Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #165173:
tak dajme tomu, že by niekto dobre informovaný a spriaznený, všetko si začne vybavovať v predstihu no potom keď prevezme prevádzku, ukáže sa jeho "vieryhodnosť", či ani takýto scenár nie je na Slovensku možný?
Reply on: ufo #165179:
Ten dvor má možno pol percenta obyvateľov miest (btw. obyvatelia zóny, do ktorej sa platí CG majú 90 % zľavu). Cestovné je odstupňované tak, že najdrahšie sú úseky v centre - v zónach mimo centier je podstatne lacnejšie. Aj vlaky, aj autobusy jazdia vyťažené a táto cenová politika odráža dopyt v rámci možnosti ponuky (cestovné je do 9:30 ráno drahšie asi o 25 % napr.). Na diaľkových cestách taktiež záleží na čase, kedy a či si rezervuješ lístok - podobne ako s aerolinkami sa vie cena značne líšiť mesiac či deň pred cestou. Skutočne by som povedal, že to vyjde +/- na rovnako, záleží ako veľmi auto potrebuješ, ale pokiaľ ťa nepomáha živiť, tak to je vo väčších mestách veľký a drahý luxus.
Reply on: Sommelier #165177:
Tak pokiaľ viem, doma na dvore to neplatíš a tiež nie všade, keď ideš niekde na výlet.
Reply on: S499.1023 #165168:
Myslím, že sme sa nakoniec aj tak pochopili ?
Reply on: ufo #165176:
pôjde možno lacnejšie, ale jednak dlhší čas a druhak s nákladmi na parkovanie či congestion charge (£10 denne) je razom na tom istom, ak nie horšie.
Reply on: S499.1023 #165172:
Až na tie ceny. Veľmi dobre si tam človek rozmyslí, či pôjde vlakom alebo podstatne lacnejšie sám v aute.
Reply on: AAA #165153:
Dôvod?
Reply on: AAA #165149:
Upresnenie: Delenie ZSSK na tri firmy znie zaujímavo úchylne ? .
Reply on: no.ev.di. #165147:
Na prevádzkovanie železničnej dopravy nie je živnostenský list ale licencia a bezpečnostné osvedčenie a to sa skutočne nevybavuje 3 dni.
Reply on: Ivan3 #165141:
Jsi evidentně v životě v UK nebyl a informace čerpáš z odborového tisku. Osobní doprava v UK dnes funguje ŘÁDOVĚ líp, než za dob BR.
Reply on: Ivan3 #165141:
A kde je dôvod aby sa privatizovalo tak ako to robila Thatcher ? Či bolševicky prirovnávaš privatizácia = fuj ? ?
Reply on: S499.1023 #165165:
s tým ja plne súhlasím, ale nepríde mi logické predávať infraštruktúru mávnutím ruky... obzvlášť nie v slovenských podmienkach
Reply on: 810zssk #165133:
No zavádzali by sa aj preto, aby sa perspektívne mohla kontrola vo vlaku zrušiť. Okrem toho sa vlakom dá poľahky cestovať zadarmo, najmä ak je plný a nie je vôbec zložité vystriehnuť opačný koniec čo najďalej od sprievodcu (a keď na teba niekde ďaleko za Trnavou dôjde tak stačí povedať, že si nastúpil na poslednej zastávke a ušetril si aj s prirážkou (ktorej plateniu sa dá tiež vyhnúť)). Podobne sa dá kúpiť lístok na dve stanice, nechať sa skontrolovať, sprievodca si ma zapamätá, ale nie už stanicu do ktorej mám kúpený lístok a ďalších x sa odveziem zadarmo. To len na margo tej sakramentsky efektívnej, ale kedykoľvek deravej kontroly sprievodcom. Okrem toho som písal aj o JCL - len čiarový kód bude zrejme nachylnejší na poškodenie a jeho čítanie nie tak jednoznačné, takže by som skôr bol za cestovné lístky s magnetickým prúžkom.
A opäť - EmTest je jediný systém ? A aj keby bol, nezlepší sa ? Len kvôli tomu, že sa v našich končinách používa to, čo sa používa nebudem tvrdiť, že bezkontaktná technológia je pomalšia predsa. V mnohých mestách niekoľkonásobne väčších ako naša najväčšia či okolité dediny fungujú celoplošné systémy, pri ktorých je takmer nemožné dostať sa do či z akéhokoľvek dopravného prostriedku bez preukázania zaplateného cestovného a to pritom s kontrolórmi prichádzaš do styku len pri nepravidelných kontrolách. A môžem ti rovnako napísať, že sa príď do týchto miest pozrieť, ako rýchlo sa vie len cez predné dvere do autobusu na karty nastupovať - a sú to práve (náležito drahšie) JCL, ktorých kontrola trvá niekoľkonásobne dlhšie.
Reply on: Solider #165138:
TRATE si nebude deliť nikto, maximálne tak prevádzku na tratiach.
Reply on: 810zssk #165137:
Čím by dosiahol to, že vyvolení by mohli dumpingovať ceny v neprospech tých, ktorí by to isté odjazdili s menšou dotáciou alebo bez nej.
Reply on: 810zssk #165132:
Takže oddelenie Marfy, Calatori a Reţea je podľa teba neefektívna blbosť, ale výroba troch Minizločineckých spoločností s územne obmedzenou pôsobnosťou je úžasný ťah?
Reply on: Ike #165128:
Efektívne hospodáriaci štátny podnik je absolútnou výnimkou.
Reply on: 810zssk #165126:
A RegioJet by paltil v púrípade tvojho unitárneho dopravcoprevádzkovateľa svojmu konkurentovi a to bylo úplne OK. Ja ti niekedy vysvetlím osobne, prečo to tak nemôže byť, tu sa mi nechce písať siahodlhé traktáty.
Reply on: S499.1023 #165160:
Ty si napisal "nie, nie je", ja "ano, je".

Ked to nefunguje v AT, DE, nebude ani tu. To ci je tam medzisubjekt je jedno.
Reply on: Solider #165124:
Áno, tak ako DB Regio, DB Fernverkehr, DB Nostalgie a ďalší platia DB Netze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.