Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: capaCity #8186:
súhlasím, kĺby nám treba, hoci nie 10, tých 5 určite, a to aj v budúcnosti. Koniec koncov generel dopravy uvažuje len s kĺbmi pri posudzovaní počtu jázd a navrhovaného linkového vedenia, pričom pre kĺb berie nie kapacitu, ale max.110 ľudí, aby bola zachovaná aj kultúra cestovania a pre sólo max.70. Mňa len štve, že na jednej strane kĺby máme, dokonca obnova vozového parku sa diala tak ako mesto chcelo, a potom z 5 vozov jazdia 4, údajne kvôli spotrebe. Pritom každý racionálne uvažujúci človek vie, že kĺb má vyššiu spotrebu ako sólo, pričom neplatí rovnica náklady 2x sólo = kĺb. Pritom Ikarusy 280 mali ešte vyššiu spotrebu ako udáva Citelis 18M, a bolo ich vždy plné mesto. Tomuto teda nerozumiem, najmä ak Citelis 18M je náš jediný nízkopodlažný autobus. A ako hovorí aj Marek, taká linka 24 by mala byť kĺbová, ľudia chodia do Tesca i Lauga busom radi, lebo na naše pomery to je "krásny" 60 min interval.
Reply on: capaCity #8186:
Veru , podobné želenia mámja a aj vala cestujúcich ktorý používajú MHD.
Ja by som pridal aj ďalšie návrhy:
⦁ linka 1 , interval v "x" 15 min a v "a" 30 min
⦁ linka 2 , interval v "x" 60 min a v "a" 120 min
⦁ linka 3 ,interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 5 , interval 30 min v "x" a 60 v "a"
⦁ linka 8 , interval 30 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 9 , interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 11, interval 60 min v"x" aj v "a"
⦁ linka 15, interval 120 min v "x" a v "a" nepremáva
⦁ linka 17, interval 60 min v "x" a v "a"a cezletné prázdniny nepremáva
⦁ linka 18,interval 60 min v "x"aj v "a"
⦁ linka 22,interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 23, interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linky 24 a 25, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 27 , interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 26, interval 60 min v "x" a 120 min v "a"
⦁ linka 28, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 50 - bude skúšobne premávať každú noc
⦁ Linka 9: Gen svobodu ,Ku Štvrtiam , Legionárska, Bratislavská , Zlatovská , Staničná , Bratislavská , Vlárska , Istebncka , Horné Orechové a späť (nová linka)
Linka 50 - všetky zástavky naznamenie
Zástavky Inovecká , L. Stárka , kapt. Nálepku , Kubranská ZŠ , Kubranská kyselka by mali byť na znamenie
Zároveň by som zriadil novú zástavku na ulici Na Kamenci v zámostí (z dôvodu rýchlej zástavby územia) a aj novú zástavku na ceste I/61 pre linky 4 a 21pri obytnom súbore Na kameni , teraz je to zástavka prímestkých autobusov Trenčín , Kubra rázcestie
Reply on: draxter #8181:
Ja by som zas tie kĺby úplne nezatracoval. Je fakt, že sú dnes málo vyťažené, ale treba rátať s tým, že vozidlá sa nekupujú každý rok a ak ich raz vyradíme a nahradíme krátkymi, tak sa najbližších 8-15 rokov nových ťažko dočkáme ... Ono to vyprázdnenie MHD je podľa mňa zavinené jednoznačne nekoncepčnosťou v MHD zo strany mesta (SAD len vykonáva objednávky Mesta), šetrením obyčajným škrtaním spojov miesto redukcie vláčikov, zlým intervalom a pod. Takisto by sme sa mali do budúcna rozhodnúť, či si stále prajeme "nadštandard" vo forme prepravy Odvšadiaľ-všade, za cenu nedostatočného intervalu. Toš do budúcna by bol môj návrh nasledovný:

TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami

ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)

INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,

VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard

Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?

Šťastný nový rok, priatelia! ?
Reply on: draxter #8183:
🙂 radsej nie:) a ved aj tak pojdu vsetci az prvymi rannymi spojmi domkov...
Tak vesely Silvester vsetkym a stastny rok 2014 a vela spokojnosti s MHD? ? ? ? ❤ ?
Reply on: kvorka #8165:
http://www.trencin.sk/27584

"Ing. Jarmila Maslovvá

referent pre koncepciu dopravy


tel.: 032/6504 436

mobil: 0902 924 971

jarmila.maslova@trencin.sk"
Reply on: draxter #8181:
Veď ja som to myslel podobne , nové kĺbaky tak ako som písal by určite prilákali cestujúcich ale musia byť využité naplno a nasadené na potrebné spoje. Cestujúci napríklad aj ja sa nebudem tlačiť vo krátkej 24 lebo niekde sa nedá otočiť s kĺbakom , samozrejme to všetko má riešiť mesto a nie povedať že sa to nedá alebo že na to niesu prachy . Tadialto cesta nevedie. Čo sa týka cp ja by som tiež nečakal na dokončenie nového mosta , podľa mňa ho mhd aj tak využívať nebude , lebo ten je hlavne pre autá z diaľnice ako rýchle spojenie a busy by som nechal po starom moste , nový by som použil na expresné spoje priemyselného parku a na okruh nočnej linky 50. A obsluhu juhu 1 som aj tu kritizoval už hadam sto krát , ešte pred 2 rokmi som na juh chodil len s mhd , dnes /hlavne od 18.8.2012/ využívam mhd na juh len príležitostne!Nedalo my to pokaj a sám som navrhol aké drobné úpravy by sa dali spraviť v trasách a aké intervaly by som dal linkám MHD. Keď to budem mať tak sem dám výpis toho hlavného!
Ešte k tým kĺbakom , v predchádzajúcom príspevku som dal odkazy na nejaké autobusy SOLARIS
15 m ktoré sú kapacitnejšie ak 12 m ale kratšie ako kĺbaky
ono Marek má pravdu. Ak by sa však urobili lepšie súčasné obehy kĺbov a prekopal sa CP na vyťažené smery, preklady a pod., tak by sa nejaký ľudia do MHD určite vrátili. Lenže MHD je asi na pokraji záujmu, lebo skoro každá zmena je sprevádzaná len redukciou, pričom mesto do otvorenia nového mosta s ňou nechce nič robiť, čo mi príde divné, pretože od dokonalosti to má ďaleko. Sám som svedkom jazdy prázdnych spojov (napr. linka 2), ale aj preplnených (24), lenže CP je postavený tak ako je. Nehovoriac o tom, keď sa človek chce v "x" dostať na Juh I, prejdite si ten CP a potom nech sa človek zamyslí, prečo Južár nejde busom...
Reply on: MA MHD #8179:
a ešte jeden 15 metrový autobus od Solarisu:
http://www.solarisbus.com/vehicle/urbino-15#goTo|urbino1_scene3
Ozaj , vo príspevku 8178 som sa pomýlil - má tam byť CNG teda plynový pohon
+ ešte ma napadlo že povie,m čo som videl dnes ráno , v úseku trate Opatová - Trenčín umiestnili protihlukové bariery asi pred 2 týždňami a teraz sa pozerám že už sú posprejované a za taký krátky čas , niekedy fakt rozmýšľam že či sa tu oplatí niečo robiť lebo je to smetný pohľad sa pozrieť na niečo nové a už zničené. Nahral som sy to aj na video tak ho dám na you-tube a dám sem odkaz
?
Reply on: MA MHD #8178:
Tak , už som aj jeden 15 metroví našiel a bez pohonu na plyn:
http://www.solarisbus.com/vehicle/urbino-15-le
Reply on: irizar #8177:
Áno , to ma nenapadlo!Ale Solarisu by som ja tak neveril hlavne čo sa týka autobusov GNG lebo tie v Bratislava viac horia ako jazdia. Ale autobusy na klasický pohon 15m by boli dobré!
Reply on: MA MHD #8176:
Kompromis medzi klbmi a solami su trojnapravove 15 metrove vozy. Akurat ze tie nevyraba SOR ani Iveco, najlacnejsie ma asi Solaris. Su kapacitnejsie ako kratase, nezeru ani zdaleka tolko co klbaky, maju jednoduchsiu udrzbu a aj v zime dobre trakcne vlastnosti, a v Trencine myslim ze prejdu vsade. Len to chce od vodicov zvyknut si na vybocujuci zadok.
