ulici Pri Suchom mlyne, cez Záhorácku, Vojenskú nemocnicu, odtiaľ by točil na Patrónku. (tak ako L212, ale v opačnom smere) Prípadne linku potiahnuť až k Tescu Lamač.
3. Zriadiť posilovú linku 183, ktorá by premávala v preklade z L83 iba cez pracovné dni a obsluhovala by zastávka: Patrónka/resp. Tesco Lamač - Hroboňova - SAV - Hodžovo nám. - Zochova - Dvory - Hálova - Nám. Hraničiarov - Dostihová dráha/ príp. Technopol.
Inak ze jaky accent nahodila Lubica na Orange Arene ? ? ? Akurat nechapem preco tu zastavku nazvali "Orange Arena Bus" (co je uplna hlupost najma na transparentoch a v hlaseni) a nie je to trebars "Orange Arena" a "Orange Arena - Vajnorska"
Ja vobec nespochybnujem potrebu dobreho taktu. Len tvrdim ze je podobne dolezity ako poskytovana kvalita, aspon pre istu cast cestujucich. Samozrejme mozme stavat zeleznicu systemom ze budeme vozit ludi co nemaju napr. na auto
A ked ma stat OBB aj OBB Infrastruktur (ci ako sa to vola) tak nebude OBBI uprednostnovat OBB? Je tam nejaky rozdiel oproti tomu keby to bolo cele OBB? To kde sme, v Banskej Bystrici kde firma bojuje so svojim majitelom/sesterskou firmou?
Sudy neriesim, ja viem, ze EU to vyzaduje. Ja bojujem proti tomu ze to ma zmysel.
A ja zásadne nesúhlasím s tebou, keďže manipuluješ fakty. Tie vlaky v CZ totiž nie sú prázdne. Na SK máš plné akurát tak vlaky 120/180.
Pozri sa, aké poklesy cestujúcich a tržieb mali za posledných trebárs 15 rokov ČD a aké ZSSK.
Ale ja teraz zasadne neriesim vysku priplatku/povinnej miestenky, ale to ako bude robena cenotvorba. Fixne ceny podla mna nie su dobry napad.
Ja ti zas poviem tak - ak by mi na ICckach ZSSK negarantovala istu kvalitu tak sa na to mozem vybodnut. Podobne, ak by na Horehroncovi ponukli aspon taku kvalitu ako je na Hrone, rad budem do BB castejsie cestovat vlakom.
Podla mna IC priplatok v rozumnej vyske je v pohode za garantovanu kvalitu a rychlost... why not? Navyse hovorim o flexibilnejsiom poplatku oproti dnesku - aj nizsie aj vyssie ceny v snahe ziskat lepsie ekonomicke vysledky z IC = v konecnom dosledku zlepsenie dopravy aj na R, Zr, Os, atd.
Neverím, že by si bol taký hlupák a nepochopil to, čo ti písdal Vladimír.
Systém s len čiastočným oddelením je napr. v Nemecku a je to samý ústavný súd. Je logické, že dopravcoprevádzkovateľ dráhy sa snaží uprednostniť seba, nie?
Ešte raz. ŽSR je manažér infraštruktúry, teda čosi ako NDS v cestnej doprave. Dopravcovia (ZSSK, Cargo a asi 20 ďalších menších súkromných dopravcov) platia ŽSR poplatok za použitie koľajníc a iné služby. A ako zdôvodníš to, že 1 z tých dopravcov nemusí platiť?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk