Koniec koncov chalani,mame tu imhd,je tu rubrika zvana ANKETA tak dajte cez admina otazku- Ste za zavedenie prestupov na linkach MHD v Trencine? ANO/NIE/v rozumnom rozsahu/ a budete vidiet a vediet co si mysli vacsina...
okopírujem si tvoj návrh, nech je lepšie na očiach:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky) 15/20/20
2 Kubra - Pred poľom - Sihoť II,I - žst - Centrum - nemocnica - Biksupice(Nozdrkovce/LOT), dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku 20/30/30
5 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Zlatovská (PP) 30/30/60
6 (Opatová, RD) Sihoť IV, III, II, I - žst - Zlatovská (PP) 30/60/60
11 Juh I - Inovecká - centrum - žst - Kubra - Kubrica 30(20)/60/60
13 (PP)Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60
15 Juh I,II - Zlatovská - PP (ide cez Nový most) 30/-/-
18 Juh I - Soblahovská - centrum - Sihoť I,II,III,IV, 30/60/60
21 Opatová - Sihoť IV,III,II,I (po Hodžovej stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
24 Sihoť IV,III,II,I - žst - centrum - nemocnica - Laugaricio, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 Juh II - Inovecká - Soblahovská - nemocnica - Laugaricio (cez Nový most vybrané spoje Zlatovce - Orechové - žst. Zlatovce - Kvetná - Zlatovská - Nový most - Laugaricio)
28 Juh III - Dlhé Hony - nemocnica - centrum - žst - Sihoť I,II,III,IV 30/30/60
50 Juh II - Soblahovská - centrum - Sihoť I,II,III,IV - Pred poľom - žst - centrum - nemocnica - Inovecká - Juh II: 60min celú noc v 5/6 a 6/7
Ja ho hodnotím ako zatiaľ to najlepšie čo tu kto napísal. Tiež nie som za prestupy nasilu, ale za posilnenie hlavých prepravných prúdov (to si urobil, linka 1,5,11,18 a 28 či dvojlinka 2+24 to spĺňajú úplne perfektne, pritom sa km nenavyšujú). Tiež ma tešia nové trasy, využitie druhého mostu a pod. Ja by som si dovolil ešte jednu zmenu, som zvedavý ako to tu prijmete:
Linka 6: (Opatová) Sihoť IV - III - II - I - žst - Hasičská - Ľ. Stárka/Veľkomoravská - Zlatovská - (Priemyselný park) 30/60/-
Linka 16: Sihoť IV - III - II - I - žst - Hasičská - Zlatovská - Nový most - Juh II -/-/60
Čiže by som víkendové spoje linky 6 dal pod číslo 16 a urobil ďalšiu spojnicu Sihoť - Juh, čo by ľuďom zo Zámostia iste pomohlo.
Opäť je vidieť že nepoznáš Trenčín, Centrum nie sú len zastávky Hasičská ulica alebo aut. stanica, ale minimálne aj Braneckého a Legionárska a spájať Kubricu so Záblatím...Zbytočne vynútený prestup. Keď už robiť linky žilinským spôsobom na systém "21,22,24.." tak tak, aby si to Centrum obslúžil. Čiže z Kubrice do Biskupíc napríklad. Ale to tiež nie je úplne šťastné riešenie.
Tá linka 21 má veľmi logickú trasu a to z toho dôvodu, že obsluhuje miesta v meste kam sa nedostanú prímestské linky (tie obyvatelia Opatovej využívajú najviac, preto stačí aj tak nízky počet spojov na L21 v porovnaní s L11 napriek tomu že Opatová je niekoľkonásobne väčšia ako Kubrica). Prímestskými linkami sa z Opatovej dostaneš k Bille, na stanicu, Legionársku aj SAD, naopak MHDčkou zasa na Sihoť a na Juh.
Ja to beriem ako krityku,ci je zla alebo dobra uvidime,ono ja mam svoj pohlad,a mohlo by mi to byt jedno,ako vodic tejto MHDcky spravim co mi povedia...ale kedze este do dochodku daleko a mam to tu aj rad od malicka,nie su mi veci lahostajne...Videl som a pocul o par mestach kde sa to podobne zaviedlo a viem ako to dopadlo,odliv nastal,hadze sa to na modernu dobu,ludi co presadaju do aut a tak... ale my musime popremyslat opacnym smerom,ako ich vratime a tu ked budu musiet v tak malom meste este aj presadat...uf...off... dnes som napr.dostal otazku=Kedy uz konecne s tym cestakom nieco spravite? A co by si chcel? No napr,aby nesli 3_4 busy za sebou a dlho nic...a preco nevozite policajtov zadarmo ako v BA? ? no... kazdeho trapi nieco ine,kazdy by si chcel to svoje presadit,no niekedy sa dohodnut je tazke aj dvom... Mate tu kopu dobrych napadov,a ked sa spojite s ludmi co to tu poznaju tak to moze priniest aj vela dobreho...
spojenie VOP- Braneckého nie je. Linka 25 stojí pri nemocnici i na Soblahovskej 25 v oboch smeroch (aj na Juh aj VOP). Z Braneckého je potom spojenie buď na linku 13 z Hasičskej (pre ľudí z centra) alebo na linku 25 (pre ľudí z Dolného mesta). To je myslím bezproblémov pre tie účelové spoje.
odlíšme sumár Zlatovská, Detské mestečko a VOP, to sú úplne iné lokality a kapacitná potreba.
