Reply on: Papyr #725:
Elektricka po hlavnej jazdit bude, to jakoze ja jsem ja... . Klasicka elektricka s klasickou premavkou sa tu vsak vobec nehodi. Tolko nazor radnych a architektov, s ktorym sa ciastocne stotoznujem.
Vedel by som si vsak predstavit 100% NP elektricky s obmedzenym intervalom a jedinou prevadzkovanou linkou s rychlostou max 10 km/h, doplnovanou o prevadzku historickymi vozidlami. Jazdy historickymi elektrickami by boli lakadlom pre siroku skalu zaujemcov, turistov, fotografov, fanusikov, mladeze... Linka s prevadzkou NP elektriciek by bola naopak vhodna hlavne pre starsich ludi s obmedzenou pohyblivostou, resp. pre ludi vracajucich sa s nakupmi. Prestupit by aj tak museli na NO a NMMM, pretoze linka c. 4 by premavala len v useku (St. Lokomotivy -) NMMM - Hlavna - NO - Hotel Strojar (-Barca).
Sarko
Mas asi na mysli usek NMMM-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac. Tu je podla SUP (smerny uzemny plan) naprojektovana elektrickova trat. Je to logicke, kedze sucasna siet je velmi zranitelna. Staci vaznejsia DN na Sturovej alebo Nam. osoboditelov a okrem L9 vsetko stoji. Trat cez Svatoplukovu je potrebna ako sol. Ak uz nie ani tak z prepravneho hladiska, tak najma z prevadzkoveho. Navyse, do 70. rokov tu existoval samotny kolajovy zvrsok a v sucasnosti je este stale zachovana energeticka infrastruktura. Staci len vymenit kable. Nehovoriac o tom, ze ED by sa po spusteni relacie Zel. stanica-NMMM by sa mimoriadne zatraktivnila. TD je navrhnuta na uplne ine relacie, takze trolejbusovu trat Mlynska basta-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac by som voci useku Mlynska basta-Stefanikova-Jakabov palac povazoval za peaznu a zbytocnu zachadzku. To je naozaj jednoduchsie natiahnut droty len v useku Jakabov palac-Zel. stanica.
Aby vystavba trolejbusovej trate nebola podmienena stavbou elektrickovej trate, urobil by som kompromis. Za ovela nizsie naklady vybudoval elektrickovu tra, s tym, ze by sa len provizorne napojila na existujuce obratisko a sucasne sa natiahli aj troleje so zachadzkou TD na zel. stanicu. Predstanicny priestor caka v buducnosti aj tak velka prestavba, suvisiaca s prebudovanim a prepojenim oboch stanicnych budov (zeleznica+bus) a vybudovanim administrativno-obchodneho centra.
Kto nevie, tak pripominam, ze kvoli havarijnemu stavu vyskovej budovy ZSR (hlinikova konstrukcia) tato nebude nakladne rekonstruovana, ale asanovana. Vraj uz coskoro!