Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #165035:
Ja rozumiem pointe, ale ked dve firmy (ZSSK a ZSR) vlastni stat tak je to de facto to iste 😉
Reakcia na: wizard112 #165016:
Ja nenavrhujem nic, len bojujem proti tvrdeniu, ze to rozdelenie ma zmysel ak je majitel ten isty.
Reakcia na: S499.1023 #165015:
No pozri sa, na tych trasy kde jazdi SA a CD su myslim vysledky SA dost jasne, nie?
Reakcia na: S499.1023 #165014:
A to sa snazim povedat. To ze to rozdelia na dve firmy nema s uprednostnovanim statneho dopravcu VOBEC NIC.
A èo takto to riešiť nasledovne? Vytvoriť L83A a L83B, z Dúbravky po Nám. Hranièiarov súèasná rovnaká trasa, odtia¾ by šla L83A k Dostihovej dráhe a L83B do Ovsištia, premávali by v preklade spoloèný i= 4/6/4/12, mali by spoloèné CP. B by premávala len v pracovné dni ako dnes L84, A každý deò, teda pre Ovsište by sa niè nezmenilo, iba by mali priamu linku až do dúbravky cez pracovné dni, aj keï to nie je zámer, L84 a L34 by boli zrušené. Rovnako by som vytvoril L95A a B, prièom B by premávala len po Technopol v sedle a cez víkend v 12 minútovom intervale, A každý deò, celý deò v intervale 4/12/4/12, teda v sedle a cez víkend v preklade v 6 minútovom intervale. Obmedizili by sa hluché úseky medzi Hroboòovou a Hodžovým námestím a Predstanièným námestím a Hodžovým námestím, Vyšehradskou a Technopolom kde linky jazdia slabo vyťažené, vytvoril by sa 6 minútový interval v sedle, v súèasnosti je 7,5. Aj by sa ušetrilo a ani to tak nebolelo. Ïalej by sa dalo ušetriť zrušením L27 a preradením mini busu na L89 asoò cez pracovné dni. Keby sa potom zmenil interval L99 na 8/6/8/12, nasadzovali by sa na òu malé Sory a ïalej by sa L94 zachovala len v špièke z dnešným intervalom a L93 by bola rozdelená na A a B, B by premávala po Holíèšku, v sedle a cez víkend v 12 minútovom inetrvale, A v súèasnej trase v intervale 4/12/5/12.

Zhrnuté:

L83A po dostihovú dráhu, L83B po ovsište, A 8/12/8/12, B 8/12/8/- v preklade teda 4/6/4/12

L95A v súèasnej trase 4/12/4/12 B po Technopol -/12/-/12 teda v preklade 4/6/4/6

L93A v súèasnej trase 4/12/5/12 B po Holíèsku -/12/-/12 v preklade 4/6/4/6

L94 v súèasnej trase 4/-/5/-

L99 v súèasnej trase 8/6/8 alebo 6/12 obsluhovaná z autobusmi z menšou kapacitou

L89 v súèasnej trase cez pracovné dni obsluhovaná minibusmi, v lete každý deò predlžená premávka

L27, L34, a L84 zrušené.

Možno by sa ve¾a neušetrilo, ale zlepšilo.
Reakcia na: 810zssk #165007:
Keby si si prečítal bielu knihu, stratégie a pod.., tak by si vedel, že cieľom euroinštitúcií je docieliť liberalizáciu v poskytovaní prepravných služieb v železničnej doprave. A logicky prvým krokom je oddeliť správcu koľajníc od toho, ktorý po nich vozí ľudí a tovar. A niekde na konci tohto procesu by mal nastať stav, že aj v osobnej doprave sa odbúra monopol štátnych dopravcov.
Reakcia na: 810zssk #165008:
Práve holdingové usporiadanie železnice ako majú OBB leží Eurokomisií v žalúdku. Si nájdi dokumenty na stránkach EÚ.
U električiek k 2 8133 a 7086 je napísané že vozidlo je zachované avšak bez možnosti príležitostnej premávky. To ako sa myslí?
Oni su nefunkčné sú to len studené nepojazdné exponáty?
Reakcia na: no.ev.di. #165030:

