Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #8181:
Veď ja som to myslel podobne , nové kĺbaky tak ako som písal by určite prilákali cestujúcich ale musia byť využité naplno a nasadené na potrebné spoje. Cestujúci napríklad aj ja sa nebudem tlačiť vo krátkej 24 lebo niekde sa nedá otočiť s kĺbakom , samozrejme to všetko má riešiť mesto a nie povedať že sa to nedá alebo že na to niesu prachy . Tadialto cesta nevedie. Čo sa týka cp ja by som tiež nečakal na dokončenie nového mosta , podľa mňa ho mhd aj tak využívať nebude , lebo ten je hlavne pre autá z diaľnice ako rýchle spojenie a busy by som nechal po starom moste , nový by som použil na expresné spoje priemyselného parku a na okruh nočnej linky 50. A obsluhu juhu 1 som aj tu kritizoval už hadam sto krát , ešte pred 2 rokmi som na juh chodil len s mhd , dnes /hlavne od 18.8.2012/ využívam mhd na juh len príležitostne!Nedalo my to pokaj a sám som navrhol aké drobné úpravy by sa dali spraviť v trasách a aké intervaly by som dal linkám MHD. Keď to budem mať tak sem dám výpis toho hlavného!
Ešte k tým kĺbakom , v predchádzajúcom príspevku som dal odkazy na nejaké autobusy SOLARIS
15 m ktoré sú kapacitnejšie ak 12 m ale kratšie ako kĺbaky
ono Marek má pravdu. Ak by sa však urobili lepšie súčasné obehy kĺbov a prekopal sa CP na vyťažené smery, preklady a pod., tak by sa nejaký ľudia do MHD určite vrátili. Lenže MHD je asi na pokraji záujmu, lebo skoro každá zmena je sprevádzaná len redukciou, pričom mesto do otvorenia nového mosta s ňou nechce nič robiť, čo mi príde divné, pretože od dokonalosti to má ďaleko. Sám som svedkom jazdy prázdnych spojov (napr. linka 2), ale aj preplnených (24), lenže CP je postavený tak ako je. Nehovoriac o tom, keď sa človek chce v "x" dostať na Juh I, prejdite si ten CP a potom nech sa človek zamyslí, prečo Južár nejde busom...
Reply on: MA MHD #8179:
a ešte jeden 15 metrový autobus od Solarisu:
http://www.solarisbus.com/vehicle/urbino-15#goTo|urbino1_scene3
Ozaj , vo príspevku 8178 som sa pomýlil - má tam byť CNG teda plynový pohon
+ ešte ma napadlo že povie,m čo som videl dnes ráno , v úseku trate Opatová - Trenčín umiestnili protihlukové bariery asi pred 2 týždňami a teraz sa pozerám že už sú posprejované a za taký krátky čas , niekedy fakt rozmýšľam že či sa tu oplatí niečo robiť lebo je to smetný pohľad sa pozrieť na niečo nové a už zničené. Nahral som sy to aj na video tak ho dám na you-tube a dám sem odkaz
?
Reply on: MA MHD #8178:
Tak , už som aj jeden 15 metroví našiel a bez pohonu na plyn:
http://www.solarisbus.com/vehicle/urbino-15-le
Reply on: irizar #8177:
Áno , to ma nenapadlo!Ale Solarisu by som ja tak neveril hlavne čo sa týka autobusov GNG lebo tie v Bratislava viac horia ako jazdia. Ale autobusy na klasický pohon 15m by boli dobré!
Reply on: MA MHD #8176:
Kompromis medzi klbmi a solami su trojnapravove 15 metrove vozy. Akurat ze tie nevyraba SOR ani Iveco, najlacnejsie ma asi Solaris. Su kapacitnejsie ako kratase, nezeru ani zdaleka tolko co klbaky, maju jednoduchsiu udrzbu a aj v zime dobre trakcne vlastnosti, a v Trencine myslim ze prejdu vsade. Len to chce od vodicov zvyknut si na vybocujuci zadok.
Reply on: Marek6283 #8175:
No to je pravda , ale ak postavia JV obchvat možno by mal menšie stúpanie a odbočkou by sa dalo lepšie dostaťna Juh lebo zase na Juhu je jediná velká konečná , ale nové nízkopodlažné kĺbaky treba aspoň pre linky 1,5,8,24. Takéto nové kĺbaky a ešte aj nízkopodlažné by možno troch cestujúcich znovuprilákalik MHD. Veď aj ja keď sa mám ráno tlačiť vo 24 tak radšej idem autom
