Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #4529:
O.K., az na to, ze u nas plati ochrana osobnych udajov, rodne cisla sa museli z preukazky zrusit a CESTUJE CELA RODINA! Staci, ak sa vnuk, syn, otec i dedo volaju Josef Novak.
Reakcia na: Ostravák #4527:
To je jednoduche, staci si pozriet na www.dpmz.sk schemu linky 31. Posledna cast trasy su sice len 2 zastavky, ale vzdialenostou skoro cez Strecno, po uzkej kopcovitej 1000 rokov starej ceste s obratiskom panu Bohu uplne za chrbtom, kde v zime odhrnac pride az ked odhrnie cely okres. A ked 3 dni snezi, tak vobec. Kym nova cesta je na rovine, nova, kratka, siroka s krasnou novou otockou autobusov. No a druha uz spominana vec je ta, ze obec, ktora nie je sucastou mesta financne nesprispieva a ani nie je v zone napr. 3. pasma.

/To len na margo poznamok k Presovu. Velky Saris a dalsich 9 ci kolko obci masivne prispievaju a navyse su aj v omnoho drahsom cestovnom pasme./
Reakcia na: Juraj #4544:
Toto sa mi nezda, teraz kritizujes stav ktory ste vlastne v poslednom case tak rozvijali? Ved pri otvarani tych vsetkych novych liniek sa vsade zdoraznovalo, ake to bude super, ze od neviemkade po neviemkam sa bude dat ist jednou linkou. Opomenulo sa vsak spomenut, ze ta linka jazdi tak max 2x za hodinu a napriek tomu ma nezapamatatelny interval (ked je tych liniek este viac).
Reakcia na: Kami #4523:
Toto je zatial pri velmi hrubych analyzach najpravdepodobnejsia varianta aj tu. Ale ako bolo nizsie napisane, "mesacnik maju pravidelni cestujuci", tak to bude u cipovych kariet nad 5 zastavok. Ti nepravidelni z Michaloviec ci Senice na papierovych listkoch minimalne v zaciatkoch taketo moznosti mat nebudu.
Reakcia na: Juraj #4550:
Ano, prave preto od toho Nitra ustupuje, lebo uz viac nechcu buzerovat cestujucich. Ostava zu len Zilina a BB.
Reakcia na: Juraj #4542:
To snad nemyslis vazne? Namatkovo - Bratislava, Praha atd.
Reakcia na: Jakub #4518:
Ano, mas pravdu, s tymto s tebou plne SUHLASIM ! Ale predsa vo svete predsa vymysleli /a to nie v buzerujucej Ziline cestujucich, ale v civilizovanych demokratickych krajinach/ system Check in - check out. Vojdes do vozidla, oznacis si kartu, ta ti zoberie 50 Sk, odvezies sa 14 zastavok, pri vystupeni si oznacis kartu ESTE RAZ a do karty ti vrati 36 korun. Neoznacis - mas smolu, prisiel si o 50 korun!

Tak toto je momentalne najvyssie a najspravodlivejsie svetove stadium tarify, ale musim priznat, ano, toto by uz bola buzeracia! Ale chciet vediet, koho, kedy, odkial, kam a zakolko koho prepravujem buzeracia nie je. Za chvilu to bude aj inde. Zilina mala akurat tu smolu, ze bola prva /zaujimave! - je to podobne aj v Nitre a v ovela tvrdsej variante a klidaaaanko.../.
Reakcia na: Juraj #4539:
Takze ked mam kartu v penazenke v zadnom vrecku, tak ju nemusim vytiahnut? Ja viem, staci ked prilozim zadok k oznacovacu.

Re #4541 Juraj: Zaujimave, ze taketo udaje zaujimaju len DPMZ, a nie DPB, DPMK, DPMP a inych nebuzerujucich prepravcov.

Re #4542 Juraj: Netreba ist do LA, staci do Presova.

Re #4544 Juraj: Ved to nikto z nas nechce. Kazdy tu vie ze je lepsie mat malo liniek a huste intervaly. Presne to, co AVTD chcela a co uz teraz nieje.
Reakcia na: Jakub #4519:
Veru tak, mas pravdu. Typicky priklad. Mnohi dochodcovia a ludia s okolitych dedin skusaju v Ziline pri ceste z nemocnice na Stef.nam. /odtial par krorkov na aut.nast./ is zadarmo. "Vsak je to len jedna zastavka, hadam nechcete, aby som za to platil!" A ja sa pytam, kde je hranica moralky, u toho, kto chce ist raz za cas 1 zastavku zadarmo, ale o tych, ktori bojuju za neobmedzeny mesacnik, kde sa ani neda zistit ako casto, o kolko viac ako 1 zastavku a o kolko voci 80-tim jazdam si ostatne vycerpali ako "bonus" zadarmo?