L34 - ja nehovorím o 1 prestupe, ale o 1 prestupe navyše. Síce neviem kam, ale tí čo vystupujú z L34 pod stanicou predsa cestujú niekam ďalej.
L78 - beriem späť, prehliadol som tú Krížnu. Ale tá priebežná konečná (vzhľadom na ranné zápchy) mi nejako nevonia.
To už radšej spojme linky 34 a 78 do linky 73 (len vymyslime čo cez prázdniny).
L84 - ja neviem koľko s ňou cestujú, len ťa upozorňujem, čo to vyvolá. Ak by si chcel ale takto riešiť linku, tak sa prihováram za zmenu trasy, nie cez Landererovu (tam toho teraz jazdí dosť a aj úplne zbytočne) ale cez Mlynské nivy (bližšie k AS, presup na hrane na trolejbusy).
Reakcia na: Valec #165029:
Ved to ze ma nic nenapada . Jedine ked tak urobit:
-spickovu 94ku ( so skorsim zaciatkom poobednej spicky kvoli Vazovovej ) ,
- 93 tympadom 7/8 v sedle
- neviem ci by este preslo ze aj 84ka predlzena po trase 34ky po Stefanikovej do Dubravky s prekladovym intervalom 83/84 - 7/8 v sedle
Reakcia na: Valec #165029:

L34 - 1 prestup z Dúbravky po 15min cesty je niečo pod úroveň? Kriste, nestraš.
L78 - akože neobslúži Trnavské mýto? Veď som písal, že od zast. Krížna by šla späť po Záhradníckej = pred Krížnou stojí na Trnavskom mýte!
L84 - dôchodcovia z Ovsišťa tou linkou "strašne" cestujú ? neviem prečo sa robia chujoviny lebo geriatria si rozkáže?! Nastane konečne niekedy v MHD normálny stav, že sa budú linky robiť normálne a nie podľa toho, ktorý politik zavelí lebo jeho cieľová skupina voličov alebo známy si nerozkáže, že chce linku?!
Reakcia na: Petto #165022:
Tak navrhni nejaké lepšie riešenie tak, aby:
- bola dostatočná kapacita aj v sedle,
- podľa možností zostalo spojenie na Vazovovu (kde je prestup na električky všetkými východnými smermi,
- sa mohli prekladať CP oboch liniek
- sa vozidlá posilnenej linky 93 zmestili do obratiska na stanici....

Re #165025 Marek1978: Otázne je, či ti tých 8 minút celé sedlo bude stačiť (ja tvrdím že nie), ako sa to bude dať prekladať s inými linkami (keďže žiadna v sedle nemá ani 8 minút, ani polovicu či dvojnásobok) a koľko z tých úspor ti odpadne ak rôznymi prejazdami (bo 94, resp. posilnenie si vyžaduje prevádzkovať dlhšiu dobu ako je štandardná dĺžka sedla).

Re #165027 no.ev.di.:
L34 - cestujúcim do východnej časti mesta tak pribude ďalší zbytočný prestup
L78 - tak neobsúži ani Trnavské mýto, to ju môžeš potom rovno ukončiť na Astronomickej a mierne posilniť L66
L84 - dôchodcovia z Ovsišťa ťa ukameňujú, že si im zrušil priamu linku do centra

