Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Juraj, to mas dnes dovolenku? ?

Inak aj ked s tebou vo vacsine pripadov nesuhlasim, zase si velmi vazim, ze do tejto diskusie prispievas, pokial mas cas.
Reakcia na: Juraj #4586:
Ani jedno nie je argument hodny teba - pokial je to v sulade so zakonom, tak si cestujuci moze mysliet co chce. Pokial sa mu to nepozdava, nikto to od neho vyzadovat nebude, ale vzdava sa moznosti cestovat so zlavou. Podobnou logikou by sme velmi rychlo prisli do bzepravneho statu.
Reakcia na: Papyr #4563:
Snazis sa uvadzat logicke argumenty a niekde mas aj pravdu, ale:

Dajme teda moznost cestujucemu si v dopravnej spicke a centralnej mestskej zone kartu oznacovat a mimo spicky a mimo centra nie. Prve, na co narazis, ze ta cestujuci obvini z obmedzovania, lebo jemu sa najlepsie jazdi na jednu zastavku alebo zadarmo v centre mesta v dopravnej spicke.

Druha nezrovnalost je ta, ze odjakziva, a uz v doprave nejaky rok robim, Statisticky urad vykazuje pocet prepravenych cestujucich pri mesacnom listku nie 42, ale 80 jazd.

Je samozrejme, ze dopravca sa musi snazit co najviac, co je pre cestujuceho vyhodnejsie. Ale nie su vsetci cestujuci rovnaki! Urcite su dolezitejsi platiaci cestujuci pred ciernymi pasaziermi alebo pred tymi, ktori si chcu prave vtedy, ked DP vozi do-z roboty-skoly platiacich cestujucich urobit naviac /zadarmo nad 80, dokonca 42! jazd/ v ramci "neobmedzenych" jazd prieskum trhu po 1 zastavke, kde maju lacnejsie rozky ci lepsie pivo. Prave preto robi rozne promo-akcie pre dochodcov, ze maju v sedle lacnejsie cestovne, aby si tuto spicku odbremenil.

No a k poslednemu - to je jednoducha matematika - staci si spocitat rocne naklady na MHD a podelit poctom cestujucich a prejdenymi vozokimometrami. Urobis si to aj bez kalkulacky a minimalne jedna vec ti vyjde viac ako 1 zastavka a nic ti nevyjde zadarmo.
Reakcia na: Juraj #4583:
Iste, ale ked si vezmes, napr. v r 1999 som bol este s MHD nanajvys spokojny - stacilo mi pamatat si par intervalov a mohol som cestovat cely dne bez toho, aby som musel studovat CP. Pokial ta hustota a jednoduchost intervalu, aka bola vtedy, niekomu nestacila, nech chodi po svojich. Ale neda sa to zdovodnovat tak, ze nebudeme to teraz menit, lebo by chceli este vaic.

A nedala sa hned v zaciatkoch zaviest ta prestupna tarifa a usetrit teraz sebe aj cestujucim vsetky tieto problemy?
Reakcia na: Jakub #4561:
Zas mas pravdu, ale su tam 2 "ale":

1/ Zeleznica je stat v state.

2/ Dopravca je sice opravneny preukazanie totoznosti pozadovat, ale podla uplne ineho zakona si cestujuci mysli, ze on okrem policie nie je povinny tuto toznost nikomu inemu preukazovat....
Neveim čím to je, ale prečo si práve a len Žilinčania a železničiari musia myslieť, že každý šťastný majiteľ paušálneho predplatného cestovného lístka okamžite nastúpi do dopravného prostriedku a začne zúrivo, nepretržite a hoci aj bezcieľne cestovať, len aby mohol ZNEUŽIŤ dobrotu dopravcu?!
Reakcia na: Juraj #4555:
Presov plati rocne asi 50 milionov, Velky Saris 1,5 miliona. Cize obecne dotacie su po prepocte na jedneho Presovcana 537 Sk a na jedneho Sarisana 441 Sk. Preto je tam o dve koruny drahsi listok. Nie, DPMP urcite nezije zo zabezpecovania dopravy do deviatich obci. Aj ked prave tychto 9 obci tvori jediny rozdiel medzi DPMP a DPMZ - inak by bolo aj obyvatelstvo rovnako pocetne, aj uzemie obsluhovane trolejbusmi rovnako velke, aj ine veci. Kazdopadne ked tomu dobre rozumiem, Zilina pri vacsich dotaciach (75 mil) prevadzkuje mensiu siet za drahsie a uzivatelsky nepriatelskejsie cestovne. Kde je teda pes zakopany? Kde ma Presov "svojich ludi"? Kde je ta mafia, co Presovcanov zvyhodnuje?
Reakcia na: Jakub #4554:
Ano zas s tebou suhlasim, ked si pod tlakom, ze nemas prestupnu tarifu, tlacia ta do co najvacsieho mnozstva priamych liniek. A ked prvotne uspokojenie /tak, konecne sme ich do toho dokopali/ prejde, lebo rocny pocet vozokilometrov nie je nafukovaci, pride vytriezvenie z riedkeho intervalu. To je trvala pravidelna sinusovka. Teraz pride obdobie poziadaviek na husty, pravidelny zapamatatelny interval, ktory sa mozno aj zrealizuje - a za 5 rokov tu budeme mat opat poziadavku typu "vsak ja by som s tou MHD aj cestoval, keby mi isiel autobus/trolejbus/ presne o X,XX hodine, vsak mna ziadne pravidelnost aj tak vlastne nezaujima, lebo u nas vo firme sa robi na X-mu.
Reakcia na: Juraj #4581:
Pán kolega, ako odborník na MHD by ste mohli vedieť, že Nitra MÁ nástup všetkými dverami a od zavedenia MOC systému ho nikdy neprestala mať!!!