Reply on: Marek6283 #8175:
No to je pravda , ale ak postavia JV obchvat možno by mal menšie stúpanie a odbočkou by sa dalo lepšie dostaťna Juh lebo zase na Juhu je jediná velká konečná , ale nové nízkopodlažné kĺbaky treba aspoň pre linky 1,5,8,24. Takéto nové kĺbaky a ešte aj nízkopodlažné by možno troch cestujúcich znovuprilákalik MHD. Veď aj ja keď sa mám ráno tlačiť vo 24 tak radšej idem autom
Reply on: MA MHD #8174:
Chlapci,ja vas chapem,ale klbove vozidla do nasho mesta vam vyhovorim uz aj ja sam...Vozi sa menej a menej cestujucich,tie klbaky maju velku spotrebu na co sa u nas velmi hladi,a z hladiska vodica to uplne zamienam koli- sidlisko Juh je samozrejme najvytazenejie koli poctu obyvatelov,no zial na riadnom kopci a tam maju znacne problemy tieto autobusy v Zime,dalej nie su v nasom meste vybudovane adekvatne obratliska pre taketo vozidla-si zoberte take Laugaricio kam by mali jazdit len klbaky podla mna,ale kde sa maju otacat! -Tam kde doposial? Ved tam stoja zasobovania,Taxiky,predavaju stromceky....a ine sezonne zalezitosti a ledva sa tam otocim ja s klasickym busikom. Tam sa malo vybudovat obratlisko celkom mimo pohybu tolkeho naroda,je mi smutno ze ked sa takyto megaprojekt robi tak sa na to nemysli u nas este stale nikdy...Na Sihoti je to otacanie rizikove este viac teraz ked lietaju auta od Opatovskeho nadjazdu po novom koberci a ta zakruta je blizsie ako bola,zrazu sa vam tam auto zjavi a kym sa otocite je to riziko...Som skratka zastancom kratkych vozidiel,a dokonca by som sem zakupil aj take nieco ako su v Puchove ich Jasterky,na linky ako 17,13,27,6....a najme vikendy...dalo by sa vyspekulovat vselico,len treba chciet...
U susedov v Cechach uz vyraduju 8 rocne B952e aku mam ja,nam tu este maju aspon 10 rokov posluzit? ,takze budme vsetci skromny...novych vozidiel sa tak skoro nedockame,kym tu nebude vacsi pocet vacsich firiem najme v priemyselnej zone,ktorych vedenia by mali zaujem zvazat parac.silu do a zo zamestnania autobusmi tak to vobec ruzovo nevidim...
Reply on: MinoSUN-55 #8173:
Hej , ja som myslel tak 2-3 SORky. Ale pri klesaní cestujúcich v MHD mžno bude poček kĺbakov stačiť. Ešte pred dvoma rokmi chodila polovicia sídliska JUH s MHD ale terat sa tam ani nedá pohnúť lebo autá stoja človeku na hlave - a autobusy chodie prázdnejšie a prázdnejšie.Chcelo by to viac spropagovať MHD ale hlavne zmeniť CP na také v ktorom budú intervali , na nosných linkách interval minimálne 15 minút a samozrejme klbove vozidlá!!!!!!!!!
Reply on: MA MHD #8172:
Jasné, veď SORka by bola fajn a keby je ich viac ešte lepšie. A to je jasné, že ho nepredajú za slušnú cenu. ☺ Ale počet klbákov by sa naozaj mal zmeniť, aj keď podľa mňa v najbližšej ďalekej budúcnosti sa zmení len smerom dolu ?
Reply on: MinoSUN-55 #8171:
No , ojazdený autobus určite nepredajú tak výhodne aby z jedného ojazdeného mohli kúpiť dva. A jeden mercedes benz capa-city stojí 450 000€ a mnou navrhovaný sor nb 18 city (tiež jazdie v bratislave) stojí "len" 200 000€
Veru súhlasím, že by ešte dobre padli nejaké tie klbáky. Predať tú šunku, čo stojí v garáži a kúpiť za to aspoň 2-3 kĺbové Mercedesy ako v Bratislave. ? asi to môžem brať ako nejaký novoročný žart ?
Reply on: MA MHD #8169:
tak nad tým som rozmýšľal aj ja a vychádza mi jedine JV obchvat, lebo inak to nedáva zmysel
Reply on: draxter #8167:
Ozaj, v akom úseku sa myslí tá remávka jedenástky po ceste 61?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement