presne tak, ak čítaš toto fórum poriadne poriadne a dlhšie, tak vieš že toto škrtanie kritizujem stále. Preto môj návrh je koncepčný, uskutočniteľný a práve smeruje proti zhlukom spojov. Zredukoval počet liniek, ale nie dramaticky, naopak tam kde to bolo vhodné, sa interval posilnil. Preto "môj" počet liniek klesol, ale obslužnosť zachoval vlastne všade. Je to kompromis kompromisov, na ktorom sa dá stavať.
Zrovna sú Sihoť a Dlhé Hony na 2x si vybral presne spojenie ako ten hysterický dôchodca alebo iný človek, ktorý má z toho smrť a záchvate argumentačného ošialu aby nedajbože sa niečo zmenilo z jeho zkostnatelých zvykov, tak treskne zrovna tú variantu kde spojenie ostáva alebo je ešte posilnené. Mám v tomto pocit, ako keby som sa bavil s náboženským fanatikom o predmanželskom sexe a vytiahne ozaj argumenty také, že môžeme do Silvestrovského programu dať ? Zrovna spojenie Sihoť - Juh bolo v mojom návrhu riešené dvoma pomerne silnými linkami... ešte neviem čo také skúsiš, ale aj Kubra - Juh som mal spojené, Zlatovce - Juh, aj Zlatovce - Sihoť. A k tým prestupným zastávkam by ktorá vyhovovala blízko centra keď nie Braneckého a Hasičská? Už mi vychádza iba tak Legionárska, lenže potom zas medzi linkami ktoré idú z Kubry a Sihote na Zlatovce sa nebude dať prestúpiť, lebo na žel.st. je na zachádzku pre linky zo Sihote a na Legionársku ísť je zas totálna blbosť. Neviem či Hasičská je zlá zastávka na prestup na hrane. Je tam podchod a čo na tom vadí? Trnavské mýto v BA máš ešte väčší podchod a prestupuje sa tam v oveľa väčšom množstve. Okrem toho neviem prečo manipulatívne podsúvaš furt prestup ako prebiehanie zo strany na stranu na Hasičskej, keď hovorím o prestupe na jeden smer a nie, že tam ľudia budú prestupovať pri jazde Sihoť - žel.st., Sihoť - Kubrá alebo dokonca takú blbosť že Juh - Zlatovce. Tak už prosím ťa nepodsúvaj v kuse to isté a zrovna tie najväčšie voloviny či totálne nezmysly.
Presne tak,vsetky vekove kategorie,dochodcovia,mamicky s kocikmi,ten maly zvysok ludi co sa s nami vozi do a z prace a studenti...a TZP co je prevazny zvysok... ja sam by som sa na to vykaslal keby som mal ist zo Sihote na Dlhe Hony alebo za mosty na dvakrat... Trencin je specificky... a neviem si ani predstavit co by sa usetrilo tymto riesenim. Nepoviem BA alebo Mnichov kde som bol dlho a zazil,videl,otestoval... ale Trencin ? ,jedine az ked ho spojime Vychodnym obchvatom so Soblahovom,Trencianskou Turnou,Zamarovcami MHDckou...a troska zvacsime...lenze ten hlavny stred ja ozaj v strede a vsetko od neho ako luce slnka a pre toto je to komplikovane...ale uz sa k prestupom nebudem vyjadrovat,moje stanovisko je jasne=len nevyhnutnych par liniek,nastup vsetkymi dvermi pritom a prestup zadarmo v danom smere! -adekvatna zastavka,ziadne Braneckeho/Gymnazium=za zakrutov 100metrov a cez frekventovanu cestu alebo Hasicka cez bariarovy podchod... a podobne...
