Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
Viko
Citujem: "Zámenu osobne pripúšťam v prípadoch, keď [...] by ohrozoval životnosť či bezpečnosť" - takže áno, nestierajúce stierače a rovné pidizrkadielka tam na tvoje prekvapenie spadajú tiež.
Plastový rozvod vdzuchu si vytrhol z kontextu. Znenie bolo "nie, ze [...] medeny vodny okruh nahradim plastovym, [...] len preto, ze su dostupnejsie. Takže náhrada z lenivosti - som proti. Zvýši to životnosť vodného okruhu z 5 na 25 rokov? Som za.
Plechy? Jasné, súktomník si môže RTO obložiť aj laminátom ak ho to urobí štastným. Nepovedal som, že mi to vadí, ale že to nepokladám za kóšer, lebo je to modifikácia vozidla za účelom, aby mi dlhšie vydržal ako leštenka, čo neuznávam, nakoľko dobové podmienky taký tip top stav vylučovali. Otázka znie, či chce mať DPB historické vozidlá ako pamiatku doby alebo ako púťovú atrakciu. Ak to druhé, tak sa vykašlime na autenticitu, T400 zachráňme modifikáciou 14Trky, do Sanosu dajme súdobú výzbroj, RO nech má Euro6 motor, hlavne nech nejako jazdia a majú peknú karosériu ? Písal som, že v prípadoch nutných k sprevádzkovaniu trocha fejku pripúšťam, ale sú veci, ktoré sú pre mňa holt cez čiaru.