Reakcia na: Juraj #4499:
No a predpokladany zaver ma niekolko variant. Vsetky vychadzju z minimalnej dopravnej obsluznosti, ktora je pre taketo malinke obce 6 parovych spojov cez pracovny den a 3 cez vikend.Prva hovori o tom, ze si obec dohodne dopravu podla zakona s VUC a SAD. Ako, do toho DPMZ nic nie je, lebo sa nestara ani o to, ako si dopravu zabezpecuje obec Divinka, Terchova ci ine.
Druha hovori o tom, ze VUC si moze vybrat a dotovat vyhodnejsieho dopravcu, ktorym teoreticky moze byt aj DPMZ, vtedy by boli uhradzane naklady vo verejnom zaujme minimalne v useku stara-nova Mojsova Lucka, avsak len v minimalnej obsluznosti, pricom dalsie pozadovane spoje by musela obec Mojs platit DPMZ. Pre DPMZ by vsak bolo aj z dovodu dlzky trasy, stavu komunikacie a problememi so zimnou udrzbou radsej tuto dopravu zabezpecovat po novej komunikacii, napr predlzenim l.c.30 z Vrania.
Tretia teoreticka varianta moze byt taka, ze v obci uskutocnia referendum o pricleneni sa k Ziline a dopravu bude zabezpecovat DPMZ z rozpoctu mesta priblicne podla predchadzajucej varianty.
VLK
čo je však viac prekvapujúce, že doteraz nie je prevádzkované signalizačno-zabezpečovacie zariadenie trate na priecestiach - a tak Anča pred každým priecestím skoro zastaví a pomaličky za stáleho vytrubovania sa preplazí cez priecestie, kým sa rozbehne ďalej... ?