Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dopravák: Buď rád, že stál na zelenej a nešiel s náskokom. Čo by sme my tu v Bratislave dali za to, aby naši vodiči nejazdili s náskokom, aj za cenu porušenia pravidiel cestnej premávky tak ako to spravil váš vodič.

BM: U vás je pomer MHD verzus IAD 20:80!!!! To nemyslíš vážne?! Ja viem máte široké ulice, ale kam to vopcháte. Myslím toľko áut.
Reply on: Dopravák #703:
Vskutku, bolo to zaujimave... Ale , mozno je to len moj subjektivny nazor, ked sme sledovali hlasenia a zapisovali nehlasiacich na poziadanie 1018, mnohi vodici ignoruju pouzivanie hlaseni.
Nechcete postavit trolejbusovu trat v useku Zeleznicna stanica - Blsak? Sak to NIE JE az tolko metrov 🙂 Okolo stanice by sa to nejak dalo prevesit spolocne s elektrickami, aspon niekde 🙂 kilometer pocitajte tak 3 mil. Sk 🙂
Reply on: Vladimír #706:
Hej, i ja som zbridzeny.
Reply on: BM #705:
Ako som Ti už hovoril osobne, som zhrozený a zhnusený. 30 min. interval v sedle na L16, 18 a 30 je prisilné kafe.
Do pozornosti dávam legendárny opravný vzťah železničná stanica - stará nemocnica - blšaák, ktorý sa vždy riešil posilovými spojmi. V čase, keď som začal chodievať do Košíc, jazdilo sa v sedle medzi stanicou a blšákom každých 7-8 minút a už to som sa čudoval, keď som zistiť, že ešte skôr to bolo 5 minút. Neskôr sa v rámci úsporných opatrení DPMK dopracoval od 7-8 min. k 10 min. intervalu. Plno návštevníkov mesta, ktorí vás sa pred stanicou pýtajú, odkiaľ ide autobus na blšák, a ako sa dostanú k starej nemocnici je už doslova klasika. I tak v eoku 2003 DPMK pristúpil k zrušeniu zachádzania L30 na stanicu, čím vzťah stanica - blšák predĺžením intervalu z 10 na 20 min. redukoval na 50%. A teraz, len pár mesiacov od tejto zmeny sa chystá predĺženie tohto intervalu z 20 na 30 minút. Vážení, obmedzovalo sa kdekade všeličo, ale tuto klobúk dolu! Za jedno desaťročie prejsť z 5 min. intervalu na 30 min., to je výkon. A z 10 min. na 30 min. dokonca v priebehu pol roka.
Reply on: Andy #704:
Bolo Andy, bolo.

Pani a co vravite na redukciu liniek 18, 30, 32 z 20 minutoveho intervalu na 30 interval? Mesto sa zosalelo, redukuju kilometre a nech sa potom cuduju ze pomer IAD a MHD je v Kosiciach 80:20.

V Kosiciach sa na trolejbusoch jazdit da rychlo, ved nemame sindrom pevnej svorky na nepotrebnych miestach, my mame sindrom slabych tlakov "lesenarskych trubok" (palic)
Reply on: Dopravák #703:
To vazne bolo? Zda sa mi to byt trochu sci-fi 🙂
Reply on: Nodes #702:
Hlásenie v Trolejbusoch sa nepoužíva už od roku 1998.
Pamätám si, ako (trvalo to asi polrok) bolo púšťané špeciálne vysielanie pre MHD. (reklama, pesničky, hitparáda - Marek Petráš to moderoval). Bolo to cooooooolll 🙂. Napraskaný trolej a dotoho pesnička!!!
Reply on: Vladimír #699:
Co sa tyka hlasenia zastavok, v trolejbusoch sa asi uz vobec nepouziva. Ked mam stastie, vidim akurat len vypisovanie zastavok na vnut. displeji. A v poslednom case som hlasenie nepocul ani v ziadnom autobuse.
Reply on: Dopravák #700:
Isteže rýchlosť závisí od vodiča. Ak som povedal, že vo všeobecnosti sú v Košiciach najpomalše trolejbusy na Slovensku, myslel som tým samozrejme, že sú to vodiči, ktorí s nimi jazdia najpomalšie.

Mne sa celkom pozdával aj ten dnešný (druhý) vodič, s ktorým som šiel.
Reply on: Vladimír #699:
Na začiatok - rýchlosť záleží od vodiča.
A to predbehnutie Ikarusu - musel to byť pôvodný vodič (čo jazdil ešte v časoch, keď premávali len L70). Robili to všetci (kvôli zlému terénu vozovky) Od zastávky Národné námestie sa hneď zaradili do druhého jazdného pruhu a obehovali Autobusy (smer Mlynská bašta).
Dnes to je katastrofa! Dosť veľa je nových vodičov (staršej vekovej kategórie) a oni jazdia ako "prispatí" alebo "zaspatí" 🙂

A to si sa neviezol večer po 20 hod. Aby nenadbehli, tak jazdia tak, že pr. príde k semafóru na ktorom je zelená a zastane a čakáme na ďalšiu zelenú.

