Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ohľadom ďalšieho obmedzena dopravy len toľko, že je to ďalší klinec do rakvy. Už len pár takých klincov a prebujnelá administratíva DPMK sa bude môcť pochváliť svetovo jedinečným, reálnym virtuálnym dopravným podnikom... Navrhujem zmenu v obhcodnom registri SR na VPMK...
Reply on: Papyr #708:

Kedze DPMK proti vystavbe co len "halusky" trolejbusovej trate Zel. stanica-Jakabov palac argumentuje tym, ze najprv musi stat nova elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica, zda sa, ze Tvoj navrh neprichadza do uvahy 😕.

Ked som si na prislusnych miestach zistoval, ci je velky problem urobit naslednu prelozku trolejbusovych troleji, tak vraj ano, pretoze sa udajne do zakladov (priestorovo i organizacne) ma zmenit konecna elektriciek a komunikacii, takze by udajne bolo potrebne celu trolejbusovu trat zniest a postavit nanovo. Tazko povedat, ci este vobec niekedy dozijeme spominanej elektrickovej trate, ktora mala stat uz pred 11-timi rokmi. Je to zacarovany kruh.
Reply on: Dopravák #715:
No postupne sa budu kazit tie Solarisy a potom ich fras chyti.:-)
Reply on: Papyr #708:
Ha! V Košiciach! A DPMK! Snívaj dál!!:-)
Reply on: Vladimír #706:
Neviem či niekto z vedenia DP bol napr. na zastávke NO cez deň a sledoval prichádzajúce spoje z Blšáku L16, L30. Nehorázne ako sú preplnené ( a ktomu jazdia tieto linky Solarisy). No, to sa nedá opísať!
Takže sa môžme tešiť!!

Samozrejme to platí aj v opačnom smere. Nato ani nemyslím. 🙂
Keď už redukcia, tak vrátiť L16A.
Reply on: Nodes #709:
Ako som už písal od roku cca 1997 som v trolejbuse hlásenie nepočul. A to dosť často cestujem trolejom.
Reply on: J #710:
Ten náskok - Áno on prišiel na Nám. oslob. z náskokom, lenže pokiaľ prišiel na sídlisko už bol s meškaním a v tom to je. Ja mám to šťastie, že keď prídem na NO prídu mi naraz 3 spoje (čítate dobre 3spoje - hovorím o večerných linkách)a ja kalkulujem ktorým budem najrýchlejšie doma. A keďže trolej príde ako 1 pozriem najprv vodiča (- už viem či patrí medzi rýchlejších)a tak sa rozhodnem. Dnes mám "expres" linku a tou je L30. Dnes som išiel večer trolejom z NO a 20 min. trvala jazda na Furču.

Re 712 J: Pozor ,to nebolo rádio čo sa púšťalo v MHD (Trolejbusoch) - to bolo špeciálne vysielanie - reklamné - k tomu patrilo hudobné vysielanie - každý týždeň nová 30 minútovka sa pripravovala
Reply on: Dopravák #703:
Niečo podobné už aj mňa napadlo, že by sa ľuďom vo vozoch púšťala hudba, tak ako vo výťahoch či obchodných centrách, ale došiel som k jednému problému. Starí by sa sťažovali, čo za divočiny to púšťajú, mladí by nadávali na ľudovky,...
Jedine, že by sa spravila dohoda s rádiom trebars express a púšťalo to. No to by tiež zase bolo prečo express, prečo nie Fun, či SRo.
Nakoniec som došiel k názoru, že vo voze by malo byť iba: (príklad L93)
otvorenie dverí:
"Hodžovo námestie nasleduje Zochova"
zatvorenie dverí rozbeh:
"nasleduje Zochova, prestup na linky 31, 39, 81, 83, 84, 94, 180"
Kto chce počúvať hudbu nech si donesie walkman alebo discman. 🙂
Reply on: J #710:
To mas tak autobus raz za polhodinu tak sa to odrazi na pomere.
Dopravák: Buď rád, že stál na zelenej a nešiel s náskokom. Čo by sme my tu v Bratislave dali za to, aby naši vodiči nejazdili s náskokom, aj za cenu porušenia pravidiel cestnej premávky tak ako to spravil váš vodič.