Redukovať iba červenou fixkou, že škrtnem jeden spoj a nechám tam okno to je najväčšia hlúposť. Treba pracovať s celým jedným logickým zväzkom spojov a dajme tomu ak diletant na meste alebo SADke šrktne z 5 spojov za hodinu jeden, tak nech aj pracuje láskavo na tom, aby tie zvyšné štyri išli v odstupoch 10-15 minút aspoň. Lenže tu uznávam, že také kvantum liniek nasekať aby to lícovalo na jednom aj druhom konci mesta môže byť nemožné. Akonáhle to máš v CP jednej linky a pracuješ s menej linkami, tak je to veselšie. Lenže dnes je pre byrokrata chytiť červenú fixku a škrtať ?
Nech sa všetky vekové kategórie vyjadria až po prezretí návrhu a nejakom odprezentovaní ale nie, že ZHNCHD (zväz hysterických nákupov-chtivých dôchodcov) z toho narobí hystériu, korešpondeciou a audienciami u primátora pomaly zablokuje MÚ. Príp. iní hysterici, ktorí si mýlia pojem "linka" a "spoj" a vyššie hodnotia 10 liniek aj keď dokopy dajú 8 spojov za hodinu, ako návrh, kde sú dve linky, každá s 5 spojmi za hodinu a dokopy poskytnú viac spojov, no nikoho to v záchvate hystérie nezaujíma a tí čo by sa mohli sledujú večer Búrlivé Čučo radšej, len potom sa divia, že prečo sa veci nehýbu k lepšiemu ? ... tak potom reprezentatívnu vzorku občanov vytvoria hysterici, ktorí sú za 20 rokov zvyknutí a nechcú nič meniť, lebo z akejkoľvek zmeny majú pomaly smrť.
Ale páni (a dámy, ak tu sú nejaké), dajte hlavy dokopy, spoločne dolaďte tento návrh a normálne si dohodnite stretnutie s dopravným oddelením mesta a SADkou. Občas sa stane, že aj 1-2 ľudí berú vážnejšie, no keď Vás bude viac, tak isto máte šancu a hlavne to po prvom sedení nevzdávajte. Ak aj nebudú chcieť SADkári alebo mesto spolupracovať, tak si vyžiadajte údaje o nákladoch na 1km, koľko by mala km, ktorá trasa, príp. to zmerajte v Google Maps (presnosť na desiatky metrov postačí dúfam), zostrojte CP, spočítajte to za celý rok (ja mám na to spočítanie celkom dobré tabuľky) koľko km, urobte obehy vozidiel (to sa celkom dá, isto ľahšie ako turnusy pre šoférov) a turnusy pre šoférov už ozaj môže dopravca vypracovať ? Ak sa budú vykrúcať, tak im naložte, sú hyeny lenivé a dajte to do miestnych novín, ale skontaktujte médiá a vyžiadajte si priestor aby sa to dostalo k ľuďom, ako sa to podarilo Paťovi Pčolkovi z Plavča. Ak môže mať Jančura priestor na každé "prdnutie" v médiách, tak vy s oveľa podstatnejšou vecou by ste tiež mali mať.
na pridanie spojov zabudni, doposiaľ sa hlavne redukuje. Treba vyjsť aj zo skladby vozového parku a osobitostí TN:
a) kĺbaky majú nezastupiteľné miesto, ráno by si Juh a Laugaricio bez nich neodvozil
b) vždy je to o kompromise, takže interval 10-15 min isto nebude, preto nám treba väčšie busy
c) kvôli okrajovým spojom kupovať krátke vozy je nezmysel, pozri sa na PD, kde sa ľudia tlačia v 10m vozoch, pretože tie prevažujú a podarilo sa tak vyhnať ľudí z MHD, pretože jednoducho intervaly sa neposilnili, skôr naopak
Ad Kubra: linka 1 dnes jazdí v intervale 30min v "x", výmena v Kubre (t.j. dve zastávky) s linkou 2 je ideálna, ono do Kubry je kĺbak zbytočný luxus stále. Veď sídlisko Pred poľom je od Kubry, námestie vzdialené niečo menej než 800m! Takže 2+11 je pre Kubru podľa návrhu určite dosť. Kdežto sídlisko Sihoť III a IV naplní kĺbak oveľa lepšie, a tento by obslúžil aj Pred poľom, takže linka pre kĺb ako vyšitá!
