Reakcia na: Juraj #4499:
No a predpokladany zaver ma niekolko variant. Vsetky vychadzju z minimalnej dopravnej obsluznosti, ktora je pre taketo malinke obce 6 parovych spojov cez pracovny den a 3 cez vikend.Prva hovori o tom, ze si obec dohodne dopravu podla zakona s VUC a SAD. Ako, do toho DPMZ nic nie je, lebo sa nestara ani o to, ako si dopravu zabezpecuje obec Divinka, Terchova ci ine.
Druha hovori o tom, ze VUC si moze vybrat a dotovat vyhodnejsieho dopravcu, ktorym teoreticky moze byt aj DPMZ, vtedy by boli uhradzane naklady vo verejnom zaujme minimalne v useku stara-nova Mojsova Lucka, avsak len v minimalnej obsluznosti, pricom dalsie pozadovane spoje by musela obec Mojs platit DPMZ. Pre DPMZ by vsak bolo aj z dovodu dlzky trasy, stavu komunikacie a problememi so zimnou udrzbou radsej tuto dopravu zabezpecovat po novej komunikacii, napr predlzenim l.c.30 z Vrania.
Tretia teoreticka varianta moze byt taka, ze v obci uskutocnia referendum o pricleneni sa k Ziline a dopravu bude zabezpecovat DPMZ z rozpoctu mesta priblicne podla predchadzajucej varianty.
Juraj
Hoci kolaudacne rozhodnutie na novu cestu nadobudlo pravoplatnost 7. juna a obez mala dzentlmensky ihned oznamit DPMZ, ze dohoda bola konecne naplnena, pekne listom podakovat za dlhorocne gratis sluzby a zacat si zabezpecovat dopravu podla zakona, nastal stav mrtveho chrobaka. Tak teda musel konat DPMZ, prestat z penazi danovych poplatnikov mesta Ziliny sponzorovat uplne samostatnu obec, s ktorou nic nema, a konat tak, aka je skutocnost - a to, ze posledna zastavka, ku ktorej ma prepravne povinnosti, ke pri Kafilerii na dovoz a odvoz zamestnancov.
A malickom pohari odrazu nastala velka burka...