Reply on: MA MHD #8174:
Chlapci,ja vas chapem,ale klbove vozidla do nasho mesta vam vyhovorim uz aj ja sam...Vozi sa menej a menej cestujucich,tie klbaky maju velku spotrebu na co sa u nas velmi hladi,a z hladiska vodica to uplne zamienam koli- sidlisko Juh je samozrejme najvytazenejie koli poctu obyvatelov,no zial na riadnom kopci a tam maju znacne problemy tieto autobusy v Zime,dalej nie su v nasom meste vybudovane adekvatne obratliska pre taketo vozidla-si zoberte take Laugaricio kam by mali jazdit len klbaky podla mna,ale kde sa maju otacat! -Tam kde doposial? Ved tam stoja zasobovania,Taxiky,predavaju stromceky....a ine sezonne zalezitosti a ledva sa tam otocim ja s klasickym busikom. Tam sa malo vybudovat obratlisko celkom mimo pohybu tolkeho naroda,je mi smutno ze ked sa takyto megaprojekt robi tak sa na to nemysli u nas este stale nikdy...Na Sihoti je to otacanie rizikove este viac teraz ked lietaju auta od Opatovskeho nadjazdu po novom koberci a ta zakruta je blizsie ako bola,zrazu sa vam tam auto zjavi a kym sa otocite je to riziko...Som skratka zastancom kratkych vozidiel,a dokonca by som sem zakupil aj take nieco ako su v Puchove ich Jasterky,na linky ako 17,13,27,6....a najme vikendy...dalo by sa vyspekulovat vselico,len treba chciet...
U susedov v Cechach uz vyraduju 8 rocne B952e aku mam ja,nam tu este maju aspon 10 rokov posluzit? ,takze budme vsetci skromny...novych vozidiel sa tak skoro nedockame,kym tu nebude vacsi pocet vacsich firiem najme v priemyselnej zone,ktorych vedenia by mali zaujem zvazat parac.silu do a zo zamestnania autobusmi tak to vobec ruzovo nevidim...
Reply on: MinoSUN-55 #8173:
Hej , ja som myslel tak 2-3 SORky. Ale pri klesaní cestujúcich v MHD mžno bude poček kĺbakov stačiť. Ešte pred dvoma rokmi chodila polovicia sídliska JUH s MHD ale terat sa tam ani nedá pohnúť lebo autá stoja človeku na hlave - a autobusy chodie prázdnejšie a prázdnejšie.Chcelo by to viac spropagovať MHD ale hlavne zmeniť CP na také v ktorom budú intervali , na nosných linkách interval minimálne 15 minút a samozrejme klbove vozidlá!!!!!!!!!
Reply on: MA MHD #8172:
Jasné, veď SORka by bola fajn a keby je ich viac ešte lepšie. A to je jasné, že ho nepredajú za slušnú cenu. ☺ Ale počet klbákov by sa naozaj mal zmeniť, aj keď podľa mňa v najbližšej ďalekej budúcnosti sa zmení len smerom dolu ?
Reply on: MinoSUN-55 #8171:
No , ojazdený autobus určite nepredajú tak výhodne aby z jedného ojazdeného mohli kúpiť dva. A jeden mercedes benz capa-city stojí 450 000€ a mnou navrhovaný sor nb 18 city (tiež jazdie v bratislave) stojí "len" 200 000€
Veru súhlasím, že by ešte dobre padli nejaké tie klbáky. Predať tú šunku, čo stojí v garáži a kúpiť za to aspoň 2-3 kĺbové Mercedesy ako v Bratislave. ? asi to môžem brať ako nejaký novoročný žart ?
Reply on: MA MHD #8169:
tak nad tým som rozmýšľal aj ja a vychádza mi jedine JV obchvat, lebo inak to nedáva zmysel
Reply on: draxter #8167:
Ozaj, v akom úseku sa myslí tá remávka jedenástky po ceste 61?
Reply on: draxter #8167:
Je to celkom pekné , ale chýbaju tam také základné smery tak ako sú teraz trenčanie zvyknutý. Ale je pravda že k takémuto riešeniu mesto nesmeruje. Tie kľbové vozidlá a intervali - bohužiel dlhoročná téma MHD v Trenčíne. Podla mňa treba aspoň 2 nové nízkopodlažné kĺbové vozi /napr. SOR BN 18 CITY/
Ozaj , neviete niekdo nejaké novinky o výstavbe vo priemyselnom parku- prekvapuje maže sa tam nechystá žiadne posilnenie MHD keď tam budú4 nový investori.
Reply on: MinoSUN-55 #8166:
súhlasím