Na záver: Robte si čo chcete, ja tam NAŠŤASTIE nežijem a keby som náhodou aj žil, tak mám auto a mám na to, aby som ním aj denne dochádzal do práce. Vaše závery svedčia o tom, že máte všetko dokonale analyzované ale výxchádzate z nesprávnych predpokladov, takže zákonite aj výsledky musia tomu zodpovedať.
Reakcia na: pete #4552:
S Nitrou len pekne este par mesiacou pockajme... Ustupuje od blazniveho primatorovho napadu, ale od nastupu vsetkymi dverami s neobmedzenym poctom jazd to ma dalej, ako k ZA a BB systemu...
Reakcia na: Jakub #4578:
Ako sme sa krásne zhodli, a v tej istej minúte ☺
Reakcia na: S499.1023 #4545:
Tak po prve, co pises, ak si naozaj odborne fundovany, tak to je rana pod pas. Ak si odbornik len vdaka tomu, ze si niekdy kupujes cestovny listok, tak sorry. Ty predsa musis vediet, ze tych 17 korun zohladnuju okrem ineho aj priemernu prepravnu vzdialenost /v ZA cca 4-5 km/ a prepravnu dopravnu a casovu rovnomernost. A nie nerovnomernost pri preprave v spicke pri nakupoch na 1 zastavku.

Aby si ma konecne pochopil! Samozrejme, je mozne /!!!/ prakticky aj teoreticky pridat cestujucemu aj 1000 /!!!/ bonusovych jazd mesacne. Ale nie v dopravnej spicke, ale v sedle a nie na najzatazanejsich usekoch siete, ale napr medzi Strazovom a Zilinskou Lehotou. Presne tak, ako to robia telefonni operatori, ktori tieto minuty davaju /az na specialne vynimky/ v noci a cez vikendy.
Reakcia na: Juraj #4570:
Ale aby sa vam prave toto nevypomstilo. Pretoze aj keby v BA skusali to co tu v ZA, tak cestujuci neubudnu, ale v ZA sa jednoducho stane, ze cestujuci radsej sadnu na bicykel a alebo na vlastne nohy.
Reakcia na: Juraj #4570:
Veď o to ide, že sa mi vidí, že stále viac ľudí presadá na pešibus alebo bicykel. Tam smeruje žilinská MHD?
Reakcia na: Juraj #4570:
Ajajajajaj, už je to tu zase. Do tankoch, na Pozsony!
Reakcia na: Juraj #4566:
Bludy. Na zastavkovych CP je vsade uvedene kolko minut to trva na kazdu zastavku na trase.
Reakcia na: Juraj #4566:
Teraz neviem ci to myslis vazne alebo si robis srandu... ? Pozriem do CP, pozriem si zastavku Nemocnica a nalavo do nej mam ciselko, ktore mi indikuje pocet minut cesty. No a podla toho si kupim CL.
Takze v com je vlastne problem? Mozno by niekedy stacilo namiesto LA pozriet sa niekam inam.
Reakcia na: Juraj #4556:
Rodné čísla sa museli zrušiť, ale dátumy narodenia nie.
Reakcia na: pete #4552:
No a potom ešte balkánske podniky typu SAD TN a podobne. Zsolna sa musí sama rozhodnúť, kam sa chce zaradiť.
Reakcia na: Juraj #4550:
Nitra má aspoň zľavu pri prestupe, čo je tam tvrdšie? Okrem toho s tým chce skončiť a asi vie prečo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement