Juraj, predsa vsetci vieme, ze su k dispozicii dva zakladne sposoby dlhodobej tarify:
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
Jozef
Na druhej strane mozem len zavidiet vysoku uroven zeleznicnej dopravy, autobusovej dopravy flamskej spolocnosti De Lijn, valonskej TEC a bruselskej MIVB a ich vzajomnu integraciu. Su rozne druhy cestovnych listkov, predplatnych a ich kombinacii. To je velka vyhoda pre cestujucich, ktori su podrobne informovani v informacnych kancelariach dopravnych spolocnosti, kde si ich vysoko vazia a ponukaju im co najvyhodnejsie druhy listkov. Samozrejme, ze sa neda porovnavat vysoka mobilita Belgicanov so Slovenskom. Myslim si vsak, ze u nas sme napr. v zel. doprave cestujucich za posledne roky z vlakov vyhnali.