Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
fanatikmhd
Avšak, problémom ostáva fakt, že v čase tvorby TMB sme boli jednotným štátom, a teda depozit vznikol rovnako, ako na SVk máme MDC... Avšak, po rozdelení republiky sme iný štát, a teda sa jedná o vývoz do cudziny. Otázkou ostáva jedna vec : Ak šlo dostať do BA vozy 18 a 31...potom ani zbytok nemôže byť problematický. OK, SGP je kompletne spravené a tvorí výstavný exponát, a teda aj keby legislatíva umožňovala, boli by aj iné problémy. Druhá strana mince je studénka : V stave oprave karosérie bez zmeny stojí desiatky rokov... Neexistujú v ich prípade financie, ani na obnovu vlastných vozidiel z Brna, nieto to na cudzie, iného rozchodu, ktoré pre vlastnú existenciu nemajú príliš vysokú prioritu. Možno vyššiu prioritu majú vozy 760mm z Ostravy...minimálne sú v lepšom stave...
Navyše, neexistuje zákon, ktorý by zakazoval prenájom takéhoto majetku : Teda voz ostáva majetkom TMB..avšak jeho repas a prevádzku zabezpečuje niekto iný (napr DPB) . Takýmto systémom fungujú historické koľajové vozidlá MDC - jednotlivé kluby majú zmluvy o prenájme na sto rokov, kde je dané, že musia vozidlo udržiavať, alebo ho obnoviť. Vše za súhlasu...bla bla bla...
Najrozšírenejšia asi neexistuje: Za mňa by sa malo jednať o dva vozoparky : Vozopark historických vozidiel ktoré sú ochované v čo najpôvodnejšom stave (napr naša T3), udržiavané pre budúce generácie. Možnosť premávky sa nevylučuje, avšak nie na každú propagandu politickej strany nedostane CVR (viz T2..) Druhý vozopark (aj keď o dosť menší) zložený z najznámejších vozidiel podniku v síce historizujúcom stave (Napr T3 pekný náter, tabuľky, možno súprava...proste...známy stav dlhé roky...) ktorý nepotrebuje využívať absolútne prapôvodné dielce (trebárs aj problematické) na ktorý sa kladie dôraz na prevádzkové možnosti...aby presne..keď si mesto vymyslí daľšiu akciu malo čo behať... V podstate takto dnes fungujú rozdiely medzi DPMB 38 a GANZ 104--- 38 zbiera všetko...104 sa zjaví len keď je skutočne potreba...