Síce je to dispečera, ale tu viac ľudí píše, tak sa chcem opýtať, že ktoré spoje sú obsluhované kĺbovými autobusmi? Predpokladám, že keďže je MHD v réžií SAD tak klbáky majú obehy bars ako na 1,8,15 a 22 a bars ako to výjde jazdia. Alebo je v tom nasadzovaní nejaká pravidelnosť?
draxter
Tak ako píše linka 10, sú isté špecifiká, kde za každú cenu prestup je chobotina, ale sú možnosti zlučovania liniek, veď napríklad linka 6 má až 4 konečné, takže samostatná linka sa v TN tvorí až v prípade odlišnej trasy.
Presne tak, linky 1 a 22 už boli zlúčené a bola to blbosť, druhá najväčšia hneď po tom, ako sa vymenili linky 8 a 18 tesne po miléniu.
Ak sa bavíme o racionálizícii MHD, tak potom predpokladajme, že už sú hotové všetky podjazdy a kruháče v TN (v súvislosti s modernizáciou trate 120), a linkové vedenie by bolo vhodné takto:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky, spojenie dvoch najkapacitnejších sídlisiek), nahrádza zrušenú linku 8 a 22 15/20/20. Vďaka podchodu zo žst je dostupná aj pre starú Sihoť)
2 zo Sihote II prejde podjazdom na Pred poľom a do Kubry, dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku (spolu 20/30/30)
3 zrušená, na jej úkor predĺžené spoje linky 25 a posilnená linka 13
4 zrušená, školský spoj ako predĺžený spoj linky 28
5 bez zmeny trasy 30/30/60 (má aj sedlové spoje linky 15)
6 pre Kvetnú a Zlatovskú vytvoria spoje na odchode preklad s linkou 5, inak trasa bez zmeny 30/60/60
7 zrušená, jej spoje na linke 11, možnosť prestupu na Hasičskej na posilnenú linku 6 a 13
8 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1 a 18
9 voľné číslo
10 voľné číslo
11 trasa bez zmeny, interval 30(20)/60/60, zahŕňa aj spoje liniek 7 a 17 na spoločných úsekoch
12 ak to je potrebné, zachovaný účelový spoj idúci však cez Nový most opačne než dosiaľ
13 trasa Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60, posilnenie na úkor linky 3
14 voľné číslo
15 linka prednostne pre špičkové spojenie Juh - Zlatovská, ide cez Nový most, 30/-/-
16 ak to bude potrebné, ostane ako účelový pár spojov, alebo sa zruší a jeden pár spojov linky 13 predĺži na Sihoť
17 zrušená, jej spoje na linke 11
18 trasa opäť po Soblahovskej, interval 30/60/60
19 zrušená, jej spoje sú čiastočne nahradené linkou 25 a 13
20 ostáva ako účelový pár spojov
21 Opatová - Sihoť - Hodžova (stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
22 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1
23 zrušená, na jej úkor posilnenie linky 28 s väčšou perspektívou
24 bez zmeny trasy, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 trasa predĺžená z OC Laugaricio až do Zámostia cez Nový most (vybrané spoje: Záblatie - Zlatovce - Orechové)
26 voľné číslo
27 zrušená, jej spoje nahradené linkami 13 a 25
28 bez zmeny trasy, posilnenie aj o spoje linky 23 na 30/30/60
50 trasa zmenená tak, že zo Sihote cez podjazd smer Pred poľom a tak na žst, premávka 6 aj 7
Výsledok (bez účelových liniek 12,16,20):
Juh I: linky 5,11,18 jazdiace všetky pravidelne v špičke interval 10min, v sedle 12 min, cez víkend 20 min, čo je už pomerne atraktívne a pravidelné
Juh II: linky 1,15,21,25 v špičke s krásnym intervalom 7,5 min, v sedle 12 min, cez víkend 12-15 min
Juh III: linka 28 s pravidelným intervalom 30/30/60 celodenne
Sihoť I, II: linky 2,6,18,21,24,28 s intervalom 6,5/10-12/12
Sihoť III,IV: linky 1,6,18,21,24,28 s intervalom 5/7,5/8,5
Zlatovská linky: 5,6,15 s intervalom 10/20/30
Záblatie, Zlatovce, Istebník linky 13 a vybrané spoje 25, interval 30/60/60
Kubra linky 2,11: 15/20-30/30
Výsledkom je posilnenie spojov bez nutnosti ich navyšovania, pričom si jednotlivé časti viditeľne polepšili, spoje sa preložili a nočná linka obslúži o jedno sídlisko naviac bez zmeny km.
Čakám pripomienky ?