Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
Viko
Autentickost - pre mna to su bud diely dochovane z vozidiel, alebo originalne nahradne diely resp. diely z druhovyroby (napr. na radu Š sa stale najdu pozostatky skladovych zasob), pripadne zhodne novovyrobky z povodnych materialov, kde ta moznost nie je. Ale nie sposobom, ze medeny vodny okruh nahradim plastovym, strukturovanu kozenku hladkou a cervenu buzirku sivou listou len preto, ze su dostupnejsie. Dobove naterove hmoty nezozenies, ale mozes si namiesat autenticky odtien a nie tam len capnut prve co ponukne prevodna tabulka. Pozink by mi ako racionalizacne opatrenie nevadil, skor ma vyrusuju poplastovane plechy a podobne srandy. Proste rozdiel medzi generalnou opravou a historickou rekonstrukciou.
"obetovat huzevnatost na oltari autentickosti" - Miesas jablka z hruskami. Nelobujem za vyrobny stav. Moja myslienka bola, ze sa kludne na Sanose mozu nechat prevadzkove upravy ramu, pohonu apod., ale nech sa tam teraz dodatocne po 30 rokoch nedorabaju nejake novotvary - ked sa bez nich prezilo vtedy, nemusime sa teraz hrat na dokonalost.