Priznam sa, mozno je to zvrhla myslienka, ale fakt sa mi zda moralnejsia ta jedna zastavka zadarmo ako neobmedzeny poct jazd...
Reakcia na: Juraj #4542:
..ked som bol pred dvoma rokmi v Ostrave, tak tam take nieco ako minutaz na zastavkach mali, Bola vypisana linka, zastavky, a pri kazdej zastavke bolo napisane, ze kolko minut to trva na ostatne zastavky. Neviem, ci to tak bolo na kazdej zastavke, ale na tych co som bol ja, tak ano:-). Ked pojdem najblizsie opet do Ostravy, dufam ze este toto leto, tak prinesiem nove info:-)
Reakcia na: Jozef #4520:
Presne tak, Jozef. Ale je predsa prirodzene, ze inac myslia zasadne ti ludia, ktori tu dopravu nemaju ani prevadzkovo ani dotacne na ramenach a ich obzor /prirodzene/ je ohraniceny na jednej strane pohodlnostou pri neoznacovani /hoci VSADE inde ho toleruju!/ a na druhej snahou o ziskanie zadarmo 20 ci 50 jazd mesacne naviac zdarma. Aaaaano, aj to ide! Ak niekto si kupuje pravidelne mesacne ci stvrtrocne nabitie dlhu dobu, mozno to takemuto ckoveku pridat ako bonus. Ale zas ho treba len skontrolovat a teda oznacovat...
Reakcia na: Juraj #4537:
Zdá sa to byť márne, ale pokúsim sa predsa len ešte raz:
Ak cestujúcemu za rovnakú sumu, za akú mu dnes poskytujete akýchsi 70 či koľko jázd mesačne, umožníte neobmedzené cestovanie, nezvýši sa vám potreba výpravy vozidiel, vozových kilometrov, či akejkoľvek inej mernej jednotky, v ktorej to počítate, ani o piaď. Naopak vám vzrastú tržby, pretože takéto predplatné si zakúpi viac zákazníkov.
No a k fungovaniu typu "V tomto úseku cestovalo veľa cestujúcich, tak sme ich museli vyhnať", skutočne niet čo dodať.
Realita je totiž taqká, že ste zabudli podotknúť, že náklady na prepravu jedného cestujúceho sú PRIEMERNE 17,- SKK. Autobus, ktorý je plný, totiž žiadnu dotáciu nepotrebuje a dotáciuo na sovju jazdu doháňa potrebu dotácií pre autobusy, ktoré jazdia poloprázdne až celoprázdne ale z nejkého dôvodu (sociálneho) musia premávať.
Čo sa týka "prehlásenia dotujúceho", prečo to (našťastie) neprehlasujú aj dotujúci inde?
Reakcia na: Papyr #4515:
A ked som uz zacal, nesuhlasim aj preto, ze velky pocet priamych liniek automaticky zmensuje interval na vsetkych ostatnych linkach, co zas tiez cestujuci kritizuju. Nehladiac na extrem, ze ak by sa mali prepojit vsetky zdroje a ciele cesty v Ziline priamo, bolo by treba 153 liniek. To by bola pohodicka. Pravidelne cestujuci Jozko Mrkvicka by sice vedel, ze jemu ten jeho autobus ide o 6,23, ale ak by mu usiel, dve hodiny by mu uz nic neslo, dokoca niektore linky by boli ako v BB, ze idu cca 5x do dna. To je taxi a nie MHD.
Reakcia na: Papyr #4515:
Zasadne nesuhlasim, ale to je na dlhsiu debatu.
Reakcia na: Papyr #4513:
Pochodil som pol sveta od Stokholmu, Bergenu, Rima, Aten az po Los Angeles, ale este nikdy v zivote som nevidel na zastavkach cestovny poriadok, kde by na kazdej linke z kazdej zastavky na kazdu bola vypisana minutaz. Ale do 5 vie naratat kazdy.
Reakcia na: pete #4511:
a este. Aj keby vsetky cidla 100%ne fungovali, zistim len to, kolko ludi a kde nastupuje. Ale NIKDY nezistim, kolko z nich bolo dochodcov, ziakov, ZTP...
Nikdy nezistim, ze ci pri rovnakom ukazovateli hmotnosti na vahovych cidlach nikto nenastupil ani nevystupil, alebo ze 5 rovnako tazkych ludi nastupilo a zaroven vystupilo a ze sa nejedna o tranzit cestujeceho, ale o zdrojovu a cielovu prepravu.
Reakcia na: Juraj #4537:
A ako to funguje s dotovanim napr. v Presove alebo Bratislave?
Reakcia na: pete #4511:
Prid niekedy do Ziliny a zistis, ze bezkontaktnu cipovu kartu netreba vyberat.
Juraj: Plánuje sa zmena trasy linky č.21? Je neefektívna a zbytočne nevyťažená. Študenti z Vlčiniec a centra mesta sa radšej odvezú linkou č.6.7.17 do školy a ľudia pracujúci v blízkosti Košickej tiež radšej použijú iný spoj ako 21. Je super s tými nízkopodlažnými spojmi . Dobré by ale bolo jasne na zastávke napísať, že práve tento spoj je nízkopodlažný, matky s kočíkmi to určite uvítajú.... Splní sa nám sen o spojení Bánovej - Hurbanovej a žel.stanice jedným spojom? Ďakujem za odpoveď. ?
Reakcia na: Papyr #4510:
Ano, z pohladu cestujuceho mas urcite pravdu. Ale matematika nepusti. Ekonomicke naklady na prepravu jedneho cestujuceho su cca 17 Sk. A doprava je dotovazna. A ten, kto dotuje chce vediet, kolko ludi a s akou zlavou a preco sa odvezie. Inac povedane, kedze ide o sumy desiatok milionov korun, nie je dotujucemu jednop, cida o tri miliony viac alebo menej, lebo za tri miliony zrekonstruuje napr. jednu velku semaforovu krizovatku alebo na sidliskach 20 detskych ihrisk.