Zlatovská: ak si si všimol v prehľade, tak spojenie linkami 5,15 s intervalom 15 min v špičke (ak tvoj príspevok vidím, tak to je skoro zhodné, niektoré zdvojené spoje sa dajú pokryť kĺbovými vozmi, naviac ja som hovoril o koncepcii linkovania a nie konkrétnom CP, kedy samozrejme v určitých časoch môže ísť spoj aj nad rámec základnej osi, takže podľa mňa absolútne ok). Sedlo 30 min je aj teraz a víkend rovnako. Naviac získava Zlatovská lepšie spojenie linkou 6.
Detské mestečko: dnes je to linka 3,13,27 a momentálne zachádzajúce linky 16,19. V mojom návrhu linka 13 a 25, s počtom spojov minimálne na tejto úrovni (či bude zachádzať každý druhý spoj linky 25 bude výsledkom CP linky 13 a reálnej potreby). Čiže reálne lepšia obsluha.
Obsluhu VOP v špičke zabezpečia prípadne vybrané spoje z linky 25 a 13 so zachádzkou pre túto jednu zastávku (žiadny problém), ale v zásade je to v pešej dostupnosti aj z Majerskej (otázka skutočnej potreby). Čiže opäť lepšie spojenie.
?
Prijímam ďalšiu kritiku a poznámky, toto nie je načmárané od stola, ale výsledok viacročného pozorovania.
A opäť k tomu spojeniu Juh - Zámostie - Zlatovce - VOP :
toto je sumár odjazdov z Juhu za linky 3,5,10,15 a 19
04 : 57
05 : 12,15,20,40,57
06 : 15,25,27,52,55,57
07 : 10,22,22,22,27
08 : 00,27
09 : 10,27,35
10 : 00,27,30
11 : 10,27
12 : 20,27,57
13 : 10,20,25,27,52,57
14 : 05,10,27,52,57
15 : 00,10,22,27,40,57
16 : 00,27,27,40
17 : 10,27,45
18 : 45
19 : 27
20 : 27
Otázka : Ako si chcel počtom 4 spojov za hodinu v špičke túto frekvenciu pokryť, keď tam sú v istých časoch zväzky až 3-4 spojov? Zohľadnil si aj tento fakt, že niektoré spoje budú zdvojené? Alebo vo vybranom čase na linkách 5 a 15 v návrhu dávaš vložené spoje do i=15min?
Neber to zle ale typický slovák : Radšej nič neurobiť a nechať to roky hniť, len aby som nemusel nikomu ničvysvetľovať nedajbože. Proste predposratý zo každej zmeny a hlavne tvrdej roboty, ktorá má zmysel. Tým neznižujem prácu ľudí v zdravotníctve, doprave, školstve na rádových pozíciách ale musí to tu niekto radikálne zarezať aby mali najmä tí čo platia plné cestovné motiváciu jazdiť!
Ja vam vravim po dobrom=zabudnite na prestupi u nas! Mam poruchu,opravili mi ju,idem ,letim dajme tomu na stanicu kde prelozime ludi z busu co ma zaskakoval,a to by si nechcel pocut tie reci...dalej ked pozeram aku vekovu kategoriu vozime najviac,a ako su "pohyblivy" ,nie...nechci toto odo mna nikto... ja si to skratka neviem predstavit... a v TN ze ide raz za hodinu linka je uplne postacujuce ...Nie sme na nejake dramaticke zmeny pripraveny ,ved aj dnes zacali vychadzat listky z tlaciarne dlhsie koli reklame a ludia zvyknuty na tie mensie mi ich sklbali este pred roztrihnutim,nic ine nerobim len opravujem hlavu tlaciarne ... skratka TN ma svoje zauzivanekolaje roky rokuce,zmeny by boli bolestive,mali by chaos ludia ale i mi...ale ak sa to raz uskutocni,rad budem casom pri kritike co to prinieslo,ci viac dobreho a ci zleho...
Mám otázky :
L21 : Musí nutne niečo ísť cez Električnú navyše v tak mizernom intervale? Tak buď tam dajme niečo s intervalom aspoň 30 minút, alebo nič. Aký má zmysel pre niekoho ísť na Električnú, keď 500m odtiaľ sa dostanú na Legionársku kde už majú frekvenciu liniek ideálnu. Ak je frekvencia MHD z Opatovej (L21) a Orechového (L3), tak potom spojme tieto dve časti. Základnú podmienku spojiť tieto okrajové časti s centrom budú splnené a bude tam aj spojenie so Zámostím a Sihoťou.
