Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #725:

Elektricka po hlavnej jazdit bude, to jakoze ja jsem ja... 🙂. Klasicka elektricka s klasickou premavkou sa tu vsak vobec nehodi. Tolko nazor radnych a architektov, s ktorym sa ciastocne stotoznujem.

Vedel by som si vsak predstavit 100% NP elektricky s obmedzenym intervalom a jedinou prevadzkovanou linkou s rychlostou max 10 km/h, doplnovanou o prevadzku historickymi vozidlami. Jazdy historickymi elektrickami by boli lakadlom pre siroku skalu zaujemcov, turistov, fotografov, fanusikov, mladeze... Linka s prevadzkou NP elektriciek by bola naopak vhodna hlavne pre starsich ludi s obmedzenou pohyblivostou, resp. pre ludi vracajucich sa s nakupmi. Prestupit by aj tak museli na NO a NMMM, pretoze linka c. 4 by premavala len v useku (St. Lokomotivy -) NMMM - Hlavna - NO - Hotel Strojar (-Barca).
Reply on: Nodes #727:

Veci, ktore som spominal, nie su ziadne totalitne mety. Je to projekt, ktory sa zrodil par rokov po revolucii, dokonca sa objavili aj nejaki financni a obchodni partneri. Cele to vsak akosi viazne. Projekt vsak existuje a bol aj schvaleny.
Reply on: Dopravák #726:
Potesil by si sa, keby cez Hlavnu jazdil ULF alebo EUROTRAM? 🙂
SARKO: Mozu byt neviemake plany, jednoducho moj nazor je, ze ziadna elektr. trat z Maratonu na stanicu nebude. Preco? Lebo sme v Kosiciach. A o akej reko predstanicneho namestia pises? Ake spojenie budovy zel.a autobus. stanice? Vyzera to jak plan X - tej patrocnice. Uz nie sme v socializme, ked sa podobne plany robili a obcas sa ich aj podarilo zrealizovat. V akej kvalite, to je ina tema. Ono jedna vec je daco mat na lajstri, ale druha vec je skutocnost. A pokojne mozu rozbit celu budovu zel. stanice, nielen tu vyskovu stavbu. Vyzera otrasne. Ale este predtym by som dal zrovnat so zemou budovu autobus. stanice. Predpokladam, ze za ten projekt vyfasoval jej autor ocenenie.Za zasluhy o vystavbu ci jak sa to vtedy volalo. adsej koncim, lebo by som musel napisat invektivu voci istej osobe, A nechcem sa k tomu znizit.
Celé okolie Žel. a Autobus. stanice by som ASANOVAL.
Je to TŔŇ v Ke.
Sarko: snívaj dál. Už aj rekonštrukcia prvého nástupišťa sa zastavila (nie sú peniaze).

Papyr: Ja to hovorím už roky. Cez Hlavnú má a dúfam, že raz bude premávať električka.
Reply on: Sarko #724:
Hej, ten usek som mal na mysli. Ale miesto kolajovania Svatoplukovej ma napadlo znovu zaviest elektricku na Hlavnu. I tam si myslim, ze by bola atraktivna jak svina. Po Hlavnej by mohla jazdit sice asi max. 30 km/h, coz ale v KE nie je problem 🙂

Akurat by s tym asi MZ nesuhlasilo, bo trat po pesej zone (aj ked dnes v zapadnej Eu je uz zas taky trend, vracat eliny do centier). Ale inak som mal na mysli to, ze siet nebude taka zranitelna, ked sa postavi dalsia trat z MMM, a z hladiska zranitelnosti je mi jedno, ci na stanicu, ci na NO. (NO ma jednu nevyhodu, ze tam nahlasis bombu a vsetko stoji - lenze NO je aj tak taky masivny prestupny bod, ze havarka alebo bomba na NO zastavi tak ci tak vsetko.)

Zas trat na Hlavnej ma tu vyhodu, ze kolaje tam uz su, staci ich na koncoch pripojit k sieti a natiahnut trolej.

To som mal na mysli.
Reply on: Papyr #721:

Mas asi na mysli usek NMMM-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac. Tu je podla SUP (smerny uzemny plan) naprojektovana elektrickova trat. Je to logicke, kedze sucasna siet je velmi zranitelna. Staci vaznejsia DN na Sturovej alebo Nam. osoboditelov a okrem L9 vsetko stoji. Trat cez Svatoplukovu je potrebna ako sol. Ak uz nie ani tak z prepravneho hladiska, tak najma z prevadzkoveho. Navyse, do 70. rokov tu existoval samotny kolajovy zvrsok a v sucasnosti je este stale zachovana energeticka infrastruktura. Staci len vymenit kable. Nehovoriac o tom, ze ED by sa po spusteni relacie Zel. stanica-NMMM by sa mimoriadne zatraktivnila. TD je navrhnuta na uplne ine relacie, takze trolejbusovu trat Mlynska basta-Svatoplukova-Zel. stanica-Jakabov palac by som voci useku Mlynska basta-Stefanikova-Jakabov palac povazoval za peaznu a zbytocnu zachadzku. To je naozaj jednoduchsie natiahnut droty len v useku Jakabov palac-Zel. stanica.

Aby vystavba trolejbusovej trate nebola podmienena stavbou elektrickovej trate, urobil by som kompromis. Za ovela nizsie naklady vybudoval elektrickovu tra, s tym, ze by sa len provizorne napojila na existujuce obratisko a sucasne sa natiahli aj troleje so zachadzkou TD na zel. stanicu. Predstanicny priestor caka v buducnosti aj tak velka prestavba, suvisiaca s prebudovanim a prepojenim oboch stanicnych budov (zeleznica+bus) a vybudovanim administrativno-obchodneho centra.