Čiže nič si nevyriešil, iba nasral niekoľko desiatok ľudí.
Reakcia na: frenky #165026:
ak sa podarí zabezpečiť krátky interval tak moc o previazanosti rozmýšľať nemusíš...
Reakcia na: Ruslan #165013:
Sedlová L94 by ani nemusela byť kľudne a na margo L93 asi toľko, že by v sedle zniesla v pohode 7-8min, aby vykompenzovala za zrušenú sedlovú L94. Počas sedla by postačila i L31/39 v i=10min na Vazovovu. So zväzkom L34/83/84 je už dlhší čas potreba niečo vykonať, najlepšie by bolo ich mať v jednej linke, lenže je na mieste otázka, že kadiaľ by bolo takú linku vhodné v Petržalke viesť. L34 v úseku Predstaničné nám. - Hodžovo nám. tiež nevozí o nič viac ľudí ako L94 v sedle. Zmeniť by sa to mohlo nasledovne :
- L34 ako posila k L83, teda duplicitná trasa s L83 od Drobného po Nám. hraničiarov, odkiaľ by pokračovala L34 k Dostižke a premávala by iba v čase 5:00-20:30 (cez prázdniny iba v špičke), takto by L34 a 83 premávali takmer ako jedna linka, resp. L83 a k nej posila L34
- L78 od zast. Krížna by šla späť po Záhradníckej a Jégeho k zimáku a späť do Vrakune (ušetrili by sa vozidlá, ktoré by mohli ísť na predĺženú L34)
- L84 : Prokopa Veľkého - Šancova - Karadžičova - Landererova - most Apollo - EUBA - Ovsište, 5:00-20:30 (cez prázdniny iba v špičke, t.j. zrušenie i=24min v sedle prac. dní cez prázdniny)
Reakcia na: Mike #165021:
Plus s 34tkou je previazana 21 a 63... ?
Reakcia na: Petto #165022:
Ano, uz ma to napadlo. A s tou L94 nechat len v sedle a L93 posilnit v sedle na 8 min. Uspora rocne cca 75.000 vzkm.
Reakcia na: wizard112 #165016:
aký zmysel ale má to, že jeden štátny podnik (ZSSK) platí druhému (ŽSR) za používanie tratí a ostatných nehnuteľností a technickej vybavenosti? Akurát na čo to je dobré, že sa pri rôznych platbách ulejú nejaké € mimo a tiež duplicitné oddelenia, keď si zoberieš, že namiesto jedného oddelenia personalistiky, stykmi s verejnosťou, marketingu, rozvoja atď. máš namiesto jedného hneď tri a samozrejme troch šéfov, tak sa potom divia, že musia prespúšťať ľudí, keď to nevládzu zacvakať. Kedysi si mal jedno oddelenie účtovníkov, personalistov, a i. pre celý podnik. Delením sa iba umelo vytvorili nové miesta a tak vzrástli náklady na byrokraciu. Je nutné sa opičiť po západe, keď u nás nefunguje ani jedna forma takmer, ibaže to čo je dnes vyzerá byť ešte horšie, lebo sa tiež vylievajú peniaze za pochybné kšefty s budovami kde sa postupne sťahovali ZSSK a Cargo. ZSSK cestovali z Klemensovej na Drieňovú, potom na Drieňovej ostalo iba Cargo. ZSSK sa potom sťahovalo na Žabotovu, tam skončilo a teraz je na Rožňavskej, pričom za budovu na Žabotovej dodnes sa platia nejaké penále, alebo sa už zaplatili niekomu známemu niekoho za bývalej vlády. Neviem vôbec načo bolo toto vysťahovanie dobré. Kľudne mohol ostať celok ŽSR a ten by sa mohol postupne zbavovať nákladnej a osobnej dopravy a dávať ju do rúk súkromníkom.
Reakcia na: Mike #165021:
Vidis, na to som zabudol. Vsetky tieto linky maju 15min interval.
Reakcia na: Marek1978 #165019:
Tak 12 min. interval je super na L83, ale je tam problem,ze by musela byt aj L34 v 12 min. intervale - co je dost pridanie dost vela vzkm. TIez je absurdny 12 min.interval 93ky na Hlavnu stanicu, kdezto na Vazovovu ide minimum ludi

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.