Juraj, predsa vsetci vieme, ze su k dispozicii dva zakladne sposoby dlhodobej tarify:
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
Juraj
Nielen v Ziline, ale vsade na svete je na to potreba matica prepravnych vztahov. Ta sa da zistit viacerymi sposobmi.
1. Nijako, u tych, co na to kaslu.
2. Jednorazovym prieskumom, kde sa cely den odovzdavaju listocky scitacmi pri nastupe, pri vystupe a potom sa 2 mesiace pracne rucne rozdeluju listocky do krabi a po ich scitani sa zisti, odkial a kam, kedy a kolko cestujucich slo. Ak sa netrafi naozaj uplne priemerny den v roku, je to k nicomu. Je to nakladne a da sa to robit max za 5 rokov.
3. DPMz ma softver, ktory vie za niekolko desiatok sekund zistit nielen to, kde cestujuci nasupuju, ale podla tzv vratnej cesty napr popoludni z roboty aj to, kde vystupuju. A to bez toho, aby robil narocnu celodennu kampan minimalne s 220 ludmi scitacmi. A naviac zistime, kade a kedy najcastejsie cestuju nie vsetci cestujuci bez rozdielu, ale aj zvlast dochodcovia, ziaci atd.
Ja som tiez proti buzeracii. Ale som proti, aby sme boli prvi. Nech ju zrusia na lyziarskych vlekoch, co si tam ma kto buzerovat ludi oznacovanim bodov, nech to zrusia v saunach a na plavarnach, co si tam maju odratavat, ci som minul alebo prekrocil pocet saunovani alebo navstev bazenov, a v Tescu ci mi maju preratavat v kosiku jogurty, nech vsetci platia rovnako len za dva a nech ma neotravuju preratavanim, v taxiku nech ma neotravuju taxametrami, nech vsetci platia za 3 kilometre a bude to super a aj nech su stare dobre socialisticke mesacniky, kde vsetci platia rovnako "vsjo ravno" ci mesacne prevezie 80 alebo 200 jazd... a nakoniec, naco to vsetko je! Urobme to tak, ako to maju v ukrajinskom Dnepropetrovsku. Kazdy podnik povinne odvadza na MHD 10% z minimalnej mzdy a vsetci sa vozia zadarmo! A podla toho to tam aj tak vyzera. Bol som tam, videl som to na vlastne oci a vozil som sa. Komunisticky system podla hesla - kazdemu nie podla zaplatenia ci zaskuh, ale podla potrieb. Dakujem, neprosim...