Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
CoolKoon
Co sa tyka know-how, tak to, ze K2G "vyklepali", bolo celkom slusne, ano. To ale, ze na T3P pridali elektricke tabule, vymenili sedadla a prelakovali, je sice pekne a uzitocne, ale neni to nicim vynimocne. Stavanie vozy komplet sam? To by som bol zvedavy, odkial si zoberu podvozok, pohon a ine "lakocinky", ktore aj velke automobilky si davaju vyrabat bud v inom zavode, alebo inou firmou.
Sustredenie historickych vozov je dobry napad, aj ked to na organizacii nic nemeni. Moznost prenajat si historicke vozidla znie sice dobre, ale bez poistenia by to sudny clovek neriskoval a pokial sa najde poistovna, ktora taketo veci vobec poisti, lacna zalezitost to urcite nebude (a potom sa ponuka otazka, ci sa to vobec oplati). O tom ani nehovoriac, ze takto prenajat by sa dali viacmenej iba autobusy. Co sa tyka zahranicia, pokial sa nemylim, v blizkom okoli su vsetky dopravne podniky dotovane bud mestom, statom, alebo obidvoma.
Co sa tyka racionalizacie, okej, preda sa sidlo na Olejkarskej. A kde budu potom sediet ti ludia, ktori tam robili? Asi im bude treba postavit dalsiu budovu, napriklad na Trnavke. Hned by sa vacsina tych penazi minula... A preco by mali predavat pozemok pod sluckou ZST NM? Aby tam developer mohol vytrhat elektrickove trate a postavit tam dalsi veziak vedla Lakeside parku (o com vlastne su aj plany)? A elektricky by sa tam ani netocili? A nove elektricky s dverami na obidvoch stranach by zaplatil kto? Po odratani vsetkych nakladov by vyslo, ze dobre, mozno mozu zrekonstruovat dve dalsie historicke vozidla, ale Sanos nie