Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
fanatikmhd
Darmo máš rovnako prachy ak ÚD nemajú ľudí..a outsourcing je....mimo tému.
Išlo mi najmä o to, že v takýchto prípadoch..vlastgne, prečo zachovávame veterány? (rečnícka otázka, neodpovedať! ) Od ľudí, pre ľudí. Odkaz. Nič viac. A teda logicky, keďže nie sme TMB ktoré len konzervuje a práchnivie desiatky rokov v uzavretom a rozkrádanom areáli, ale vozidlá sa používajú : Nemá zmysel riešiť niečo takéhoto aj pomocou...no...nazvem to provizórne "zbierky"? Samozrejme, dať 100€ nejakému OZ, kde sa to použije na čokoľvek....to nie je pôvabnosť. Ale napríklad vytvoriť niečo v štýle kickstarteru, kde za každú métu dosiahnutú darovaním čiastky je aj druh odmeny, by stálo za to.
Teraz len v teoretickej rovine si predstavme :
Zbierka Sanos : Za 10€ uverejnenie mena pri "partneroch". Za 25€ uvedenie v zozname záchrancov ktorý bude vycapený vo voze. Za 50€ možnosť jednohodinového prenájmu vozidla... Za 100€ možnosť jednej súkromnej jazdy mestom na deň. Za 1000€ (skôr pre firmy) celodenné zapožičanie vozidla na výstavné či reklamné účely (možnosť inštalácie reklamných banerov a pod kravín)..
Skrátka systém, kde sa dá nabudiť. Kde je niečo za niečo. Tá jedna jazda nikoho nezabije, sú tu ľudia (nebudeme menovať) čo si voz DP zapožičajú len tak na pár hodín behu a prezentujú to tu ako rozlúčkovú akciu avšak len pre pozvaných... Takže toto skutočne problémom nie je. A je možné, že takýmto systémom sa vyzbiera ľahšie potrebná čiastka na zotavenie vozidiel... Predsa len...
Sanos v rámci možností je jednoduchý : Sú dva, oba v tomto ponímaní v dobrom stave, s obrovskou kopou ND z ostatných sanosov čo strážili 20 rokov v sebe,
Oerlikon už aspoň má všetky dielce...a jeho spojazdnenie nebude až taký zálusk
u IK280 je to viac menej len v klampiarine....
B732 nepatrí medzi najhoršie
B741 až na pár detailov by hádam aj sovjou vlastnou silou vedela obehnúť vozovňu
Takže ostáva to horšie na plánoch : RO (v podstate len rám), T400 (sklá a podvozok), 6MT (podvozok? )....a to bude vyžadovať fakt veľa......veľmi veľa.....
Ale možno je to len utópia....a verím, že tú budu odporcovia čo hneď namietnu...bez vyjadrenia sa čo je na tom zlé....však rýpnuť si treba