BM: U vás je pomer MHD verzus IAD 20:80!!!! To nemyslíš vážne?! Ja viem máte široké ulice, ale kam to vopcháte. Myslím toľko áut.
Reply on: Dopravák #703:
Vskutku, bolo to zaujimave... Ale , mozno je to len moj subjektivny nazor, ked sme sledovali hlasenia a zapisovali nehlasiacich na poziadanie 1018, mnohi vodici ignoruju pouzivanie hlaseni.
Nechcete postavit trolejbusovu trat v useku Zeleznicna stanica - Blsak? Sak to NIE JE az tolko metrov 🙂 Okolo stanice by sa to nejak dalo prevesit spolocne s elektrickami, aspon niekde 🙂 kilometer pocitajte tak 3 mil. Sk 🙂
Reply on: Vladimír #706:
Hej, i ja som zbridzeny.
Reply on: BM #705:
Ako som Ti už hovoril osobne, som zhrozený a zhnusený. 30 min. interval v sedle na L16, 18 a 30 je prisilné kafe.
Do pozornosti dávam legendárny opravný vzťah železničná stanica - stará nemocnica - blšaák, ktorý sa vždy riešil posilovými spojmi. V čase, keď som začal chodievať do Košíc, jazdilo sa v sedle medzi stanicou a blšákom každých 7-8 minút a už to som sa čudoval, keď som zistiť, že ešte skôr to bolo 5 minút. Neskôr sa v rámci úsporných opatrení DPMK dopracoval od 7-8 min. k 10 min. intervalu. Plno návštevníkov mesta, ktorí vás sa pred stanicou pýtajú, odkiaľ ide autobus na blšák, a ako sa dostanú k starej nemocnici je už doslova klasika. I tak v eoku 2003 DPMK pristúpil k zrušeniu zachádzania L30 na stanicu, čím vzťah stanica - blšák predĺžením intervalu z 10 na 20 min. redukoval na 50%. A teraz, len pár mesiacov od tejto zmeny sa chystá predĺženie tohto intervalu z 20 na 30 minút. Vážení, obmedzovalo sa kdekade všeličo, ale tuto klobúk dolu! Za jedno desaťročie prejsť z 5 min. intervalu na 30 min., to je výkon. A z 10 min. na 30 min. dokonca v priebehu pol roka.
Reply on: Andy #704:
Bolo Andy, bolo.

Pani a co vravite na redukciu liniek 18, 30, 32 z 20 minutoveho intervalu na 30 interval? Mesto sa zosalelo, redukuju kilometre a nech sa potom cuduju ze pomer IAD a MHD je v Kosiciach 80:20.

V Kosiciach sa na trolejbusoch jazdit da rychlo, ved nemame sindrom pevnej svorky na nepotrebnych miestach, my mame sindrom slabych tlakov "lesenarskych trubok" (palic)
Reply on: Dopravák #703:
To vazne bolo? Zda sa mi to byt trochu sci-fi 🙂
Reply on: Nodes #702:
Hlásenie v Trolejbusoch sa nepoužíva už od roku 1998.
Pamätám si, ako (trvalo to asi polrok) bolo púšťané špeciálne vysielanie pre MHD. (reklama, pesničky, hitparáda - Marek Petráš to moderoval). Bolo to cooooooolll 🙂. Napraskaný trolej a dotoho pesnička!!!
Reply on: Vladimír #699:
Co sa tyka hlasenia zastavok, v trolejbusoch sa asi uz vobec nepouziva. Ked mam stastie, vidim akurat len vypisovanie zastavok na vnut. displeji. A v poslednom case som hlasenie nepocul ani v ziadnom autobuse.
Reply on: Dopravák #700:
Isteže rýchlosť závisí od vodiča. Ak som povedal, že vo všeobecnosti sú v Košiciach najpomalše trolejbusy na Slovensku, myslel som tým samozrejme, že sú to vodiči, ktorí s nimi jazdia najpomalšie.

Mne sa celkom pozdával aj ten dnešný (druhý) vodič, s ktorým som šiel.
Reply on: Vladimír #699:
Na začiatok - rýchlosť záleží od vodiča.
A to predbehnutie Ikarusu - musel to byť pôvodný vodič (čo jazdil ešte v časoch, keď premávali len L70). Robili to všetci (kvôli zlému terénu vozovky) Od zastávky Národné námestie sa hneď zaradili do druhého jazdného pruhu a obehovali Autobusy (smer Mlynská bašta).
Dnes to je katastrofa! Dosť veľa je nových vodičov (staršej vekovej kategórie) a oni jazdia ako "prispatí" alebo "zaspatí" 🙂

A to si sa neviezol večer po 20 hod. Aby nenadbehli, tak jazdia tak, že pr. príde k semafóru na ktorom je zelená a zastane a čakáme na ďalšiu zelenú.

Ale, máme pár vodičov, čo stoja zato. Odporúčam sa Ti previesť s vodičom z ... (to dám vedieť mimo fóra). Takú jazdu si ešte nezažil!!! 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.