Reakcia na: Juraj #4613:
Uznas vsak, ze niektore prispevky a "argumenty" v maximalne prozilinskom duchu uz ozaj postradali sudnost...Verim, ze to nebol tvoj umysel, ale tvoj posledny prispevok vyznel akoby si bol presvedceny, ze dnesni studenti a pod. maju vsetko zadarmo, lahke a pod. Prave naopak, uz neplati, ze po skole si mal nejaku umiestnenku a pracoval si na jednom mieste az do dochodku. Prave teraz je problem sa niekde dostat a vypracovat sa a o to tazsie to maju prave mladi ludia, ktori nezacali svoju karieru za minuleho rezimu, ale ktori si teraz musia svoje miesto vybojovat.
Ale to uz sme dost zaofftopikovali ☺ .
galiyosha
Re #4609 Juraj: L.A. nechajme stranou, ako je však možné, že v Prešove, ktorý je skutočne so Žilinou maximálne porovnateľný -- ak nie je, zatiaľ nikto neuviedol argumenty prečo je tam situácia iná ako v Žiline -- prestupný systém funguje, predplatné cestovné lístky fungujú, magistrátu to nevadí, cestujúci sú spokojní, tržby rastú, počet prepravených osôb narastá a pomer verejnej dopravy voči individuálnej sa minimálne darí udržať. Neviem, aká presne situácia je v Žiline, ale podľa viacerých príspevkov z tohto fóra usudzujem, že presne opačná.
Inak aj ja sa pripájam k vďake za to, že vôbec si ochotný diskutovať. Chápem, že tu prezentované názory sa Ti zdajú jednostranné a možno aj sú.
Ale žilinský magistrát podľa mňa MUSÍ pochopiť, že verejná doprava NIE JE komerčná služba a NEMÔŽE sa tak voči nej správať. Prvoradou by pre magistrát mala byť služba občanovi. Občan = cestujúci.
Inak nastane presne to, o čom tu písali už viacerí: Tí, čo na to budú mať, sa na MHD zvysoka vy... a presadnú do automobilov, MHD bude jazdiť len tá skupina obyvateľov, ktorá nebude mať inú možnosť, cesty budú stále plnšie, systém verejnej dopravy bude stále upadať a... Dostaneme sa tam, kde bol západ pred niekoľkými desaťročiami. Teraz tam vrážajú obrovské peniaze do zatraktívnenia verejnej dopravy pre občanov a tí na ňu aj tak zvysoka se..., lebo si už zvykli na svoje pohodlné autá.
Prečo namiesto toho, aby sme sa poučili z jeho chýb a snažili sa cestujúcich keď už nie do MHD prilákať, tak ich tam aspoň udržať, robia viaceré mestá presný opak?