Pôvodne pražský trolejbus dorazil 10. mája do Bratislavy.
Hoci je 10. máj 2017 predovšetkým dňom, kedy si pripomíname 90. výročie autobusovej MHD v Bratislave, do histórie sa zapíše aj inak. Do Bratislavy bol z Čiech dovezený trolejbus Tatra T 400, ktorý bol vyrobený v roku 1951. Trolejbus pôvodne jazdil v pražskom dopravnom podniku pod číslom 368, neskôr 9368. Vyradený bol v roku 1967 a následne 50 rokov odpočíval v miestnej časti Druhlice obce Daleké Dušníky juhozápadne od Prahy. Trolejbus sa zaradí do zbierky historických vozidiel DPB, v ktorej sa momentálne nachádza šesť trolejbusov. Ďalší bratislavský trolejbus sa nachádza v zbierke v Brne.
CoolKoon
"jedinou variantou ukončenia pôsobenia vozidla v DPB bola až na zopár výnimiek likvidácia autogénom" - Tak akoze mne osobne ani to neni prilis sympaticke, ze vyradene kusy nechaju v rozobratom stave chatrat napr. na Jurajov dvore, ale co uz.
"Sanos bude dokončený a bude pojazdný" - To by bola parada. A ano, vylepsenie poddimenzovaneho diferencialu by si vyzadovalo hodne sikovneho strojara (ktory je na Slovensku -obavam sa- pramalo).
"vozy postupne "odchádzali" kvôli nedostatku náhradných dielov" - Inak toto je presne nieco, kvoli ktoremu si myslim, ze vybavenost UD je mizerna. Ale to zase sa vraciam k tomu, ze CNC, extruder, 3D tlaciaren atdatd.
"Sanos spolu s ostatnými historičákmi je v dobrých rukách" - Okej. Akurat ze si pamatam , ako boli v poslednych rokoch (tesne pred poslednou vlnou odstavovania) vsadepritomne stopy po hrdze v interieri Ikarus 280, potom uz aj v zatekajucich Ikarus 435 (tie hrdzaveli este rychlejsie ako stare 280) a este neskor aj v interieri kompletne zrekonstruovanych 14Tr. Vzdy som pritom rozmyslal nad tym, ze ci sa tie vozy neudrziavaju, ked tam tie hrdzave miesta len pribudaju a nikdy neubudaju. Tak som teda nadalej skepticky