Poznámka k tým intervalom : pre lepšiu nadväznosť a preklady by som sa snažil hýbať sa vo variantach intervalov :
a) 10-20-40-60
b) 7,5-15-30-60
pravidelnosť v tom je, jazdia vždy tie isté spoje, ak by si sa fórom pohrabal, niekde je to komplet aj vypísané a s drobnými zmenami to platí stále. Jazdia však len 4x Karosa B961E, piaty kĺbák CItelis 18M nejazdí. Či jazdia na tých najsprávnejších spojoch, to nech si každý spraví názor sám.
Tak ako píše linka 10, sú isté špecifiká, kde za každú cenu prestup je chobotina, ale sú možnosti zlučovania liniek, veď napríklad linka 6 má až 4 konečné, takže samostatná linka sa v TN tvorí až v prípade odlišnej trasy.
Presne tak, linky 1 a 22 už boli zlúčené a bola to blbosť, druhá najväčšia hneď po tom, ako sa vymenili linky 8 a 18 tesne po miléniu.
Ak sa bavíme o racionálizícii MHD, tak potom predpokladajme, že už sú hotové všetky podjazdy a kruháče v TN (v súvislosti s modernizáciou trate 120), a linkové vedenie by bolo vhodné takto:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky, spojenie dvoch najkapacitnejších sídlisiek), nahrádza zrušenú linku 8 a 22 15/20/20. Vďaka podchodu zo žst je dostupná aj pre starú Sihoť)
2 zo Sihote II prejde podjazdom na Pred poľom a do Kubry, dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku (spolu 20/30/30)
3 zrušená, na jej úkor predĺžené spoje linky 25 a posilnená linka 13
4 zrušená, školský spoj ako predĺžený spoj linky 28
5 bez zmeny trasy 30/30/60 (má aj sedlové spoje linky 15)
6 pre Kvetnú a Zlatovskú vytvoria spoje na odchode preklad s linkou 5, inak trasa bez zmeny 30/60/60
7 zrušená, jej spoje na linke 11, možnosť prestupu na Hasičskej na posilnenú linku 6 a 13
8 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1 a 18
9 voľné číslo
10 voľné číslo
11 trasa bez zmeny, interval 30(20)/60/60, zahŕňa aj spoje liniek 7 a 17 na spoločných úsekoch
12 ak to je potrebné, zachovaný účelový spoj idúci však cez Nový most opačne než dosiaľ
13 trasa Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60, posilnenie na úkor linky 3
14 voľné číslo
15 linka prednostne pre špičkové spojenie Juh - Zlatovská, ide cez Nový most, 30/-/-
16 ak to bude potrebné, ostane ako účelový pár spojov, alebo sa zruší a jeden pár spojov linky 13 predĺži na Sihoť
17 zrušená, jej spoje na linke 11
18 trasa opäť po Soblahovskej, interval 30/60/60
19 zrušená, jej spoje sú čiastočne nahradené linkou 25 a 13
20 ostáva ako účelový pár spojov
21 Opatová - Sihoť - Hodžova (stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
22 zrušená, nakoľko sa na jej úkor čiastočne posilnila linka 1
23 zrušená, na jej úkor posilnenie linky 28 s väčšou perspektívou
24 bez zmeny trasy, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 trasa predĺžená z OC Laugaricio až do Zámostia cez Nový most (vybrané spoje: Záblatie - Zlatovce - Orechové)
26 voľné číslo
27 zrušená, jej spoje nahradené linkami 13 a 25
28 bez zmeny trasy, posilnenie aj o spoje linky 23 na 30/30/60
50 trasa zmenená tak, že zo Sihote cez podjazd smer Pred poľom a tak na žst, premávka 6 aj 7
Výsledok (bez účelových liniek 12,16,20):
Juh I: linky 5,11,18 jazdiace všetky pravidelne v špičke interval 10min, v sedle 12 min, cez víkend 20 min, čo je už pomerne atraktívne a pravidelné
Juh II: linky 1,15,21,25 v špičke s krásnym intervalom 7,5 min, v sedle 12 min, cez víkend 12-15 min
Juh III: linka 28 s pravidelným intervalom 30/30/60 celodenne
Sihoť I, II: linky 2,6,18,21,24,28 s intervalom 6,5/10-12/12
Sihoť III,IV: linky 1,6,18,21,24,28 s intervalom 5/7,5/8,5
Zlatovská linky: 5,6,15 s intervalom 10/20/30
Záblatie, Zlatovce, Istebník linky 13 a vybrané spoje 25, interval 30/60/60
Kubra linky 2,11: 15/20-30/30
Výsledkom je posilnenie spojov bez nutnosti ich navyšovania, pričom si jednotlivé časti viditeľne polepšili, spoje sa preložili a nočná linka obslúži o jedno sídlisko naviac bez zmeny km.
Síce je to dispečera, ale tu viac ľudí píše, tak sa chcem opýtať, že ktoré spoje sú obsluhované kĺbovými autobusmi? Predpokladám, že keďže je MHD v réžií SAD tak klbáky majú obehy bars ako na 1,8,15 a 22 a bars ako to výjde jazdia. Alebo je v tom nasadzovaní nejaká pravidelnosť?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.