Ak by vsetci cestovali jednotne za 10 Sk, dopravca presne vykaze dotujucemu, kolko listkou s akou potrebou dotacie predal a do koruny poziada o vysky dotacie. Na tento nespochybnitelny ukazovatel nezostava nic ine, len zaplatit - zadotovat.

Ale co s "neobmedzenou" preukazkou. Zacnem od nepodstatnych veci. Pri neobmedzenych jazdach cestujuci vyuzivaju aj jazdy na 1-2 zastavky. Konkretne v Ziline sa stavalo, ze takto pol enormne vyuzivany usek Zel.stanica-Hurbanova. Je jasne, ze na tomto useku boli vozy prepchate aj "vdaka" jednozastavkovym cestujucim, kultura cestovania bola o nicom a cestujuci sa opravnene dozadovali podilnenia dopravy, aby mohli stat vo voze aspon na jednej nohe. Ale od druhej zastavke dalej tie vozy isli poloprazdne a stalo ko strasne peniaze.

Ale to podstatne. Kazdy objednavatel dotovanej dopravy si stanovi, pod aku cenu za prepravu nepojde. Napr. u dochodcov alebo ziakov nepojde pod hranicu 40% ceny zakladneho cestovneho atd., u pracujucich pod hranicu 60% ceny zakl.cest atd.

U cipovych kariet s oznacovanim jazd sa toto da aj dodrzat, aj skontrolovat, aj zadotovat

Ale zoberme priklad. Nech 100 jazd po 10 Sk obcianskeho cestovneho vychadza u papierovych listkov 1000 Sk. Do cipovej karty sa tieto jazdy daju po 6,50, teda mesacne nabitie bude stat 650 Sk. Aj ked cestujuci vyuzije napr. len 80 jazd, jedna ho sice nevyjde na 6,50, ale 8,10, stale to ma este o 2 Sk lacnejsie ako na papierovom listku. Ale pri neobmedzenom cestovani ak by urobil namiesto 100 az 150 jazd, jedna jazda ho vyjde na 4,33 Sk. No ale v tom pripade dotujuci pehlasi, ze on predsa nebude vozit zarabajuceho obcana este o 1,70 Sk lacnejsie ako male dieta alebo dochodcu a nebude s tym suhlasit. Maximalne povie, ze pojde po cenu ziackeho listku. A ja sa pytam, kto dopravnemu podniku za kazdeho cestujuceho uhradi tych spomenutych 1,70, ked si tento ani kartu neoznacuje a vlastne ani neviem vycislit, kloko takych kazd v tejto cene bolo vykonanych?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.