Inak pridávam niektoré zaujímavosti z generelu dopravy:
V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto
dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61,
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá,
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom,
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.

Okrem MHD prevádzkovanej v denných hodinách doporučujeme zaviesť v meste aj
nočné linky s intervalom cca 1h. Linky by zastavovali na existujúcich zastávkach MHD na
znamenie. V tejto etape navrhujeme 2 trasy liniek.
- Železničná stanica – Hasičská ul. – most – Bratislavská ul. - Zlatovská ul.(po Staničnú),
- Sihoť – Hasičská ul. – Rozmarínova – Legionárska ul. – Soblahovská ul. – Ul.gen.Svobodu

Moja poznámka: veru ten nočák by som si takto predstavoval tiež; určite by si našiel svoju klientelu (myslím tú druhú navrhovanú linku)

Pre obdobie rokov 2011-2015 (dobre čítajte a porovnajte s tým, čo mesto naozaj ohľadne MHD robí):
Linka č.1 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark (dobré sci-fi)
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (zjavne preklepy)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť (toto je krásny interval, že?)
Linka X
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná

je to pekné čítanie, niečo z toho sa už stavia, niečo vôbec a niečo už je alebo nebude nikdy 🙂
Reply on: kvorka #8165:
Presne tak. K tomu sa už ani neoplatí vyjadrovať. Fakt škoda reči. A to nie len dnes. Ale aj každý víkend ráno L24 plná praskajúca vo švíkoch atď...
páni, dnes zase nezvládnutá doprava. Hoci pracovný deň a premávka "a", tak dopravca poslal krátke prdítka aj na jednotku a osmičku. Toto mesto má vôbec poňatie ako riadiť MHD? Kto preboha sedí na mestskom úrade na tomto odbore, ani moja babka by to takto nedokašlala. Keď už obmedzíme pracujúcim spojenie, budiš, pre jeden deň to vydržíme. Ale asi si nikto neuvedomil, že ak vypravíme len 30% spojov, neznamená to, že sa všetci pomestíme. Dnes som sa viezol ako najposlednejší smrad nacapený na dvere, stojac na schodíku. Hlavne že nám chrápu v garáži kĺbové vozidlá v počte 5ks!!!
Ten "Terminál" vyzerá pekne, ale ja by som bol radšej keby na chynoranskej trati miesto 10-hodinového taktu bol takt 2-hodinový, ako kedysi, keď ešte v našej vláde nevládol krpatý čierny mikimauz s večne škrtajúcim Myk-Ložom.
Reply on: kamaquashy #8138:
ahoj, raz si mi spomínal, že by si mal mať záber ŠM 11 niekde v Záblatí, vedel by si mi ho preskenovať? Resp. hocijakú ŠM, ak niečo máš. Vďaka.
PS: táto výzva platí pre všetkých, ktorí by mali nejakú foto ŠM v TN

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.