Re kvorka #8525 díky, presne tak, je to urobené "trenčiansky historicky", teda v zásade neprestupovo, ale so zlepšením toho, čo dnes ide. Samozrejme linka s intervalom 10/15/15 na každé veľké sídlisko by bola najlepšia, ale na to peniaze nebudú, tak som to robil reálne.
PS: návrh počíta aj s účelovými linkami 12,16,20 ak budú vyťažené, ale do prehľadu ich kvorka vynechal. Rovnako to je aj so spojmi mimo interval, ktoré niekde budú potrebné.
Ak by niekto chcel argumentovať, že som mohol linky prečíslovať 1-15 do radu, tak toto neurobím, lebo motať hlavu cestujúcemu len preto, že bude geometrický rad, je nezmysel. Jednoducho linky 1,2,5,6,11,13,15,18,21,24,25,28,50 + 12,16,20 majú nejaký historický základ.
Celkom slušný návrh. Ale je 100% isté, že sa podarí pri takomto počte liniek preložiť to tak, aby neodchádzali zrovna tie linky, ktoré treba preložiť v nerovnomerných odstupoch, resp. naraz?
Sú dva spôsoby akými sa dá ísť pri redukcií. Buď dlhšie intervaly a viac liniek (tak aby bolo každá časť s každou spojená) aj s využitím pár kĺbových autobusov, alebo minimum liniek s 10 a 12m vozidlami a krátkymi intervalmi, kedy by nejaký prestup bol hračkou.
A ešte dotaz k obsluhe Kubry, že sú tam linky 2 a 11, kde jazdí dnes linka 1, ktorá je obsluhovaná klbákmi. Stačili by dve linky v cca preklade 10/15/10//15 aby to pokryli?
Koniec koncov chalani,mame tu imhd,je tu rubrika zvana ANKETA tak dajte cez admina otazku- Ste za zavedenie prestupov na linkach MHD v Trencine? ANO/NIE/v rozumnom rozsahu/ a budete vidiet a vediet co si mysli vacsina...
okopírujem si tvoj návrh, nech je lepšie na očiach:
1 Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV (výlučne kĺbaky) 15/20/20
2 Kubra - Pred poľom - Sihoť II,I - žst - Centrum - nemocnica - Biksupice(Nozdrkovce/LOT), dokonalý preklad s linkou 24 na spoločnom úseku 20/30/30
5 Juh I - Dlhé Hony - nemocnica - Zlatovská (PP) 30/30/60
6 (Opatová, RD) Sihoť IV, III, II, I - žst - Zlatovská (PP) 30/60/60
11 Juh I - Inovecká - centrum - žst - Kubra - Kubrica 30(20)/60/60
13 (PP)Záblatie - Zlatovce - Istebník - Old herold - žst (TRENS) 30/60/60
15 Juh I,II - Zlatovská - PP (ide cez Nový most) 30/-/-
18 Juh I - Soblahovská - centrum - Sihoť I,II,III,IV, 30/60/60
21 Opatová - Sihoť IV,III,II,I (po Hodžovej stojí pri podchode žst na Sihoti) - Električná - Juh II 60/120/120 (expres)
24 Sihoť IV,III,II,I - žst - centrum - nemocnica - Laugaricio, dokonalý preklad s linkou 2 (spolu 20/30/30)
25 Juh II - Inovecká - Soblahovská - nemocnica - Laugaricio (cez Nový most vybrané spoje Zlatovce - Orechové - žst. Zlatovce - Kvetná - Zlatovská - Nový most - Laugaricio)
28 Juh III - Dlhé Hony - nemocnica - centrum - žst - Sihoť I,II,III,IV 30/30/60
50 Juh II - Soblahovská - centrum - Sihoť I,II,III,IV - Pred poľom - žst - centrum - nemocnica - Inovecká - Juh II: 60min celú noc v 5/6 a 6/7
Ja ho hodnotím ako zatiaľ to najlepšie čo tu kto napísal. Tiež nie som za prestupy nasilu, ale za posilnenie hlavých prepravných prúdov (to si urobil, linka 1,5,11,18 a 28 či dvojlinka 2+24 to spĺňajú úplne perfektne, pritom sa km nenavyšujú). Tiež ma tešia nové trasy, využitie druhého mostu a pod. Ja by som si dovolil ešte jednu zmenu, som zvedavý ako to tu prijmete:
Linka 6: (Opatová) Sihoť IV - III - II - I - žst - Hasičská - Ľ. Stárka/Veľkomoravská - Zlatovská - (Priemyselný park) 30/60/-
Linka 16: Sihoť IV - III - II - I - žst - Hasičská - Zlatovská - Nový most - Juh II -/-/60
Čiže by som víkendové spoje linky 6 dal pod číslo 16 a urobil ďalšiu spojnicu Sihoť - Juh, čo by ľuďom zo Zámostia iste pomohlo.
Opäť je vidieť že nepoznáš Trenčín, Centrum nie sú len zastávky Hasičská ulica alebo aut. stanica, ale minimálne aj Braneckého a Legionárska a spájať Kubricu so Záblatím...Zbytočne vynútený prestup. Keď už robiť linky žilinským spôsobom na systém "21,22,24.." tak tak, aby si to Centrum obslúžil. Čiže z Kubrice do Biskupíc napríklad. Ale to tiež nie je úplne šťastné riešenie.
Tá linka 21 má veľmi logickú trasu a to z toho dôvodu, že obsluhuje miesta v meste kam sa nedostanú prímestské linky (tie obyvatelia Opatovej využívajú najviac, preto stačí aj tak nízky počet spojov na L21 v porovnaní s L11 napriek tomu že Opatová je niekoľkonásobne väčšia ako Kubrica). Prímestskými linkami sa z Opatovej dostaneš k Bille, na stanicu, Legionársku aj SAD, naopak MHDčkou zasa na Sihoť a na Juh.
Ja to beriem ako krityku,ci je zla alebo dobra uvidime,ono ja mam svoj pohlad,a mohlo by mi to byt jedno,ako vodic tejto MHDcky spravim co mi povedia...ale kedze este do dochodku daleko a mam to tu aj rad od malicka,nie su mi veci lahostajne...Videl som a pocul o par mestach kde sa to podobne zaviedlo a viem ako to dopadlo,odliv nastal,hadze sa to na modernu dobu,ludi co presadaju do aut a tak... ale my musime popremyslat opacnym smerom,ako ich vratime a tu ked budu musiet v tak malom meste este aj presadat...uf...off... dnes som napr.dostal otazku=Kedy uz konecne s tym cestakom nieco spravite? A co by si chcel? No napr,aby nesli 3_4 busy za sebou a dlho nic...a preco nevozite policajtov zadarmo ako v BA? ? no... kazdeho trapi nieco ine,kazdy by si chcel to svoje presadit,no niekedy sa dohodnut je tazke aj dvom... Mate tu kopu dobrych napadov,a ked sa spojite s ludmi co to tu poznaju tak to moze priniest aj vela dobreho...
spojenie VOP- Braneckého nie je. Linka 25 stojí pri nemocnici i na Soblahovskej 25 v oboch smeroch (aj na Juh aj VOP). Z Braneckého je potom spojenie buď na linku 13 z Hasičskej (pre ľudí z centra) alebo na linku 25 (pre ľudí z Dolného mesta). To je myslím bezproblémov pre tie účelové spoje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
723.6
http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/19.html