Kto nevie, tak pripominam, ze kvoli havarijnemu stavu vyskovej budovy ZSR (hlinikova konstrukcia) tato nebude nakladne rekonstruovana, ale asanovana. Vraj uz coskoro!
Reply on: Nodes #722:

To nie je ziadne snivanie, ale zavazny smerny uzemny plan, ktory naprojektoval Utvar hlavneho architekta v spolupraci s mestom a dalsimi instituciami (Pamiatkovy ustav, miestne zastupitelstva a dalsi...), medzi ktorymi figuruje DPMK.
Reply on: Sarko #718:
A to VPMK este stale vazne sniva o tom, ze raz postavi trat z Maratonu na stanicu?:o
Reply on: Sarko #718:
Resp. takto: navrhnut trolejbusovu trat MMM-Postova (ci jak sa to vola) -Zel. stanica-Jakabov palac a milu projektovanu elektrickovu trat poslat ad acta. Aj tak sa v najblizsich 20 rokoch stavat nebude a dovtedy by sa dalo aspon trolejbusom...
Reply on: Sarko #718:
Ja by som radsej vidiet nieco hmatatelne hned a nie nieco co mozno raz bude... mimochodom, myslim si, ze keby sa obnovila jazda elektricky (staci 1 linka) po Hlavnej, kde na to aj kolaje su, stacilo by to a netrebalo by ani trat Maratonec-stanica.

okrem toho, to co za logika, ze kvoli tomu nemoze byt trolejbus na ZST?
Ohľadom ďalšieho obmedzena dopravy len toľko, že je to ďalší klinec do rakvy. Už len pár takých klincov a prebujnelá administratíva DPMK sa bude môcť pochváliť svetovo jedinečným, reálnym virtuálnym dopravným podnikom... Navrhujem zmenu v obhcodnom registri SR na VPMK...
Reply on: Papyr #708:

Kedze DPMK proti vystavbe co len "halusky" trolejbusovej trate Zel. stanica-Jakabov palac argumentuje tym, ze najprv musi stat nova elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica, zda sa, ze Tvoj navrh neprichadza do uvahy 😕.

Ked som si na prislusnych miestach zistoval, ci je velky problem urobit naslednu prelozku trolejbusovych troleji, tak vraj ano, pretoze sa udajne do zakladov (priestorovo i organizacne) ma zmenit konecna elektriciek a komunikacii, takze by udajne bolo potrebne celu trolejbusovu trat zniest a postavit nanovo. Tazko povedat, ci este vobec niekedy dozijeme spominanej elektrickovej trate, ktora mala stat uz pred 11-timi rokmi. Je to zacarovany kruh.
Reply on: Dopravák #715:
No postupne sa budu kazit tie Solarisy a potom ich fras chyti.:-)
Reply on: Papyr #708:
Ha! V Košiciach! A DPMK! Snívaj dál!!:-)
Reply on: Vladimír #706:
Neviem či niekto z vedenia DP bol napr. na zastávke NO cez deň a sledoval prichádzajúce spoje z Blšáku L16, L30. Nehorázne ako sú preplnené ( a ktomu jazdia tieto linky Solarisy). No, to sa nedá opísať!
Takže sa môžme tešiť!!

Samozrejme to platí aj v opačnom smere. Nato ani nemyslím. 🙂
Keď už redukcia, tak vrátiť L16A.
Reply on: Nodes #709:
Ako som už písal od roku cca 1997 som v trolejbuse hlásenie nepočul. A to dosť často cestujem trolejom.
Reply on: J #710:
Ten náskok - Áno on prišiel na Nám. oslob. z náskokom, lenže pokiaľ prišiel na sídlisko už bol s meškaním a v tom to je. Ja mám to šťastie, že keď prídem na NO prídu mi naraz 3 spoje (čítate dobre 3spoje - hovorím o večerných linkách)a ja kalkulujem ktorým budem najrýchlejšie doma. A keďže trolej príde ako 1 pozriem najprv vodiča (- už viem či patrí medzi rýchlejších)a tak sa rozhodnem. Dnes mám "expres" linku a tou je L30. Dnes som išiel večer trolejom z NO a 20 min. trvala jazda na Furču.

Re 712 J: Pozor ,to nebolo rádio čo sa púšťalo v MHD (Trolejbusoch) - to bolo špeciálne vysielanie - reklamné - k tomu patrilo hudobné vysielanie - každý týždeň nová 30 minútovka sa pripravovala
Reply on: Dopravák #703:
Niečo podobné už aj mňa napadlo, že by sa ľuďom vo vozoch púšťala hudba, tak ako vo výťahoch či obchodných centrách, ale došiel som k jednému problému. Starí by sa sťažovali, čo za divočiny to púšťajú, mladí by nadávali na ľudovky,...
Jedine, že by sa spravila dohoda s rádiom trebars express a púšťalo to. No to by tiež zase bolo prečo express, prečo nie Fun, či SRo.
Nakoniec som došiel k názoru, že vo voze by malo byť iba: (príklad L93)
otvorenie dverí:
"Hodžovo námestie nasleduje Zochova"
zatvorenie dverí rozbeh:
"nasleduje Zochova, prestup na linky 31, 39, 81, 83, 84, 94, 180"
Kto chce počúvať hudbu nech si donesie walkman alebo discman. 🙂
Reply on: J #710:
To mas tak autobus raz za polhodinu tak sa to odrazi na pomere.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.