Ale, máme pár vodičov, čo stoja zato. Odporúčam sa Ti previesť s vodičom z ... (to dám vedieť mimo fóra). Takú jazdu si ešte nezažil!!! 🙂
Dnes som opäť surfoval v sieti liniek košickej MHD. Mal som tú česť previezť sa celú trasu L72 z Myslavy na Furču. To, čo som však zažil bolo niečo neskutočné. Povedal by som, že košické trolejbusy sú vo všeobecnosti najpomalšie na Slovensku, ale to, čo som absolvoval dnes ma dostalo. Plazivá jazda, takmer nikdy poriadny nášľap na jazdu, brzdenie pred každou nielen výhybkou, či krížom, ale aj oblúkom (!). Bol som otrasený. Brzdiť pri tom minioblúčiku medzi Jakabovym palácom a Vodnou je niečo neskutočné. Po príchode na Lingov som sa vrátil do mesta iným trolejbusom. Ten sa však s tým prvým nedal porovnať. Vodič neustále naberal na jazdu, oblúky takmer ignoroval, Furčou sme sa doslova rútili. Bol to skvelý pocit. Vrcholom predstavenia bolo, keď sa na Gorkého rozhodol obehnúť Ikarus 415 na L29. Krása. Ešte na Mieri sme stáli na semafore naraz s Ikarusom 280. Bolo nádherné sledovať ako po zasvietení zelenej sme oproti Ikarusu okamžite získali náskok a čoskoro ho predbehli o celú dĺžku kĺbového vozidla. Ak by jazda tohto trolejbusu bola vzatá ako základ, jazdné časy by vyzerali nasledovne:
0´ Lingov
1´ OC Laborec
1´ OC Hornád
2´ OC Torysa
3´ Poliklinika
4´ Fábryho
5´ Kalinovská
8´ Hypermarket TESCO
9´ Pri hati
...
Keďže neviem, aké postoje sa rôznym štýlom jazdy prechovávajú na DPMK, nebudem uvádzať čísla týchto dvoch trolejbusov ani časy odchodov jednotlivých spojov.

Okrem toho som si dnes poriadne všimol najnovšiu verziu BUSE na trolejbusoch. Kolegovi 1018 týmto vyjadrujem pochvalu, font na prednom transparente vyzerá veľmi dobre (chýbajúce číslo teraz neberiem do úvahy). Na vnútornom displeji sa mi páči, mne už z iných miest dobre známa, šípka vyjadrujúca smer linky. Trochu ma však sklamalo tučné číslo na vnútornom displeji (nikdy som mu neprišiel na chuť). Neviem, od čoho to závisí, ale uvítal by som, keby aj trolejbusy hlásili zastávky. Ten, ktorým som šiel dnes, nehlásil. Alebo to opäť raz len nezapol vodič?
Reply on: Sarko #697:
Vies, kedy by sa mi ta vyluka pocitala? Hadaj.:-) Ked by sa cela rychlodraha, alebo minimalne jej polovica, upravila do normalneho stavu. Je vytrepana ze hroza. Preberali sme to minule.
Takže na rýchlodráhe sa nám začala výluka a nie hocijaká. Oddnes, až do 29.10., bude etapovitá výluka, keď električky budú premávať len na výmeny zmien na 6:00, 7:00, 14:00, 14:36 a 22:00. V ostatnom čase sú nahradené autobusmi.

Pripomínam len, že v blízkosti začiatku rekonštrukcie slučky na žliabkových koľajniciach typu NP4, ktorá je mimochodom z roku 1964 (39 rokov...), sú položené nové železničné výhybky, takže to vyzerá, že budeme mať novú čiri-čari (v košickej dopravárskej reči úvrať, resp. výhybňa :-D), kde sa zrejme nejaký čas budú vlaky aj obracať.

Foťte, foťte a ešte raz foťte!
Reply on: balky #694:

Keby len jedno! Pod VSS, od Jazera, boli vykoľajenia na tom istom mieste hneď dve... Vozidlá sa z Jazera sťahovali cúvaním do vozovne.
Hmm... zaujímavé... To tu už dávno nebolo, aby v jednom vydaní Korzára boli hneď tri články o MHD. Odporúčam teda kliknúť na hlavnú stránku a všetky prečítať.
Ktoze sa nam to vcera vytrepal pod mostom pri VSS? Dopravak, bolo ti treba spominat vykolajenie?
Reply on: balky #692:
Ktovie, mozno sa bude opravovat. S tym, ze dostane NP stredny clanok.
Reply on: Dopravák #691:
ta uz asi dojazdila.
Pozrite si! http://akela.mendelu.cz/~xhaluza/
Aj tak môže dopadnúť KT8D5.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.